Brits echtpaar van bijna 80 mag 10 jaar geen paarden houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Brits echtpaar van bijna 80 mag 10 jaar geen paarden houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:31

Ik vind je heel erg kort door de bocht lady62

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:06

Ibbel schreef:
Ouderdom komt sluipend, ja. En júist daardoor is het heel moeilijk om te bepalen "nu kan het niet meer."

Heeft iemand hier ooit wel eens meegemaakt dat opa of oma eigenlijk naar een verzorgingstehuis (of vroeger een bejaardentehuis) moest maar het absoluut niet wilde want dat was niet nodig? Terwijl iedereen in de omgeving ziet dat ze zichzelf niet meer goed kunnen verzorgen, niet goed meer eten, het huis vervuilt, etc?

Vul voor bejaardentehuis 'de paarden verkopen' in, en je hebt het beeld.

Niet goed meer voor jezelf kunnen zorgen is toch echt wat anders dan je paarden geen water geven.. Daarnaast kan je op die leeftijd prima een telefoontje plegen naar de hoefsmid en tandarts.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:23

secricible schreef:
Ik vind je heel erg kort door de bocht lady62

Hoe zo kort door de bocht
Deze mensen hebben meer dan tien jaar de tijd gehad om actie te ondernemen en hun kudde te verkleinen.
Dus ik begrijp niet wat je ermee bedoelt.
Ze hebben er toch zelf voor gekozen om het door te laten sudderen :z

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:44

Niet iedereen doet zo maar ff afstand van z'n dieren. Misschien was het juist hetgeen wat ze op de been hield. Vind het eigenlijk erger dat het nooit iemand opgevallen is...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:50

Ja Jolandaa dus hebben ze alle ellende aan zichzelf te danken
Als iemand hier in Nederland dit presteert die niet op leeftijd is dan krijg die heel bokt over je heen.
Het is altijd moeilijk maar als het nodig is moet het wel gebeuren al houden ze er maar zeg maar 5

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:09

Ben het met je eens lady62. Onzin om te zeggen dat ouderdom de schuld is, als je dieren hebt zorg je daarvoor en als je er niet voor kan zorgen dan vraag je iemand anders of je zoekt een nieuw huis voor ze.
Heel goed dat ze 10 jaar geen dieren meer mogen hebben

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:58

LesleyxLinn schreef:
Pion schreef:
Je kunt zeker wel 'overvallen' worden door ouderdom.
Ik noem even als voorbeeld; dementie.
Soms wordt de kop in het zand gestoken (ontkenning) of verbergen ze het voor de omgeving.
Maar in veel gevallen hebben de dementerenden het zelf niet eens door... Die leven in hun eigen 'waan'wereld.

Dementie is een verzamelnaam voor ruim 50 ziektes.
Ouderdom sluimert er langzaam in.

En daarom noem ik dementie als voorbeeld. Het sluimert voor de persoon zelf maar ook voor de omgeving. En daardoor 'overvalt' het.
Want opeens ben je over de grens terwijl de persoon zelf of de omgeving het nog niet weet.

In deze situatie lijkt het mij ook een deel 'ingrijpen door de buitenwereld'.
Schaamte en trots is denk ik een groot aandeel geweest en dan moet er iemand zeggen; nu is het afgelopen.
Want zelf denken ze dat het nog prima gaat.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:51

Pion schreef:
En daarom noem ik dementie als voorbeeld. Het sluimert voor de persoon zelf maar ook voor de omgeving. En daardoor 'overvalt' het.
Want opeens ben je over de grens terwijl de persoon zelf of de omgeving het nog niet weet.

In deze situatie lijkt het mij ook een deel 'ingrijpen door de buitenwereld'.
Schaamte en trots is denk ik een groot aandeel geweest en dan moet er iemand zeggen; nu is het afgelopen.
Want zelf denken ze dat het nog prima gaat.

Maar dementie is geen ouderdom, dementie is een ziekte. Dus dat is geen goed voorbeeld.
Ouderdom overvalt je niet. Ze merken echt wel dat ze ouder worden, ze willen het alleen niet en negeren het.

Ik ben het ook helemaal eens met lady62. Ik snap niet dat iemand hier begrip voor heeft.
Daarnaast denk ik dat dit helemaal niet met de leeftijd te maken heeft. Tegenwoordig hebben ze automatische drinkbakken, dus ze hoeven niet met zware emmers te lopen. Een hoefsmid en tandarts hadden ze prima kunnen bellen. En wanneer geld het probleem is moeten ze de paarden weg doen, net als ieder ander van welke leeftijd dan ook!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:28

Vreselijk dat mensen rondom dit echtpaar ook niet ingegrepen heeft. Of ze moeten helemaal niemand gehad hebben dat kan uiteraard ook. Persoonlijk vind ik de boete nogal laag. Ook al zijn ze oud wil dat nog niet zeggen dat ze niet gestraft moeten worden. Ze moeten ook weten dat wat ze die dieren aangedaan hebben gewoon niet kan.