Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sylva schreef:En hoe bepaal je of die eigenaren fout zijn? Mijne hebben ook een keer op de 80 weg gelopen omdat de voorbuurman het hek naar de weg open heeft laten staan en de buurman links besloot de paarden los te verplaatsen op exact hetzelfde moment. Zoef, daar liepen ze met zn allen, op de hoofdweg. Waarvan 3 van mij. Is dat mijn schuld? Zijn wel mijn paarden maar de situatie lag buiten mijn macht. Ooit bedacht dat de stroomklok gestolen kan zijn, hekken open gezet of vernield door rotkinderen/jongeren, stroomklok ineens stuk kan zijn terwijl het ding t s middags nog deed, herten dwars door de omheining gevlogen kunnen zijn of weet ik het wat voor talloze oorzaken er kunnen zijn voor het loslopen van die paarden. Toe zeg, is toch de nachtmerrie van elke paardeneigenaar
EmelyRanson schreef:Voor je domme reacties geeft, zoek eens op hoe het echt gebeurd is ! , de eigenaren ken ik namelijk goed ze zijn er kapot van. De persoon was inderdaad dronken, straalbezopen neem ik aan hij reed met tamelijke sneleid op de paarden in waarschijnlijk, de tegenliggers hebben nog geknippert met hun luchten maar het was al telaat, de auto van de man is perre-total en de man besliste tevoet verder te gaan, hij vroeg ook aan de getuigen of het een paard of een mens was dus.. nuchter zal hij niet geweest zijn he..
Waratje schreef:Die paarden hadden niet op de baan mogen lopen, die man had niet met alcohol op achter het stuur mogen zitten. In een ideale wereld gebeuren geen ongelukken
) Waratje schreef:sylva schreef:En hoe bepaal je of die eigenaren fout zijn? Mijne hebben ook een keer op de 80 weg gelopen omdat de voorbuurman het hek naar de weg open heeft laten staan en de buurman links besloot de paarden los te verplaatsen op exact hetzelfde moment. Zoef, daar liepen ze met zn allen, op de hoofdweg. Waarvan 3 van mij. Is dat mijn schuld? Zijn wel mijn paarden maar de situatie lag buiten mijn macht. Ooit bedacht dat de stroomklok gestolen kan zijn, hekken open gezet of vernield door rotkinderen/jongeren, stroomklok ineens stuk kan zijn terwijl het ding t s middags nog deed, herten dwars door de omheining gevlogen kunnen zijn of weet ik het wat voor talloze oorzaken er kunnen zijn voor het loslopen van die paarden. Toe zeg, is toch de nachtmerrie van elke paardeneigenaar
Niet jouw schuld, maar wel jouw verantwoordelijkheid......
Die paarden hadden niet op de baan mogen lopen, die man had niet met alcohol op achter het stuur mogen zitten. In een ideale wereld gebeuren geen ongelukken![]()
En in het "wat als"-rijtje kun je ook nog zetten: "wat als er een gezin met kindertjes in die auto had gezeten die die paarden op de motorkap kregen?". Die paarden hoorden daar niet te lopen, daar kunnen we heel kort over zijn en ontwijken van loslopende dieren is niet altijd even gemakkelijk in het donker. Straatverlichting helpt daarbij maar een klein beetje.
Had ik 24/7 moeten wachten bij de wei of alles wel goed met ze gaat?Urielle schreef:Waratje schreef:Die paarden hadden niet op de baan mogen lopen, die man had niet met alcohol op achter het stuur mogen zitten. In een ideale wereld gebeuren geen ongelukken
Maar bij de bestuurder IS er geen sprake van een ongeluk, hij is een volwassen persoon bij zijn volle verstand die zelf besluit met alcohol in zijn mik achter het stuur te kruipen.
Die paarden horen niet op de weg, maar dat is wel een ongeluk, lijkt me stug dat de eigenaar zoiets had van 'we laten ze vandaag maar eens de berm van de weg afgrazen,' of 'ach, de draad is open maar ze blijven vast wel een dagje staan.'
(anders hebben ze echt allebei het IQ van een pinda)

Sammie schreef:http://www.hln.be
Op de Oostendsesteenweg in het West-Vlaamse Ichtegem, België zijn afgelopen nacht twee paarden aangereden door een dronken bestuurder. De dieren waren uit hun weide gebroken ter hoogte van de Zedelgemsesteenweg en liepen op de baan.
De chauffeur uit Ichtegem kon ze niet meer ontwijken en de paarden waren op slag dood. De man, die beweerde dat zijn vrouw achter het stuur zat, legde een positieve ademtest af en zijn rijbewijs werd ingetrokken voor 15 dagen.