Negen manegepaarden in Zwolle ontsnapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:54

Ha ha ze hielden een bedrijfsuitje, keurig over het fietspad :)

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:15

Amethyst_ schreef:
Dat ze uit het land ontsnapten? Het land ligt achter het werkelijke manegeterrein en is vanuit het gebouw niet te zien... Dus kan makkelijk gebeurd zijn zonder dat medewerkers iets gezien hebben :)

Ja dat weet ik idd, maar zou er dan echt niemand buiten zin geweest/iets gehoord hebben oid ?

Amethyst_

Re: Negen manegepaarden in Zwolle ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:20

Omstanders zijn daar weinig behalve auto's op de weg... Dus denk wel dat eer ze iets door hadden de diertjes al bij het winkelcentrum stonden :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:27

Hamont schreef:
Hahaha! Inderdaad, naar de Country Fair Hoeve gaan, het enige weiland waar mijn paard nog nooit uit is gesprongen :D

Das alvast een opluchting :P kan ik Mish daar binnenkort met een veilig gevoel achterlaten.

Vind het inderdaad op zich niet gek dat ze het tot het winkelcentrum hebben gered. Vooral als ze een stukje draven zouden ze daar zo zijn.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:38

StheBestMT schreef:
Amethyst_ schreef:
Dat ze uit het land ontsnapten? Het land ligt achter het werkelijke manegeterrein en is vanuit het gebouw niet te zien... Dus kan makkelijk gebeurd zijn zonder dat medewerkers iets gezien hebben :)

Ja dat weet ik idd, maar zou er dan echt niemand buiten zin geweest/iets gehoord hebben oid ?

Het winter land is prima zichtbaar maar de medewerkers waar ik bij was waren stallen aan het uitmesten.
het zomer land ligt inderdaad buiten zicht maar daar mogen ze nu niet op.
Ik sta ook bij de country fair hoeve ;)
Vanaf maart.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:44

Jongens nogmaals, het enige land waar ze kunnen uitbreken en het terrein af kunnen is land dat niet op het terrein zelf ligt maar erachter....... Ik kom hier al jaren en ken de indeling van het terrein ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:39

Ik sluit me bij Amethyst aan. Hier namelijk ook iemand die dagelijks op de Haerst komt.
Het zit als volgt:

De zomerweilandjes zijn momenteel niet afgerasterd. waarschijnlijk is het draad tussen het winter- en zomerstuk geknapt waardoor ze via de zomerweilandjes het fietspad op zijn gelopen.
Hoe ze zo netjes over het pad zijn blijven lopen is een raadsel, ze komen namelijk nooit op dat stuk. De buitenritten worden altijd aan de andere kant van de manege gereden.
Maar laten we maar blij zijn dat het zo is afgelopen. Het hadden er ook veel meer kunnen wezen.
Stelletjes donderstralen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:08

Die dachten zeker even bij de Jumbo, AH of groentewinkel wat worteltjes en appeltjes te gaan halen! ZO gebeurt er nog eens wat in Zwolle!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:11

Jolien87 schreef:
Hoe ze zo netjes over het pad zijn blijven lopen is een raadsel, ze komen namelijk nooit op dat stuk. De buitenritten worden altijd aan de andere kant van de manege gereden.

Als ze gewend zijn naast elkaar te lopen buiten, doen ze dat wss. overal "los" ook dus :D
Goed opgevoede paarden ;) Blij dat het goed afgelopen is!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:04

Lijkt me best een hilarisch gezicht als je 9 paarden heel droog zonder ruiters over het fietspad ziet wandelen hahaha
Ik geloof dat ik eens even met mn ogen moest knipperen hahaaha
Fijn dat het goed is afgelopen,altijd spannend zoiets pfff

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:06

safari schreef:
"Een medewerker is met de paarden teruggelopen "
Da's een knappe medewerker dat hij met 9 paarden terug kan lopen naar stal ;)

Dat dacht ik ook meteen haha :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:07

Misschien wouden ze wel een tussenjas halen bij EJ, ze hebben vast gezien dat we geen winter meer gaan krijgen :+.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:07

Ja in de wei effetjes met elkaar besloten om te shoppen :') :D hahahaha

(hangpaarden van Zwolle)

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:18

Jolien87 schreef:
Ik sluit me bij Amethyst aan. Hier namelijk ook iemand die dagelijks op de Haerst komt.
Het zit als volgt:

De zomerweilandjes zijn momenteel niet afgerasterd. waarschijnlijk is het draad tussen het winter- en zomerstuk geknapt waardoor ze via de zomerweilandjes het fietspad op zijn gelopen.
Maar laten we maar blij zijn dat het zo is afgelopen. Het hadden er ook veel meer kunnen wezen.
Stelletjes donderstralen.

Kijk als ik dit lees dan snap ik dat niemand iets gemerkt heeft :j Ik kwam afgelopen zomer regelmatig helpen op de hearst, ik rijd namelijk één van de pony's van Ton die bij hem thuis staan:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:17

Amethyst_ schreef:

Denk niet dat ze op het achter stuk stonden. Gewoon op de plek achter de buiten bakken. Dat kun je vanuit het gebouw wel zien. Maar overdag loopt bijna iedereen bij de stallen en dan zie je het natuurlijk niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 04:54

Altijd gezellig met z'n allen aan de wandel :D

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:27

maroescha schreef:
Amethyst_ schreef:

Denk niet dat ze op het achter stuk stonden. Gewoon op de plek achter de buiten bakken. Dat kun je vanuit het gebouw wel zien. Maar overdag loopt bijna iedereen bij de stallen en dan zie je het natuurlijk niet.

Je hebt gelijk maroeschka.
Ik heb die dag met de stallen geholpen en was er bij. 1 paard raakte waarschijnlijk in paniek en is Door 2 draaden heengerent. Ze zijn ontsnapt in de hoek naar het fietspad. Het enige plekje zonder sloot achter de bult zand!

Niks geen zomer weilandjes! Ze zijn al die tijd in het zicht geweest maar het personeel was stallen aan het uitmesten. Ze zijn zelfs langs de afrit a28 geweest en zijn Gelukkig rechtsaf geslagen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:43

Oooh natuurlijk, dat hoekje bij de hondenclub.
Ik dacht even dat het hek naar de zomerlandjes open had gestaan, dat was namelijk al eens eerder gebeurd maar toen bleven ze braaf op het grasland blijven staan.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:14

Jolien87 schreef:
Oooh natuurlijk, dat hoekje bij de hondenclub.
Ik dacht even dat het hek naar de zomerlandjes open had gestaan, dat was namelijk al eens eerder gebeurd maar toen bleven ze braaf op het grasland blijven staan.

Jaa waar ook een hek van het fietspad naar de honden club is ;)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:20

trouwens wel super dat deze manege paarden ook in de "winter" lekker in de kudde buiten komen :)