Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Wilma2005 schreef:In Groot Brittannië worden door zigeuners massaal paarden achter gelaten als ze niet meer van dienst kunnen zijn. Deze paarden moeten zichzelf maar zien te redden en regelmatig worden ze ondervoed of (half)dood gevonden. Dit dier ziet er slecht uit en ik denk dat het ook zo'n in de steek gelaten paard is. Ik vind het een hele trieste foto.
De foto op zich is niet triest, maar het verhaal wat jij er in je hoofd bij verzint maakt het triest.

Lara_Silver schreef:Wat onbeleefd dat zo te bestempelen, zeker als je niet eens goed op de hoogte bent.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... wales.html
Wellicht niet dezelfde situatie, maar het kan zomaar even wel het geval zijn.
Cassidy schreef:Lara_Silver schreef:Wat onbeleefd dat zo te bestempelen, zeker als je niet eens goed op de hoogte bent.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... wales.html
Wellicht niet dezelfde situatie, maar het kan zomaar even wel het geval zijn.
Ik ben op de hoogte van de situatie in de UK. Ik ben echter ook op de hoogte van het feit dat ons brein zo in elkaar zit dat wij verhalen verzinnen bij een situatie die wij zien, al dan niet IRL of vanaf de foto. Dat je de hele dag bezig bent met het doen van aannames om dingen een plekje te geven. Dus of een foto iets laat zien wat wel of niet past binnen de nieuwsberichten die op dit moment de ronde doen, doet er even niet toe. Wat je je wel dient te realiseren is dat je bezig bent met het doen van aannames. En dat zou wat minder kunnen. Of als je dat niet kunt/wilt, dat je op dat moment je bewust bent van het feit dat....

Lara_Silver schreef:Je moet dit tekstje niet naar mij typen, zeker niet als je bovenstaande dikgedrukte zin ook daadwerkelijk gelezen had, nuance genoeg lijkt mij.
Cassidy schreef:Lara_Silver schreef:Je moet dit tekstje niet naar mij typen, zeker niet als je bovenstaande dikgedrukte zin ook daadwerkelijk gelezen had, nuance genoeg lijkt mij.
En dat was een aanname, en de reden om dit even naar jou toe uit te leggen (en naar iedereen die dit leest en in dezelfde lijnen denkt.)

Cassidy schreef:purkie schreef:denk je dat ie aan het shoppen is?
afwachtend kijkend naar de reclame tot serie masterchef begint...
magere pony... ik zie ruggengraat
mss al aan het hallucineren van de honger?
QED