KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:39

EmmaVZ schreef:
Als ze zo fris zijn, waarom hebben ze ze vooraf niet even beweging gegeven?

Fris in het hoofd heeft zeker niet altijd iets met lichamelijke energie te maken. Er zijn genoeg paarden die je bij wijze van spreken kunt afmatten, breng ze in een speciale situatie als deze en ze zijn weer helemaal hyper. Dat kan bij een HTK paard zo zijn en dan zal bij deze hengsten zeker niet anders zijn.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:44

Janine1990 schreef:
EmmaVZ schreef:

Sinds wanneer betekent fris dat het paard de hele dag heeft stil gestaan of koud de ring in komt??

Niemand heeft hier beweerd dat die paarden de rest van de dag stil hebben gestaan? En het lijkt me dat je als voorbrenger nog geen tijd hebt om iets op bokt te plaatsen tijdens de hk...

Oke joh, sorry dat ik zo weinig van paarden afweet :')

Lara_Silver schreef:
EmmaVZ schreef:

Fris in het hoofd heeft zeker niet altijd iets met lichamelijke energie te maken. Er zijn genoeg paarden die je bij wijze van spreken kunt afmatten, breng ze in een speciale situatie als deze en ze zijn weer helemaal hyper. Dat kan bij een HTK paard zo zijn en dan zal bij deze hengsten zeker niet anders zijn.

Oh ja, onder fris verstond ik dus lichamelijke energie

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:50

Ik denk dat is de situatie van het filmpje er dus behoorlijk veel in het koppie gebeurd. ;)

GJ9

Re: KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 02:35

Weet iemand waarom ze enkel aan de hand kwamen? Op de startlijst stonden er nl ook ruiters achter, behalve bij Krack.
Programmaonderdeel viel mij eerlijk gezegd wat tegen zo.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 06:05

Pff wat ziet Krack C er nog goed uit zeg! Leuk om te zien!

Ferdeaux al een x live gezien bij een clinic in Drachten, vond ik toen al een mooie hengst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 07:27

Dat Krack niet onder het zadel kwam had ik wel verwacht maar de rest had onder het zadel moeten verschijnen vind ik. Wordt United nog actief gereden trouwens?

Edit: Ik vond het niet echt representatieve vertoning. Dat teugels over de hals principe werkt voor geen meter. Het had leuk kunnen zijn, 4 generaties bij elkaar, maar niet op deze manier.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 07:55

Joh, wat een klucht is dat :D
Dat kan je toch geen eerbetoon noemen zoiets?

Wat een standje is die Krack. Totaal geen respect voor de ruimte van mensen.
Ze hadden hem niet zo dubbel moeten vouwen maar respect voor de voorbrenger hoor.
Ik had hem ook niet graag in handen gehad.

Groot verschil met de 2 laatste hengsten. Die zijn het jongste maar kunnen zich blijkbaar prima gedragen.

En wat een geruk en gepluk in die monden. Krijg er zelf pijn van enkel van te kijken.
En ja je moet wat om ze in toom te houden maar arme beesten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 08:37

janderegelaa schreef:
Ik snapte niet goed waarom ze niet gewoon alle 4 gereden werden. Ik vond dat iets wat een hommage had moeten zijn eigenlijk een aanfluiting was.

Nou dat vond ik ook.

En ik dacht...nou...misschien ontvang Krack een predikaat. Maar nee.

Vond er echt niet veel aan.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:23

Ik vond het leuk om te zien

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:36

Nou wat jammer van deze presentatie zeg... M.i. Ernstig in het water gevallen zo.

Ik ben niet bekend met KWPN hengstenkeuringen, maar dit geeft geen fijn beeld. Ik heb op basis van dit filmpje, niet het idee dat die voorbrenger van Crack ook maar enig idee heeft waar hij mee bezig is. Excuses als het echt een goede gerenommeerde voorbrenger is, maar dit lijkt meer op de buurman die soms een wortel komt brengen :/ wat jammer van de presentatie van de hengst. Want het paard zelf ziet er wel super uit.
Er wordt ook totaal geen rekening gehouden met de veiligheid van de anderen met dat rondjes gedraai.

Vervolgens parkeren we nog 2 hengsten even met de konten tegen elkaar, want ze zijn verder niet opgefokt, dus dat kan geen enkel probleem opleveren. :')

Zonde!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:07

vond united kwa beweging er echt uitspringen....de andere vielen wat tegen,nog steeds wel goed en correct maar minder dan united.

wel allemaal prachtige hengsten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:09

Sanet schreef:
Nou wat jammer van deze presentatie zeg... M.i. Ernstig in het water gevallen zo.

Ik ben niet bekend met KWPN hengstenkeuringen, maar dit geeft geen fijn beeld. Ik heb op basis van dit filmpje, niet het idee dat die voorbrenger van Crack ook maar enig idee heeft waar hij mee bezig is. Excuses als het echt een goede gerenommeerde voorbrenger is, maar dit lijkt meer op de buurman die soms een wortel komt brengen :/ wat jammer van de presentatie van de hengst. Want het paard zelf ziet er wel super uit.
Er wordt ook totaal geen rekening gehouden met de veiligheid van de anderen met dat rondjes gedraai.

Vervolgens parkeren we nog 2 hengsten even met de konten tegen elkaar, want ze zijn verder niet opgefokt, dus dat kan geen enkel probleem opleveren. :')

Zonde!

Op een gegeven moment scheelt het niks of een van die twee haalt uit. Daar zat ik ook al naar te kijken. Maar de 'jonkies' doen 't wel beter dan pa en opa..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:14

Tja, ik heb 20 seconden gekeken, toen was ik er al klaar mee. Ze hadden dit beter onder het zadel kunnen doen. Niet echt een eerbetoon aan Krack.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:25

Misschien is United niet meer te rijden, dat zou kunnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:27

die is toch nog maar 13?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:33

United is inderdaad pas 13..ik vraag me ook af waarom hij niet meer gereden wordt. Hij was GP klaar en vervolgens via de achterdeur verdwenen? doet ie het niet meer? of issie kapot?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:33

wat een aanfluiting deze voorstelling. Hup onder het zadel ermee..dan waren ze vast stukken beter te hanteren..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:51

Zo van, als ik mijn paard dubbelvouw dan blijft hij rustig. :')

Maar wel leuk zeg, 4 generaties! :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:54

Nee maar vanuit dat dubbel gevouwen kan ie wel een stuk moeilijker weg springen. ;)
Maakt het echter niet mooier.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:58

Krack stond overigens alleen bij de voorbrenger te vervelen. Want toen Knaap hem beet pakte om een lintje om te doen stond ie wel pats...stil.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:58

Ja dat snap ik maar als hij wil gaan gaat hij toch, maar als ik zie hoe dit soort paarden meestal gehouden worden dan snap ik dat ze lopen te stuiteren als ze uit de stal mogen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:02

tuurlijk, maar met 600kg testosteron plooi ik 'm ook liever dubbel in de hoop 'm toch bij me te houden dan 'm maar los te gooien denk ik. :+ Ze komen vermoed ik heus wel genoeg uit de stal. Dat ze wat pittiger zijn zal meer aan het bloed liggen dan aan niet buiten komen. (het zijn dekhengsten, geen shetten)
Blijft een feit dat ik het geen reclame voor de hengsten vind.

NatasjavE; klopt. :) Maar zo snel ie weg was, ging ie weer... :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:05

Dat zeg ik ook niet? :+ ( je had je post veranderd, ik doelde op die shet-kwpn vergelijking die kant noch wal raakt ) daarbij zijn kwpn-ers ook gewoon paarden met dezelfde behoeften.
Genoeg uit de stal is een breed begrip, dat is voor sommigen 4 uur namelijk al.

Maar daar gaat dit topic niet over.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:07

Moest af en toe wel lachen om United met zijn sprongetjes! Vond dat Bordeaux zichzelf het beste toonde uit alle 4. Ohz zou het wss leuker zijn geweest om te zien! Maarja, alsnog leuk om 4 generaties te zien!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:40

Elisa2 schreef:
United is inderdaad pas 13..ik vraag me ook af waarom hij niet meer gereden wordt. Hij was GP klaar en vervolgens via de achterdeur verdwenen? doet ie het niet meer? of issie kapot?

Ik durfde het niet hardop te zeggen... :o
Dat Krack niet onder het zadel kwam, vond ik begrijpelijk. Nota bene op dezelfde hengstenkeuring 6 jaar geleden is hem het zadel af gedaan.
Maar wat nu de toegevoegde waarde van dit optreden was? Het is natuurlijk redelijk uniek dat er vier generaties samen in de baan komen. Maar ik had toch ook een predikaat verwacht. Jammer hoor...