Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:F_Orumster schreef:Die doofpotterij altijd...
Die zinloze opmerkingen altijd...
shetjeIris schreef:dees_daan schreef:Verschrikkelijk..
En wakkerdier grijpt dit meteen aan om de veehouderij weer negatief neer te zetten
Waar lees je dat dan?
Ik vind het verschrikkelijk voor zowel geiten als paarden.
De boer verdient een lintje omdat hij nog dieren heeft kunnen redden!
Blacky94 schreef:Jammer van wakker dier dit nu weer...
Ik ken die mensen wel, heb bij buren een aantal keer stage gelopen en zij hebben vamnacht ook geholpen. Naar wat ik gehoord heb zijn er 550 vd 1200 geiten dood en ligt hij met 60% verbrand, geopereerd en kritiek in het ziekenhuis.
Ik voel me zo rot voor hun, heel veel sterkte voor hun en de familie maar ook alle andere vrienden/betrokkenen
Blacky94 schreef:Jammer van wakker dier dit nu weer...
Ik ken die mensen wel, heb bij buren een aantal keer stage gelopen en zij hebben vamnacht ook geholpen. Naar wat ik gehoord heb zijn er 550 vd 1200 geiten dood en ligt hij met 60% verbrand, geopereerd en kritiek in het ziekenhuis.
Ik voel me zo rot voor hun, heel veel sterkte voor hun en de familie maar ook alle andere vrienden/betrokkenen
SAKKIA schreef:Omdat Wakker Dier dit soort dingen aangrijpt voor gratis publiciteit![]()
Het is al jaren bekend dat sommige stallen niet veilig zijn als er brand uitbreekt, maar blijkbaar moet er bij Wakker Dier ook eerst iets vreselijks gebeuren, voordat ze dit gaan rondbazuinen.
Ze springen er direct bovenop, hebben 1 of 2 dagen aandacht en doen vervolgens echt helemaal niks
FriesWytske schreef:Brand kan altijd wel ontstaan, Amaris. Dat heeft helemaal niks met de stallen te maken. Denk dat jij niet weet aan wat voor eisen en regels een boer zich tegenwoordig moet houden
FriesWytske schreef:Brand kan altijd wel ontstaan, Amaris. Dat heeft helemaal niks met de stallen te maken. Denk dat jij niet weet aan wat voor eisen en regels een boer zich tegenwoordig moet houden
Citaat:Er werd tot 2013 in de Nederlandse wet geen onderscheid gemaakt tussen dieren en wc-rollen. Een opslagruimte voor wc-rollen moest aan dezelfde brandweereisen voldoen als een kippenstal met 30.000 kippen. Vanaf 2014 moeten nieuwe stallen brandveiliger worden gebouwd en worden boeren beter voorgelicht over brandveilig werken. Oude stallen blijven echter brandgevaarlijk.