Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Ik vind juist de houding van Valegro niet fijn. Paard loopt te weinig bergopwaarts. Nek is nooit het hoogste punt. Als Charlotte dat ooit nog eens voor elkaar zou kunnen zijn ze echt onverslaanbaar. Nu loopt valegro steeds met een valse knik in de derde halswervel. En dat is heel jammer. Gelukkig voor Charlotte wil of ziet het gros van de mensen het niet. Want ze heeft heel veel krediet door haar vriendelijke manier van rijden gekregen.
Anoniem schreef:Ik vind juist de houding van Valegro niet fijn. Paard loopt te weinig bergopwaarts. Nek is nooit het hoogste punt. Als Charlotte dat ooit nog eens voor elkaar zou kunnen zijn ze echt onverslaanbaar. Nu loopt valegro steeds met een valse knik in de derde halswervel. En dat is heel jammer. Gelukkig voor Charlotte wil of ziet het gros van de mensen het niet. Want ze heeft heel veel krediet door haar vriendelijke manier van rijden gekregen.
FriesWytske schreef:Anoniem schreef:Ik vind juist de houding van Valegro niet fijn. Paard loopt te weinig bergopwaarts. Nek is nooit het hoogste punt. Als Charlotte dat ooit nog eens voor elkaar zou kunnen zijn ze echt onverslaanbaar. Nu loopt valegro steeds met een valse knik in de derde halswervel. En dat is heel jammer. Gelukkig voor Charlotte wil of ziet het gros van de mensen het niet. Want ze heeft heel veel krediet door haar vriendelijke manier van rijden gekregen.
Inderdaad. En bovendien is Valegro ook te dik. Vind ik er ook niet mooi uit zien.
. _San87_ schreef:Hij is inderdaad wel echt heel dik. Ergens doet datwel afbreuk aan het beeld, het is echt zo'n propje, dat is hij niet altijd geweest dacht ik.
Verder vind ik Charlotte en Valegro geweldig.
orion456 schreef:dit slaat echt nergens op hahaaha. dat een paard op zon wereldniveau niet topfit zou zijn omdat ie nu toch al alles wint.....en te dik.....geen eens commentaar opgeven......
Def schreef:Een paard wat op zulk niveau moet lopen, is topfit. Zeker als hij eerste wordt met zulke punten. Misschien zit hij wel veel lekkerder in zijn vel als hij iets gezetter is. Misschien is dat voor Charlotte juist de bedoeling.
Een paard wat echt dik is heeft daar ook last van en kan deze oefeningen niet doen.
Gaan we allemaal weer lekker negatieve puntjes vanaf de ' bakrand ' schreeuwen...
Topprestatie wat ze hier neer hebben gezet en vergeet vooral niet de manier waarop dat bewerkstelligt wordt.

Air schreef:Ik gok zomaar dat hij ook heel wat spieren heeft, dat zijn sommige niet gewend gezien de vele kippenkontjes bij de paarden van andere ruiters
Onder topfit versta ik trouwens een paard wat ook mentaal lekker in zijn vel zit en ik geloof dat dat zeker bij Valegro zo is.
Ik had trouwens het idee dat hij bij de OS gezetter was?

Undercover vind ik ook echt een gaaf dier! Anoniem schreef:En niet dat ik niet gecharmeerd ben van Valegro maar gewoon omdat ik nog steeds vind dat zij steeds overgewaardeerd worden.
Kelly_Taco schreef:_San87_ schreef:Hij is inderdaad wel echt heel dik. Ergens doet datwel afbreuk aan het beeld, het is echt zo'n propje, dat is hij niet altijd geweest dacht ik.
Verder vind ik Charlotte en Valegro geweldig.
Ze hebben hem gewoon niet topfit getraind.
En waarom zouden ze, hij wint nu nog met 2 vingers in zijn neus.
jasmijn78 schreef:Ik vind ook dat ze te vaak overgewaardeerd worden. Ze was zaterdag gerust de terechte nr. 1. Maar ik vond het verschil in percentages met Edward te groot en daarmee Edward dus wat ondergewaardeerd. Het verschil zou imo kleiner moeten zijn. Charlotte en Valegro missen voor mij wat aan uitstraling en expressie. Ze blinken wel uit in harmonie, dat wel.
jasmijn78 schreef:Aanleuning weet ik niet. De aanleuning is bij haar wel echt heel stil. Ik kan mij nooit zo druk maken over cm voor of achter de neuslijn en halswervels en zo. Als de aanleuning echt een valse knik was, dan kon ze echt niet zo'n proef neerzetten. Dus misschien niet volgens de lijnen van het boekje, maar wel functioneel. Ieder paard is anders qua bouw en beweging. Daarom valt er van iedere combi ook wel wat op te merken. Lijkt mij als jury op dit niveau ook geen gemakkelijke opgave.