Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:25

Het gaat wel over 2 paarden. In de beginpost staat dat het om 1 paard zou gaan maar als je kijkt op een film van iemand die in de auto zat, zag je 2 paarden.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:27

Sammyoo schreef:
Over het algemeen lopen ruiterpaden niet vlak langs de snelweg. Het paard zal een aardig stuk zonder ruiter hebben gelopen. Als je paard aan de kletter gaat en je bent niet in staat om te voorkomen dat hij de snelweg op rent, hoor je nog niet buiten te rijden. Kom op, na de eerste schrik trek je je paard toch om, dat kan ik zelfs.

Bij Nunspeet/ Hulshorst lopen de ruiterpaden wel naast de snelweg, in Doornspijk ook, maar nadat daar ook een paard op de snelweg is beland hebben ze er een hek geplaatst. Niunspeet/Hulshorst nog niet!

Hier moeten we zelfs de snelweg oversteken om het bos in te gaan..... Het paard kan dus vlak naast de snelweg zijn ruiter hebben verloren, is het heel goed mogelijk!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:30

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:31

Percy schreef:
Sammyoo schreef:
Over het algemeen lopen ruiterpaden niet vlak langs de snelweg. Het paard zal een aardig stuk zonder ruiter hebben gelopen. Als je paard aan de kletter gaat en je bent niet in staat om te voorkomen dat hij de snelweg op rent, hoor je nog niet buiten te rijden. Kom op, na de eerste schrik trek je je paard toch om, dat kan ik zelfs.

Ik vind dit een wat vreemde reactie. Iedereen kan toch een keer van zijn paard vallen, dat overkomt de beste ruiters en heeft zeker niets te maken met wel of niet capabel zijn om op buitenrit te gaan.

Fijn dat de paarden ongedeerd zijn gebleven, hoop dat de ruiters net zoveel geluk hadden.

Percy, als je de reacties leest in het eerder door mij aangehaalde topic, snap je misschien waarom ik de link maak. Wellicht had ik een ;) moeten plaatsen. Want, hoewel het in dat topic wordt gebagatalliseerd, zitten er grote risico's aan als je van je paard valt. En hoe fijn zou het zijn als er een veilig systeem wordt ontworpen om dat te voorkomen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:38

Die bruine, lijkt wel een draver, als zo is. Weet ik wie t zijn...
Ga ff appen.

F_inley

Re: Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:40

Oh wat slecht zeg galopperen op de harde weg :')

Hoop dat de ruiters ongedeerd zijn!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:42

Het was net op het nieuws op radio twee. Volgens de nieuwslezer was iedereen ongedeerd.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:44

Vermoeden bevestigd, betreft een bokker

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:45

Sammyoo schreef:

Ja dat lukt héél goed met een paard dat zijn kop tussen zijn benen trekt, met alle vier de benen keihard meerdere keren omhoog springt, bokt en daarbij het sprintje van zn leven trekt. Natúúrlijk heb je dan álle tijd om hem rustig om te trekken :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:46

Oeps!Gelukkig goed afgelopen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:46

Die man in de auto;"Als ze hier nou effe stoppen..." _O-

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:48

Bokker komt denk dr verhaal wel doen.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:51

Even duidelijk. Het zijn niet mijn paarden!

Maar uit zekere bron (eigenaar van paard!) kan ik jullie vertellen dat niemand van het paard is gevallen.
Deze liepen ernaast, zijn GEEN GEWONDEN GEVALLEN !!!
Paarden hebben ook niks.

Echte verhaal komt nog, maar wat ze nu allemaal zeggen klopt niks van.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:04

Ik_op_bokt schreef:
Op de foto's zie je een vos met zadel op de a28, maar bij de afrit Lelystad liep er ook een (donkerbruin of zwart), m'n vriend heeft er een foto van gemaakt. Inderdaad 2 verschillende dus!

wil je deze plaatsen ?? :D

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:09

oew nee das niet fijn

hoop dat de paarden niet te hard hebben gelopen :') :') :')
zou je zomaar een bekeuring krijgen

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:11

Lisannuuh schreef:
oew nee das niet fijn

hoop dat de paarden niet te hard hebben gelopen :') :') :')
zou je zomaar een bekeuring krijgen

Haha, eigenaar wacht op de bekeuring ;-)
Is een draver, dus wel heel snel!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:12

Sammyoo schreef:

O jawel, hier hebben we een ruiterpad, zonder omheining maar met een gracht tussen de snelweg en het ruiterpad. Paard hoeft maar te schrikken en zit zo de snelweg op. Of een vrachtwagen moet maar eens slippen en het ruiterpad opgaan...

Wij mijden het alle sinds, maar veel ruiterpad hebben we niet.

Gelukkig dat dit verhaal goed afgelopen is, en hopelijk is de ruiter ook oké.

Ik_op_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:17

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:20

Oh jeetje die hebben behoorlijk paniek! Wel fijn dat die automobilisten zo netjes handelen! Top hoor! _O_

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:21

Die heeft een mooi eindje gelopen, en dat na een pittig bosritje...

Ik zie bij de bruine echt geen paniek hoor.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:27

Idd op de veluwe genoeg ruiterpaden langs de snelweg, bij 't Harde ook. Ik reed daar vroeger regelmatig langs maar tegenwoordig staan er toch beste hekken dus das vreemd dat ze op de snelweg terecht zijn gekomen.

Las dat ze er niet op zaten maar toch, ik ben ook geen beginner maar er toch ook al eens in het bos afgevlogen, de pony was goed te rijden in het bos maar er kwam ineens een grote zwarte hond enthousiast de bocht omgevlogen :') . Die hadden we allebei niet verwacht dus poownie ging rechtsomkeert naar huis en ik kon niet goed meekomen. :') Het kan je zelfs met het braafste paard en de beste ruiter overkomen ben ik bang..

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:32

Hmm volgens mij heeft de eigenaar veel geluk dat het dit keer een agent was die nadenkt voor hij handeld....ze hadden het dier ook neer kunnen schieten i.v.m in gevaar brengen van weggebruikers.....net als het hertje laatst in friesland die nota bene naast de snelweg liep....

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:33

En daarom moet het ecoduct bij ons hier in Hulshorst open, veel veiliger als dat gezeik met die viaduct

@de pagina hiervoor; er werd eerst vermeld dat het paarden waren, en niet 1 paard. 1 scheen toen de N306 op gerend te zijn en de ander de A28 :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:36

Pfff gelukkig hadden de paarden en automobilisten vandaag goede beschermengelen!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:40

Deijs schreef:
En daarom moet het ecoduct bij ons hier in Hulshorst open, veel veiliger als dat gezeik met die viaduct

Amen. Dan is dat ecoduct tenminste nog ergens goed voor. :)*

En bij de Klarenweg en evt. andere viaducten moet gewoon een veilige afscherming tussen het pad en de snelweg komen. Ik ben altijd al "bang" dat er daar een keer iets gebeurt, en het zou mij niet verbazen als deze paarden daar de weg op zijn gelopen.