Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:55

Het lijkt me vooral gevaarlijk als je met paard en al valt of als je bent vergeten aan te singelen :+

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:56

Geheel veilig vind ik het niet. Wat geberd er als je paard een bok geeft, jij wel blijft zitten door de gordel, maar compleet naast je paard komt te hangen en je paard hiervan schrikt. En dus wederom een bok geeft.
Plus zou ik dan ook graag weten wat de lichamelijke schade is voor de ruiter met dat soort klappen op je paard. Kan me zo voorstellen dat het voor je nek en rug ook niet bevoordelijk is. Denk dat je in sommige gevallen maar beter er naast kan liggen.

jSophiaF

Een autogordel voor op het paard, levensgevaarlijk in mijn ogen. Wat als je er naast komt te hangen, of in een situatie dat je paard omvalt of achterover klapt.

En waar blijven dan met de stevige zit, die moet voorkomen dat je je evenwicht bewaart te paard.
Dit heeft in mijn ogen geen meerwaarde om het paardrijden veiliger te maken, maar juist onveiliger.

Paardrijden is naar mijn inziens een samenspel tussen twee levende wezens, ten alle tijden kan er wat fout gaan, maar als je niet inziet dat het een kudde en vluchtdier is, moet je niet aan paardrijden beginnen.

Ibbel

Voor zover ik het begrijp snoert het systeem je vast als er wat gebeurt. Dan is die vrijheid dus verdwenen. Maar de klappen die je dan op een bokkend paard in je rug krijgt zijn lijkt me minstens zo gevaarlijk als op je kop in het zand landen... ik zie de dwarslesies al voor me.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:59

er staat bij dat ie los gaat als het paard valt. sus als dat zo id. is dat geen reden.

wel zijn er paarden die het eng vinden als je scheef hangt. die stoppen wanneer je er naast ligt.

ik ben dus heel benieuwd hoe dit gaat bij een wild/bokkend/rodeo paard.

als het echt zou werken is wel gaaf. dan wint een paard het niet en houdt het misschien sneller op. ik ben erg benieuwd

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:00

En wat nu als je er af valt en je in dat tuigje hangt, vervolgens je hele zadel mee trekt? Lijkt mij niet prettig voor paard of ruiter. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:01

En dan nmr 2, wat als je ernaast hangt en paardje galoppeert naar de bakrand waar hij net de verkeerde kant op gaat.. Dan wordt jezo plat als een pannekoek :')

Mm, veiliger? Er zijn teveel situaties te bedenken dat ik er toch liever afval :')

Anoniem

Re: Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:02

Ik vind dat systeem gevaarlijker dan het vallen zelf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:02

paardjes123 schreef:
Het lijkt me vooral gevaarlijk als je met paard en al valt of als je bent vergeten aan te singelen :+

Hahaha
+1

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:03

Bij ongelukjes als struikelen wil ik echt niet aan paard vast zitten en op een paard wat met opzet aan de stuiter gaat moet je niet willen rijden. Dit lijkt mij de aan de ruiter te bevestigen versie van "waar de kunde ophoud beginnen de hulpteugels".

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:04

Joltsje schreef:
er staat bij dat ie los gaat als het paard valt. sus als dat zo id. is dat geen reden.

wel zijn er paarden die het eng vinden als je scheef hangt. die stoppen wanneer je er naast ligt.

ik ben dus heel benieuwd hoe dit gaat bij een wild/bokkend/rodeo paard.

als het echt zou werken is wel gaaf. dan wint een paard het niet en houdt het misschien sneller op. ik ben erg benieuwd

Maar waarom voorkomt dat tuigje dan het vallen :o?

pleiada

Lijkt me nogal gevaarlijk ja als je paard valt of je zadel schuift onder de buik van het paard,hang je daar -O-
Laatst bijgewerkt door pleiada op 23-01-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabszz

Inderdaad het eerste wat ook bij mij op kwam: LEVENSGEVAARLIJK!

zoals eerder genoemde situaties: waar ga je heen als je paard valt? en als hij op het laatste moment langs een hindernis rent en jij hier dus achter blijft haken? of inderdaad als je paard ergens regel recht op afrent waar jij het niet levend vanaf zult brengen ? Welke gestoorde maniak heeft dit nou weer bedacht!

En ik zou ook zeggen: het lijkt mij ook dat het helemaal niet zal moeten om met zo'n ding te rijden! dan is of 1: je paard te gevaarlijk of 2: kun jij niet paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:07

En de makers hadden t nog zo leuk bedacht :')

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:07

Haha het is inderdaad een leuk idee dat moet ik toegeven maar daar houd het ook wel ECHT bij op :j laat het ze alsjeblieft niet op de markt brengen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:08

Heb ik hier nu al een positieve post gelezen ? :D

Ik acht dit eerlijk gezegd ook eerder 'gevaarlijk' dan 'veilig'. :\

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:08

Als dit werkt zou het een uitkomst zijn voor oa gehandicapten. Mijn evenwicht is heel slecht dankzij ziekte. Daardoor kan ik weinig rijden en als ik rijd maar erg kort omdat ik domweg niet meet stabiel genoeg zit. Zo n aanpassing zou net het verschil kunnen zijn tussen ontspannen rijden en daardoor iets langer dan zoveel energie kwijt zijn met stabiel zitten en de wetenschap dat je bij een iets te scherpe bocht van je paard glijdt en daardoor maar kort kunt rijden.

Ik ga het zeker in de gaten houden.

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:09

Lijkt mij ook niet het meest veilige wat ze bedacht hebben

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:11

karuna schreef:
Als dit werkt zou het een uitkomst zijn voor oa gehandicapten. Mijn evenwicht is heel slecht dankzij ziekte. Daardoor kan ik weinig rijden en als ik rijd maar erg kort omdat ik domweg niet meet stabiel genoeg zit. Zo n aanpassing zou net het verschil kunnen zijn tussen ontspannen rijden en daardoor iets langer dan zoveel energie kwijt zijn met stabiel zitten en de wetenschap dat je bij een iets te scherpe bocht van je paard glijdt en daardoor maar kort kunt rijden.

het ding zit gewoon los he. je hebt er dus niet meer steun aan wat ik uit jou verhaal begrijp.. dus voor jou is het helaas geen uitweg ben ik bang. maar voor gehandicapten zou het wellicht wel ietsssss kunnen zijn? maar dan ALSNOG alleen met een paard wat toch helemala niets doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:12

Sabszz schreef:
karuna schreef:

het ding zit gewoon los he. je hebt er dus niet meer steun aan wat ik uit jou verhaal begrijp.. dus voor jou is het helaas geen uitweg ben ik bang. maar voor gehandicapten zou het wellicht wel ietsssss kunnen zijn? maar dan ALSNOG alleen met een paard wat toch helemala niets doet

Met wat aanpassingen zie ik er wel een markt voor :) (bij gehandicapten etc)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:13

Voor buitenritten kan ik me voorstellen dat het gevaarlijk is. Maar als je in andere situaties denkt, zoals jonge kinderen op een rustige manegepony in een binnenbak. Die motorisch dus wat minder stevig zitten. Zou het in zo"'n situatie wel toepasbaar kunnen zijn? De echte beginnertjes heb ik het dan over. En natuurlijk niet voor altijd, maar om te leren wennen aan ponyrijden.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:13

En wat dacht je (naast dwarslaesies en geplette ledematen) van getraumatiseerde paarden? Neem aan dat er maar weinig zijn die lekker relaxed blijven als er een mens half naast ze hangt te bengelen, out of control...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:14

was er een tijdje geleden niet ook al zoiets bedacht trouwens?
maar dat was geloof ik een zelfopblaasbare bodyprotector?
En vervolgens een cap?
Volgens mij weer zo'n gadget waar geen markt voor is omdat er teveel haken en ogen aanzitten.

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:15

Als je ernaast valt en je blijft naast je paard hangen breng je wel je paard heel erg uit evenwicht lijkt me..

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:15

Lijkt mij nou niet echt de uitvinding van de eeuw. Als je op een shet rijdt en hij loopt omdat hij schrikt onder een balk door waar jij niet onderdoor kan zou ik er liever afspringen dan een balk op m'n hoofd krijgen.