Jetta schreef:Sowieso laat ik mijn paard in de berm poepen.
Lusitana, waarom is het een gunst? Ik begrijp dat niet helemaal. Ruiters mogen er toch gewoon komen? Het is een recreatiegebied met ruiterpaden. Onbegaanbare ruiterpaden, helaas.
Ze worden nog onbegaanbaarder door crossfietsers en soms zelfs crossmotoren, die daar helemaal niet mogen komen.
Het is een gunst omdat landeigenaren (dus ok je ontwikkelaars van recreatiegebieden) niet verplicht zijn om hun terrein open te stellen voor ruiters. Als ze dat wel doen en zelfs ruiterpaden aanleggen, moeten wij als ruiters daar DANKBAAR om zijn, en niet klagen.
Je hebt alleen maar plichten op de grond van een ander, geen rechten.
Als er problemen zijn, kun je dat overleggen op een normale manier.
Je mag officieel niet op het voet- of fietspad, dus als het gedoogd wordt is het al heel wat en ik zou dus blij zijn als ik alleen maar even de poep van mijn paard even aan de kant moest schoppen ipv een verhaal op gaan hangen over hoog in het bloed staande paarden en weet ik het wat.
Dat "onbegaanbaar" neem ik ook met een schep zout, want een paard kan alle ondergronden aan. Alleen moet je als ruiter wel je gang aanpassen.
Crossmotoren (en quads) zijn idd een groot probleem en daar zou gewoon strenger op gecontroleerd moeten worden. Een paar bekeuringen links en rechts of in beslagname zou gemoegmoeten zijn om het te ontmoedigen.