Rendac verhoogt prijzen ophalen en verwerken kadavers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:08

In Belgie bestaat die individuele ophaaldienst voor paardjes zelfs niet bij de Rendac... :(
Het is ofwel op de grote hoop ofwel een crematorium inschakelen....

RavenIris

Re: Rendac verhoogt prijzen ophalen en verwerken kadavers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:16

Tja ik vind de prijsstijging zo gek nog niet. Heb het altijd erg goedkoop gevonden eigenlijk.. brandstof wordt er ook niet goedkoper op...

Vind het wel altijd een heel gedoe om het paard aan de weg te krijgen.
Heb echt geen idee hoe ik dat moet aanpakken als mijn oudje sterft, want er geraakt geen tractor in de weide..

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:39

Toen mijn paard ziek werd moest ik haar ook in laten slapen.
Ik heb haar om 16 uur in laten slapen en had om 17 uur de Rendac besteld.
2 oudere mannen, super vriendelijk.
Ze rijden de auto met aanhanger achteruit naar de plaats voor de stal, waar ze ingeslapen was.
Ze leggen je paard op een zachte mat waar een lier aan zit en dan worden ze zo, liggend op de mat, langzaam de extra brede trailer ingetrokken.
Je krijgt echt alle tijd die je wilt.
Ik heb iets meer dan € 500,- betaald, ik weet niet meer precies hoeveel.
Als ik geld genoeg heb zal ik het met mijn huidige paard weer zo doen.
Maar het ligt er wel aan hoe ik er financieel voor sta wanneer mijn huidige paard komt te overlijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:40

Alles wordt duurder.. logisch.. waarom Rendac dan niet. Over paranoia gesproken door een overname :') Ik vind het eigenlijk nog steeds zeer goedkoop,ik zou dan ook nooit voor individueel kiezen. Dat gesleur aan je dode paard is hoe dan ook niks. Zou ik niet bij hoeven zijn. Dus of ze hem dan in een bak leggen bij andere dode dieren of alleen in een wagentje en dan ter plaatse op die grote hoop. Ik had het ophalen wat duurder verwacht, andere kant leveren ze ook weer geld op natuurlijk.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:48

enny schreef:
Dat vind ik nou ook. Ik gaf bij mijn paard iig hier de voorkeur aan boven de slacht. En ik heb hem gewoon op de hoop laten gooien om het een beetje cru te zeggen, hij merkt er niets meer van, ik was er zelf (uiteraard) niet bij en de staleigenaar wou zelf ook niet dat hij een dag langs de weg zou liggen. Dat doet hij nooit, bij geen enkel dier dat daar op stal doodgaat en daarom bleef mijn paard gewoon op het erf. Daar betaalde ik dan wel iets van €50,- voor, maar scheelt behoorlijk met die individuele ophaalservice.

De erfservice van Rendac is maar iets van 2,50 boven op de reguliere prijzen. 50,- red je niet :n. Ik laat ze ook altijd van het erf afhalen, vind het niet kunnen om ze bij ons aan de weg te leggen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:54

Utixo schreef:
enny schreef:
Dat vind ik nou ook. Ik gaf bij mijn paard iig hier de voorkeur aan boven de slacht. En ik heb hem gewoon op de hoop laten gooien om het een beetje cru te zeggen, hij merkt er niets meer van, ik was er zelf (uiteraard) niet bij en de staleigenaar wou zelf ook niet dat hij een dag langs de weg zou liggen. Dat doet hij nooit, bij geen enkel dier dat daar op stal doodgaat en daarom bleef mijn paard gewoon op het erf. Daar betaalde ik dan wel iets van €50,- voor, maar scheelt behoorlijk met die individuele ophaalservice.

De erfservice van Rendac is maar iets van 2,50 boven op de reguliere prijzen. 50,- red je niet :n. Ik laat ze ook altijd van het erf afhalen, vind het niet kunnen om ze bij ons aan de weg te leggen.

Hm, dit moest ik aan de staleigenaar betalen... Het was namelijk zijn abonnement en hij kreeg de rekening :\

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:26

Toen mijn pony is overleden, heeft hij een dag aan de weg gelegen. We hebben hem keurig ingepakt.
Het was de buren helemaal niet opgevallen. :j

Ik heb gekozen voor de groepsophaling. Hij is heel netjes opgetakeld, de bloemen zijn bij hem weggehaald en aan ons gegeven door de Rendac meneer. Hij is zachtjes in de vrachtwagen getakeld. De meneer was erg zorgvuldig en netjes. :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:05

Bob1976 schreef:
Overigens komen ze toch wel vaak gewoon het erf op. Tenminste, mijn paard heb ik niet aan de weg hoeven leggen. En bij ons op stal komen ze ook (een stuk) het erf op. Je kunt een - soms wat opgeblazen - paard niet op de stoep of het fietspad aan een drukke doorgaande weg leggen.

Helaas gebeurt dit in de meeste gevallen wel en dat heeft een reden. Wij hebben een melkveebedrijf en wij zitten echt niet te wachten op de vrachtwagen van de Rendac op ons erf. Niet alle dieren die erin liggen sterven een dood dmv euthanasie. Er zitten ook vaak dieren in met overdraagbare ziekten.
En ja, als de koe op vrijdag is overleden, ligt er op maandagmorgen een grote bult langs het fietspad. Het scheelt dat de meeste mensen/kinderen die hier langskomen wel wat gewend zijn.
De kadaverwagen moet hier laden vanaf het fietspad, het is niet anders.........Natuurlijk wel afgedekt met een aantal dekens, want plastic waait vaak weg. Moet wel zeggen dat ik nog nooit heb gezien dat een dier erin werd "gesmeten", het gaat altijd netjes en rustig.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:12

miccamaaike schreef:
Wat een verschil in prijs of je je paard individueel laat ophalen of 'op de grote hoop'...

Ik wist niet dat ze in feite verwerkt worden tot duurzame bio-brandstoffen, wel een raar idee...

(((honden en katten etc bij de dierenarts net zo)))

Ik vind de rendac een goed bedrijf. ze gaan altijd netjes om met de dieren die ze ophalen. En dat de tarieven omhoog gaan.. tja "alles word duurder"

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:46

Een keer een dier moeten laten ophalen door Rendac. Gelukkig had de boer waar ik stond een abonnement.
Woensdag s avonds overleed het veulen. Het 1e kind van mijn merrie. Ze werd vrijdags pas opgehaald.
Rendac gaat er netjes mee om. Toch ben ik weggelopen toen rendac aan kwam rijden. Hoefde het niet te zien.
Moest overigens origineel gezien iets van 2 euro betalen. Maar stalhouder vondt het wel prima. Laat maar zitten...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:49

Bij ons ging rendac ook altijd netjes met de kadavers om, natuurlijk is het nooit fijn om te zien dat een paard door de grijper wordt vastgenomen, maar voor mij is het een leeg hulsel op dat moment.
En alles wordt inderdaad duurder...

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:30

Die prijsstijging is echt niet heel veel meer dan vorig jaar zie ik,de tarieven vind ik meevallen en de service is hoog, idd 3 jaar geleden waren de tarieven hoger dan nu,dus rond de 50€ idd voor een paard,toen dat jaar erna zijn de tarieven weer bijgesteld naar beneden! En nu weer iets omhoog, rendac werkt niet met abbonementen ,zowel bedrijven als particulieren betalen altijd dezelfde tarieven,het is zo als er bij wie dan ook iets opgehaald word krijg je dan pas een factuur thuis gestuurd per kwartaal! En idd de individuele ophaling is duurder,maar dat is speciaal in het leven geroepen voor mensen met paarden,mijn eigen paard heb ik met t regulier transport laten ophalen,maar kan me ook indenken dat je het individueel laat doen! Ook kun je je paard idd aanbieden op het terrein mits dit goed toegangkelijk is voor de vrachtwagen en deze vanaf de zijkant van de wagen binnen 2 meter en vanaf het harde kan laden op het terrein,en vrij van obstakels,zand en gras rijden de wagens absoluut niet op...ook worden de banden altijd na een terreinlading ontsmet..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:33

Ik begrijp iets niet...
Men versleuteld honderde euro's tot wel meer dan duizend..aan de DA die het dier bv. niet heeft kunnen redde. En dan piept men over een paar euro (enkele tienen) als het beest de geest gegeven heeft. |(

Zinzi_jewel schreef:
Gelukkig had de boer waar ik stond een abonnement.
..

:D :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:37

Bij ons werden de paarden tot hier toe gratis opgehaald door de rendac.

Ben benieuwd of ik de volgende keer (laat ons hopen dat dat moment nog ver weg ligt) een factuur krijg.

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:40

Snooki schreef:
Gelukkig hebben de eigenaren van mij vz paard besloten dat mocht het zo ver zijn ze niet wordt opgehaald.
Bio-brandstof... brr moet er niet aan denken

Wat gaan ze er dan mee doen? Begraven? Als je paard thuis of ergens op stal overlijd ben je verplicht om hem op te laten halen, of je keuze is de slacht als hij dat red! Begraven is strafbaar en daar zit een fixe boete op!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:41

ceasario schreef:
Ik begrijp iets niet...
Men versleuteld honderde euro's tot wel meer dan duizend..aan de DA die het dier bv. niet heeft kunnen redde. En dan piept men over een paar euro (enkele tienen) als het beest de geest gegeven heeft. |(

Zinzi_jewel schreef:
Gelukkig had de boer waar ik stond een abonnement.
..

:D :D

Ging me meer over het feit dat de boer al op route zit voor rendac.
Niet over die paar tientjes.
Was al 100den euro dekgeld kwijt een mega verdrietige merrie die misschien nog wel veel aan dokters ging kosten. Weet nooit wat dat brengt een vroeg geboren veulen. 5 weken te vroeg.
Gaat me dus echt niet om die paar 10tjes...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:51

Zinzi_jewel schreef:

Dat is ook een onderdeel van fokken..
Ik had eens een tweeling..te vroeg dus...Rendac.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:57

Weet iemand toevallig wat de prijzen van een crematie ongeveer zijn?

Ik hoop dat mijn paardjes nog lang niet dood gaan, maar ik ben wel van plan ze te houden tot hun laatste adem.

Met de Rendac heb ik echt hele vreselijke dingen gezien..
- Een ton vol varkens die ruim een meter boven de wagen wordt omgekiept terwijl je er vlakbij fietst (vervolgens hoor je dan ook zo'n zachte plof, met het idee dat de onderste dieren misschien wel uit elkaar splashen ...)
- Geiten die bij de poot worden vastgegrepen om vervolgens per ongeluk tegen de deksels aan te knallen, maar gelukkig dat de geit niet uit de grijper viel ;o

Of de dieren die maar half bedekt zijn, daar kan ik ook niet goed tegen. Zeker niet als ze opgezwollen en goed te ruiken zijn.

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:03

Ja ik geloof dat crematie van een paard rond de 1500€ /2000€ ligt,dat ik heb gehoord! Maar zeker weten doe ik t niet!! Je kunt altijd zo'n crematorium bellen om de tarieven te vragen!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:22

Rond dr 15/1600 euro idd beetje afhankelijk van hoe groot enzo.
Maar kan over aantal jaar gerust weer anders zijn..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:24

Furrow schreef:
Bij ons ging rendac ook altijd netjes met de kadavers om, natuurlijk is het nooit fijn om te zien dat een paard door de grijper wordt vastgenomen, maar voor mij is het een leeg hulsel op dat moment.
En alles wordt inderdaad duurder...

Ik vind Rendac ook altijd erg netjes werken.
Zelfs het dekzeil werd netjes opgevouwen en in de berm gelegd.
Goede service, duidelijk over het hoe en wat en de prijs is gewoon goed.

Iedereen moet het zelf weten qua alleen laten ophalen en eventueel cremeren, maar ik vind dat zelf onzin.
Het verlies of verdriet wordt er echt niet minder door...

PS ik vraag me opeens af of er ook andere bedrijven zijn die hetzelfde mogen doen.
Ik ken echt alleen maar Rendac...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:24

ceasario schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Dat is ook een onderdeel van fokken..
Ik had eens een tweeling..te vroeg dus...Rendac.

Dat is zuur...
Altijd zuur als je je paard moet afgeven of als je je zo gewenste veulen afgeeft. Helaas thats life

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:26

oeii, dat is wel erg duur.
Is het eigenlijk strafbaar om zelf een dier onder de grond te stoppen?
Ik hoorde hier al meerdere keren dat boeren die dan genoeg grond hebben en de dieren zelf begraven. kost wel ff tijd om zo'n gat te maken trouwens

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:35

Claudxx schreef:
oeii, dat is wel erg duur.
Is het eigenlijk strafbaar om zelf een dier onder de grond te stoppen?
Ik hoorde hier al meerdere keren dat boeren die dan genoeg grond hebben en de dieren zelf begraven. kost wel ff tijd om zo'n gat te maken trouwens

Ja dit mag absoluut niet,is strafbaar en zit echt een flinke boete op,en tja zo'n gat graven waar begin je aan ,is eigelijk niet te doen!! Dus ik zou gewoon rendac bellen,dan komt het altijd goed en het klinkt altijd ook erger dan zo'n ophaling is ,je kunt er dan ook gewoon het beste niet bij gaan staan kijken..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:13

Crematie is sterk afhankelijk van o.a. de afstand van plaats van overlijden naar crematorium (vervoer dus) en met name ook paard/pony veulen/volwassen etc. Het scheelt nogal als het om een volwassen paard gaat, dat is natuurlijk behoorlijk duurder.

Ik heb vorig jaar mijn veulen van 11 maanden laten cremeren en was geloof ik net aan 1000 euro kwijt (maar moet eerlijk zeggen dat ik de exacte kosten zo niet weet). A/d hand van mijn telefoontje, de omschrijving etc. hebben ze toen voorlopige kosten opgemaakt, naderhand is het nog aangepast op de werkelijkheid, maar dan beramen ze op voorhand dus meer kosten.

Rendac zou niet mijn eerste keus zijn overigens, als ik het kan betalen zou ik wel weer voor een crematie kiezen. Mocht het financieel niet lukken is er nog de Rendac.