Het is ofwel op de grote hoop ofwel een crematorium inschakelen....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vind het eigenlijk nog steeds zeer goedkoop,ik zou dan ook nooit voor individueel kiezen. Dat gesleur aan je dode paard is hoe dan ook niks. Zou ik niet bij hoeven zijn. Dus of ze hem dan in een bak leggen bij andere dode dieren of alleen in een wagentje en dan ter plaatse op die grote hoop. Ik had het ophalen wat duurder verwacht, andere kant leveren ze ook weer geld op natuurlijk. enny schreef:Dat vind ik nou ook. Ik gaf bij mijn paard iig hier de voorkeur aan boven de slacht. En ik heb hem gewoon op de hoop laten gooien om het een beetje cru te zeggen, hij merkt er niets meer van, ik was er zelf (uiteraard) niet bij en de staleigenaar wou zelf ook niet dat hij een dag langs de weg zou liggen. Dat doet hij nooit, bij geen enkel dier dat daar op stal doodgaat en daarom bleef mijn paard gewoon op het erf. Daar betaalde ik dan wel iets van €50,- voor, maar scheelt behoorlijk met die individuele ophaalservice.
. Ik laat ze ook altijd van het erf afhalen, vind het niet kunnen om ze bij ons aan de weg te leggen. Utixo schreef:enny schreef:Dat vind ik nou ook. Ik gaf bij mijn paard iig hier de voorkeur aan boven de slacht. En ik heb hem gewoon op de hoop laten gooien om het een beetje cru te zeggen, hij merkt er niets meer van, ik was er zelf (uiteraard) niet bij en de staleigenaar wou zelf ook niet dat hij een dag langs de weg zou liggen. Dat doet hij nooit, bij geen enkel dier dat daar op stal doodgaat en daarom bleef mijn paard gewoon op het erf. Daar betaalde ik dan wel iets van €50,- voor, maar scheelt behoorlijk met die individuele ophaalservice.
De erfservice van Rendac is maar iets van 2,50 boven op de reguliere prijzen. 50,- red je niet. Ik laat ze ook altijd van het erf afhalen, vind het niet kunnen om ze bij ons aan de weg te leggen.
Bob1976 schreef:Overigens komen ze toch wel vaak gewoon het erf op. Tenminste, mijn paard heb ik niet aan de weg hoeven leggen. En bij ons op stal komen ze ook (een stuk) het erf op. Je kunt een - soms wat opgeblazen - paard niet op de stoep of het fietspad aan een drukke doorgaande weg leggen.
miccamaaike schreef:Wat een verschil in prijs of je je paard individueel laat ophalen of 'op de grote hoop'...
Ik wist niet dat ze in feite verwerkt worden tot duurzame bio-brandstoffen, wel een raar idee...
Snooki schreef:Gelukkig hebben de eigenaren van mij vz paard besloten dat mocht het zo ver zijn ze niet wordt opgehaald.
Bio-brandstof... brr moet er niet aan denken
ceasario schreef:Ik begrijp iets niet...
Men versleuteld honderde euro's tot wel meer dan duizend..aan de DA die het dier bv. niet heeft kunnen redde. En dan piept men over een paar euro (enkele tienen) als het beest de geest gegeven heeft.Zinzi_jewel schreef:Gelukkig had de boer waar ik stond een abonnement.
..
![]()
Furrow schreef:Bij ons ging rendac ook altijd netjes met de kadavers om, natuurlijk is het nooit fijn om te zien dat een paard door de grijper wordt vastgenomen, maar voor mij is het een leeg hulsel op dat moment.
En alles wordt inderdaad duurder...
Claudxx schreef:oeii, dat is wel erg duur.
Is het eigenlijk strafbaar om zelf een dier onder de grond te stoppen?
Ik hoorde hier al meerdere keren dat boeren die dan genoeg grond hebben en de dieren zelf begraven. kost wel ff tijd om zo'n gat te maken trouwens