Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Grit schreef:Absurd dat keurmeesters het in stand houden en nederland er geen radicalere acties op zet
LadyMadonna schreef:Dat we blij moeten zijn dat mensen kortstaarten fokken ter behoud van het ras ben ik niet blij mee, dat vind ik enkel triest, dat dat kennelijk nodig is...
In mijn ogen is het heel simpel: als het stamboek nou eens ballen heeft en gewoon zegt; paarden geboren na .... Mogen zonder staart niet op de keuring verschijnen...
Klaar is Klara.
Cindyrella schreef:Maar door dit in elk topic met trekpaarden met korte staart opnieuw aan te kaarten veranderen jullie er toch feitelijk NIETS aan!
Geef mij eens aan, wat je bereikt met in dit topic het feit dat couperen verboden is, dierenmishandeling is, etc. steeds maar opnieuw te benomen? Gebeurt het hierdoor niet meer??
Ik ben zeker geen voorstander van het couperen en verdedig het ook niet! Ik zou alleen graag willen weten wat het feitelijke nut ervan is, steeds in elk topicet kortstaart trekpaarden opnieuw erover te beginnen. Als bijvoorbeeld alle voorstanders van natuurlijk bekappen dat gaan doen in elk topic waarbij ze hoefijzers zien, blijft er toch geen leuk en respectvol topic meer over?!
yvje86 schreef:Grit schreef:Absurd dat keurmeesters het in stand houden en nederland er geen radicalere acties op zet
Nogmaals....als er een goedgebouwd; goed lopend paard met prachtige gangen met staart op een keuring komt wat beter presteert dan een kortstaart wordt deze zeker boven de kortstaart gezet door de keurmeesters!
yvje86 schreef:Grit schreef:Absurd dat keurmeesters het in stand houden en nederland er geen radicalere acties op zetCitaat:Nogmaals....als er een goedgebouwd; goed lopend paard met prachtige gangen met staart op een keuring komt wat beter presteert dan een kortstaart wordt deze zeker boven de kortstaart gezet door de keurmeesters!
En nogmaals......, zoals ik al schreef is dit niet de ervaring van mensen die al 20-40 jaar fokken en een keer andere resultaten behalen met hun paarden met staart in dezelfde foklijnen. Wat natuurlijk totale toeval kan zijn