Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GJ9 schreef:Echt totaal niet mee eens. Ja dit zal vast de redenatie van de commissie zijn ja. Maar ik vind dat hij niet genoeg kwaliteit heeft in zn lopen en ik vind hem ook niet Gelders genoeg, hoewel hij een aansprekend front heeft. Zie er geen vaderdier in in de Gelderse richting.
anoukie88 schreef:Dus in zijn beweging was hij goed genoeg om bij de rijpaarden door te gaan? Maar hij is helaas voor de rijpaarden te Gelders qua type.
Sorry maar daar moet ik even om lachen. Want zijn bewegingen zijn niet goed en ik heb amper naar het achterbeen gekeken omdat ik door de voorhand was afgeleid.
Maar grote kans dat hij het haalt omdat een bepaald persoon uit de jury hem goed vindt. Dan is de keus toch makkelijk voor de merriehouders die het er niet mee eens zijn. Gewoon laten staan en niet gebruiken voor je merrie. Vind het sneu voor de eigenaren, denk niet dat ze dit voor ogen hadden voor hun hengst.
anoukie88 schreef:Janderegelaa, ik kan prima lezen. Het was idd een reactie op Stoffel wat volgens mij ook wel duidelijk was door mijn eerste vragende zin.
De reden komt zo idd ook raar over svdijk. Weet niet of je dit aan je leden kunt verkopen als reden waarom hij bij de Geldersen is aangeboden.
. De rest van de familie is ook vrij fijntjes. 
ceasario schreef:
GJ9 schreef:Dan heeft de Charmeur een Gelderser front. Maar beiden qua beenwerk en formaat weinig Gelders!
En als je de bloedlijnen induikt, wat zou hij dan toe te voegen hebben. Zet deze op een Koss (klein)dochter en daar komt echt geen Gelderse uit...
Als je bijv. ziet hoe chique en fijn en rijtypisch een Koss uit een Cabochon al wordt... als er via beide ouders een scheut rijpaardenbloed mee komt weet dat elkaar gauw te vinden!
janderegelaa schreef:anoukie88 schreef:De reden komt zo idd ook raar over svdijk. Weet niet of je dit aan je leden kunt verkopen als reden waarom hij bij de Geldersen is aangeboden.
Maar hij was bij de rijpaarden niet door...
stoffel schreef:GJ9 schreef:Dan heeft de Charmeur een Gelderser front. Maar beiden qua beenwerk en formaat weinig Gelders!
En als je de bloedlijnen induikt, wat zou hij dan toe te voegen hebben. Zet deze op een Koss (klein)dochter en daar komt echt geen Gelderse uit...
Als je bijv. ziet hoe chique en fijn en rijtypisch een Koss uit een Cabochon al wordt... als er via beide ouders een scheut rijpaardenbloed mee komt weet dat elkaar gauw te vinden!
Er word niemand verplicht om een hengst te gebruiken, en als je een luxe gelderse merrie hebt en je wilt gelders fokken hoef je ok niet naar Chablis, er zijn echter genoeg gelderse merries die wel iets edeler mogen, verder verwacht ik niet dat deze hengst met zijn Flemmingh en Charmeur bloed op degelijke gelderse merries volbloedjes gaat geven. Fokkerij is in de hoofdzaak het kennen van je merrielijn, hoemeer je weet hoe minder het een gokkerij word. En mocht de nakomeling toch onverwacht een tikkie te lux zijn kun je altijd nog weer terug met bv Laurentz. Je krijgt dan Laurentz X vrijbloed X degelijke gelderselijn
lijkt me ideaal voor een nieuwe gelderse hengst op de keuring van 2021
idojacobs1 schreef:De voorzitter van de hengsten keurings commissie probeert het gelderse bloed op te laten gaan in de rijpaarden lekker goedkoop
er worden niet voor niets rijpaarden kampioen bij de gelderse paardehet wordt tijd om daar wat aan te doen