Paardenbeul slaat toe in West-Vlaanderen *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Re: Paardenbeul slaat toe in West-Vlaanderen *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:46

Mja maar zoals op de foto is dit geen verse snijwond....
En lijkt het zeker meer op een abses wat naar buiten komt...

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:03

probleem is dat ik geen foto's kan zien op mn werk pc. maar de veearts had wel iets ingespoten in de wonde zelf nadat het genaait was. het was een wit achtig iets.
Ik heb haar eens gebeld en er is 1 veearts die een verklaring heeft afgelegd, voor de politie of de media weer ik niet, die zegt dat het zeker geen beetwonde. Het zou zijn door een mes of een hapering, maar dat het aanemelijker is dat het door een mes komt omdat de wonde recht is. Mensen van radio 2 hebben haar gebeld voor een interview. ik heb het zelf niet gehoord. Ze wil gewoon dat mensen de mensen op hun hoede zijn, er loopt sowiezo iemand rond die ons saboteerd. hooinetten stelen, draden doorknippen, drinkbakken die verdwijnenen, verdachte auto die tot 8 keer heen en weer langs de weide rijden en vragen of het haar paard is, etc...

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:14

Maar zou het dan niet aannemelijker zijn dat het een persoonlijke afrekening is?
En dat niet iedereen in die omgeving nu schrik moet gaan krijgen?
Ik las in een artikel dat men zelfs zei dat het dezelfde beul zou zijn als die in Limburg van de zomer, maar wat een speculaties... Dat maakt mensen alleen maar bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:18

@inochyio: op de foto zie je aan de onderkant van de kaak een blekere plek, alsof daar haar weggehaald is. Ik vermoed dat de DA van dienst daar een stukje heeft geschoren om beter en netter te kunnen werken bij het dichtnaaien? Paardje heeft aardige wintervacht, en in zo'n wonde wil je geen vuil of haar hebben. Door de omgeving wat te scheren kunnen ze meestal ook alles wat meer bekijken.

*terug naar meeleesmodus*

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:25

Brr wat akelig.

Hoop dat de mijne nog veilig in de wei staat, en deze persoon niet deze kant op komt..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:45

Als je niet 100% zeker bent waardoor het komt is het niet verstandig om de media te verwittigen. Zo breng je alleen maar paniek te weeg.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:19

Maar wat is nou t werkelijke verhaal??want ik heb nu al 3 versies gelezen...1 is mes 2 gewoon bijt wond 3 paard is ergens blijven hangen

Dus wat is t nou??

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:47

petraaken schreef:
Als je niet 100% zeker bent waardoor het komt is het niet verstandig om de media te verwittigen. Zo breng je alleen maar paniek te weeg.

Da meisje had da enkel op facebook gezet, de media heeft haar zelf gecontacteerd, en feiten gedramatiseerd. Ik had het ook liever allemaal niet zien gebeuren. Wat er nu echt gebeurd is weet niemand, ze vond haar paard met die enorme wond in de weide. hij lag niet plat op de grond hoor.
En de dierenartsen zeggen elk iets anders. dusja, wie moet je dan geloven? Dit, samen met de dingen die de week voordien gebeurd zijn, dan denk je vanzelf het ergste.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:01

had ze gewoon moeten weigeren. Ten tijde van op ophokplichten voor kippen belden ze bij ons ook via de telefoon. Geen filmploegen op ons erf. enkel te woord gestaan via de telefoon.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:18

Media is handig hoor, zeker met meiden.. Daar kan zij echt niets aan doen.

Maar persoonlijke afrekeningen zou eigenlijk nog enger zijn :( Dan komen ze terug :(

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:27

Jeetje. Wat lullig voor de eigenaresse :(
Ook al weten ze nu niet precies wat het is, Ik wil haar veel sterkte toewensen. Ze voelt zich natuurlijk nu ook niet meer veilig op de weide en dat snap ik als ze niet zeker weet of het wel of niet de paardenbeul was.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:29

Persoonlijk denk ik dat er tegenwoordig wel snel paardenbeul wordt geroepen. Paarden kunnen zich flink verwonden op de meest domme plekken. Mijn merrie 2jaar geleden ook gevonden op het land met een lap vlees van 20 cm los tot op het bot. Ook geen plek terug kunnen vinden waar het gebeurt was. Mss id dit paard wel vast komen te zitten en zich zo opengehaald of willen schuren aan iets met de keel wat achteraf toch scherper bleek dan gedacht. En media is gewoon sensatiebelust.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:29

Apart zeg. Met dag geel er omheen lijkt het wel een abces dat naar buiten komt. Bah, sowieso niet leuk voor de eigenaar.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:32

Als het om een persoonlijke afrekening zou gaan zou ik als eigenaar wel bang worden eigenlijk. Dan komen ze waarschijnlijk nog terug en wie weet waar ze het dan op afreageren.
Wel erg dat ze het uberhaupt op een ander (in dit geval het paard) afreageren, die is immers onschuldig :n

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:39

Cemlys schreef:
Persoonlijk denk ik dat er tegenwoordig wel snel paardenbeul wordt geroepen. Paarden kunnen zich flink verwonden op de meest domme plekken. Mijn merrie 2jaar geleden ook gevonden op het land met een lap vlees van 20 cm los tot op het bot. Ook geen plek terug kunnen vinden waar het gebeurt was. Mss id dit paard wel vast komen te zitten en zich zo opengehaald of willen schuren aan iets met de keel wat achteraf toch scherper bleek dan gedacht. En media is gewoon sensatiebelust.

Inderdaad, misschien een stuk glas in de weide waar ze over heen is gerold? Hebben wij ook ooit een kaarsrechte snee van gehad.

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:08

Tegenwoordig wordt er zoveel gewoon klakkeloos aangenomen. |o
Niet alles wat er op internet of in media te vinden is is waarheid. >;)

Ik vind het sneu voor het meisje, die zal de komende tijd niet rustig slapen. Dat het paardje maar gauw de oude is! :j