Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Knap zeg!
Ninia schreef:Wat blijf ik toch een hekel hebben aan deze sport, met dat gemep op of langs die paarden. Sorry hoor, ik kon het niet laten.

Ingrid_92 schreef:Ninia schreef:Wat blijf ik toch een hekel hebben aan deze sport, met dat gemep op of langs die paarden. Sorry hoor, ik kon het niet laten.
+1
Ik vraag me altijd af: hoe streng zijn ze dan? Want ik vind in dit geval elke mep al 1 teveel. Paarden doen hun best maar worden maar vooruit gepushed m.b.v. een zweep. Eerlijk vind ik dat totaal niet. Waar is dat nou toch voor nodig? Ik hoop dat met der tijd het slaan met de zweep verboden wordt in deze sport (en zo zijn er in alle takken vd paardensport wel dingen waar ik me aan kan storen, maar dat even terzijde). En niet raak slaan? In het slow motion gedeelte zie je dat elke klap met de zweep toch echt wel raak is hoor... kijk alleen al maar eens naar die schimmel.
Helemaal off topic, maar moest dit even kwijt
Wel knap dat hij is blijven zitten, al mag je dat wel verwachten van een jockey op dat niveau.

)
Ninia schreef:Blijft toch bijzonder hoe Bokt in de weer is met bitloos, 24/7 buiten, grondwerk, rollkurprotest, en dit praten we goed.....
Maar nu stop ik hoor, ik ben enorm OT...

FNews schreef:Ninia schreef:Wat blijf ik toch een hekel hebben aan deze sport, met dat gemep op of langs die paarden. Sorry hoor, ik kon het niet laten.
voor slaan krijg je schorsing van rendagen. Mss eerst even wat opzoeken?
delerium schreef:Zo dan, dat is een knap staaltje jockeywerk! Zit-ie zeer keurig uit, en dat hij nog weet te winnen ook? Ik doe het hem niet na hoor! (ook niet mét beugels trouwens)
Heerlijk ozzie accent op het filmpje ook

Mjetterd schreef:Dat zegt natuurlijk niets..
Er word nog steeds aardig gemept op dat filmpje.
Waarschijnlijk ligt het aantal toegestane slagen een stuk hoger dan dat ik acceptabel vind.
Dan kan daar wel een regelement over zijn, maar dat zegt nog niet dat het daarom ineens geen nare sport meer is voor sommige mensen.
Mac schreef:Christiene schreef:heeft die wel gewonnen op het eind zeggen ze dat die iets verloren is kwa matriaal en daardoor minder gewicht mee heeft dan de rest.
Dat vroeg ik me dus ook af ...
Zou wel sneu zijn als hij nu alsnog niet heeft gewonnen!

. Ben niet zo op de hoogte van details.Ninia schreef:Wat blijf ik toch een hekel hebben aan deze sport, met dat gemep op of langs die paarden. Sorry hoor, ik kon het niet laten.