Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Madeliefjes schreef:Voor het GNR hier betaal je ook elk jaar rond de 48 euro om te kunnen rijden! Geel nummer aan je hoofdstel zodat de boswachter kan zien dat je een vergunning hebt. En zo niet dan wordt je aangehouden en krijg je een boete aan je gat. Als de paden dan goed onderhouden blijven vind ik het niet zo heel raar hoor om te betalen voor het gebruik.
mrie schreef:Goed opletten. In het stukkie lees je dat het een plan is van staatsbosbeheer. Die kunnen natuurlijk alleen zo'n pas invoeren op plaatsen waar het land van hen is. Geen ruiterpaden in de buurt.... Dan is het gebied vast niet van hen.
Waar maken we ons nou toch druk om. Natuurmonumenten voert al jaren en jaren een vergunningen systeem. 15 euro per jaar en ik mag elke dag in de Drunense Duinen en enkele andere gebieden rijden. Je koopt dan éénmalig een label wat je bij je hoort te hebben.
Dan het argument dat ruiters niet op zouden mogen draaien voor de bezuinigingen. Ook vette onzin. Hallo er moet wel bezuinigd worden en als we dan toch een aantal voorzieningen willen behouden ja dan komt het er op aan dat we daar gezamenlijk wat aan bijdragen. Wij zijn in dit land zulke verwende stinkerts geworden dat we van alles als een recht zien en bij elke bezuiniging roepen we dat WIJ dat niet willen. Maar het geld is op en als het linksom kan dan zal het rechtsom moeten. Jammer de Bammer
Maartje1990 schreef:Bah en hoe zit dat metdiegene die het bos kapot rijden? A.k.a crossmotors?
Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen
Stichting Recreatie Ruiter schreef:Waarom een Ruiter- of Koetsiersbewijs?
Paardrijden is een mooie sport. Maar er komt veel bij kijken. Het paard is een levend wezen en met leren rijden of mennen alleen bent u er niet! Hoe en waarom reageert een paard op vreemde situaties en voorwerpen. Waarom mag hij wel gras eten maar geen takken. Hij loopt raar, stelt hij zich aan of is er iets aan de hand? Hoe verzorg ik het zadel of het tuig en hoe weet ik of het goed past.
Op deze en vele andere vragen leert u het antwoord geven als u de theorie voor het Ruiter- en Koetsiersbewijs bestudeert. Daarnaast wordt er natuurlijk extra aandacht geschonken aan het rijden op zich, en het rijden in het verkeer. Te paard of met een rijtuig behoort u immers ook tot de verkeersdeelnemers.
Aan het Ruiter- en Koetsiersbewijs is een WA-verzekering gekoppeld (zie ook onder SRR-Aktueel - verzekeringen). Tevens bent u lid van de KNHS-recreatiesport, waarmee u bijdraagt aan het openhouden van natuurgebieden voor ruiters en menners.
mylittlejoy schreef:Misschien toch het begin van een paardenbelasting?