Tabaluga12 schreef:Jeetje, wat bizar. Hopelijk komen ze er alsnog aan uit en hebben ze er beide van geleerd.
Ik vraag me inderdaad ook af hoe je met je dieren omgaat als je zo met mensen omgaat.
Tja... er zijn toch heel wat maneges/stallen nog steeds waar dat duidelijk zichtbaar is....En al die rare praktijken rondom paarden komen niet uit de lucht vallen. Mensen zijn nou eenmaal wreed en hebzuchtig.
Dit verhaal klinkt me niet onbekend in de oren. Ooit, jong, onnozel, wilde ik ook wel op een manege of grote stal werken. Stad en land afgebeld.
Mocht overal wel komen hoor, kost en inwoning erbij... Ik zal je alle details besparen, maar absoluut dieptepunt was een enorme manege midden van het land, waar ik in een lekke stacaravan mocht wonen en waar de eigenaar nog even kinderbijslag van mijn ouders dacht te kunnen vangen, dat was toch wel redelijk.
(ik was meerderjarig maar hoe dan ook, deze man deinsde duidelijk nergens voor terug.)Ben uiteindelijk nog eens een weekje op een bekende dressuurstal geweest maar dat bleek (was anders beloofd) zwart werken te zijn.
Daar ben ik na een week naar huis gegaan, heb uitgezocht wat voor risicos ik als zwartwerker liep (GROOT!!!!) en heb mijn spullen opgehaald.
Nee, naar uitbuiting hoefde je toendertijd niet hard te zoeken in de paardenwereld. Ik kon mij op iedere straathoek wel laten uitbuiten. Zou dat veranderd zijn?