Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:50

felicity schreef:
Kan iemand mij vertellen waar die paarden dan zouden moeten staan. Ik kom zelf uit Den Haag. Dus was nieuwschierig waar het was. Google maps erbij gepakt maar ik kom gewoon in een normale straat uit met een sporthal. Of staan er paarden verstopt achter de rij huizen?

ik woon zo ongeveer naast de gaslaan en heb ook nooit paarden gezien daar

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:52

pidoro schreef:
Waarom moeten er overal hindoe tempels komen in Nederland ?
De mensen moeten zich aanpassen aan onze cultuur.
Als wij naar hun land gaan wordt er ook geen kerk gebouwd, nee dan krijg je de kogel of je wordt eruit gezet.
Ik wil niet racistisch zijn ook deze mensen hebben recht op leven maar aanpassen moeten ze zich wel en juist dat doen ze niet.

Sorry, maar een Hindu is geen ras, maar een geloof. Er zijn ook gewoon autochtone Nederlanders Hindu.

Ik begrijp de gemeente en de paardeneigenaren. Het is natuurlijk niet makkelijk om ineens een andere plek te vinden voor je paard, maar het gebouw zal in het bestemmingsplan ook niet als stal aangegeven zijn. Bovendien vraag ik me af waarom er überhaupt paarden staan daar, geen weilanden...

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:54

franka75 schreef:
Het gaat toch zeker volgens mij bij de ene stal om zon 10 paarden ook kleintjes. En ze nemen al zon weinig ruimte in er staan meerdere paarden volgens mij in die straat. Maar weet ook niet allemaal waar en een kleine manege die allemaal een algemene bak gebruiken. Vind dit echt heel erg hoe gemeen de gemeente dit weer aanpakt.manege zit een paar straten verder.

bedoel jij die bak van klep en co?

XLeandrosX

Re: Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:05

Ik zie t probleem echt niet hoor....als je ergens een wei huurt kan die huur een keertje opgezegd worden. Als eigenaar van het paard ben jij dan verplicht om op zoek te gaan naar een andere wei. Dat hoeft de verhuurder niet te doen.
Alleen omdat het nu een tempel is, wordt er zo'n ophef over gemaakt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:17

Ik geloof niet dat de huurders niet zijn ingelicht toen in April de grond van eigenaar is veranderd.
Daar moet een schrijven van de notaris geweest zijn.

Wel is het vreemd dat de gemeente het perceel heeft kunnen verkopen met huurders er in/op.
Dus of de huurders zijn wel degelijk ingelicht maar blijven hangen zolang als het kon of er moet bij de koop iets vermeld staan over de huurders die er in zitten .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:27

pidoro schreef:
Als wij naar hun land gaan wordt er ook geen kerk gebouwd, nee dan krijg je de kogel of je wordt eruit gezet.
Ik wil niet racistisch zijn ook deze mensen hebben recht op leven maar aanpassen moeten ze zich wel en juist dat doen ze niet.

Omdat Nederland een vrij land is. Als je het zo bekijkt kan je speciale scholen voor kinderen met een beperking ook wel afschaffen. Aanpassen zullen ze.
Zo werkt het niet.

Ik ben het (deels) met je eens hoor. Maar zoals gezegd zijn er ook autochtone Nederlanders Hindoe. Dus Tsja...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:29

pidoro schreef:

Ja, dat lost alle problemen op, als iedere immigrant zn eigen geloof en cultuur loslaat en zich "aanpast"
Wat een onzin weer....
En het ergste vind ik nog dat al dit soort domme en rascistische opmerkingen genaakt worden door mensen die mogen stemmen. Die mede het beleid in NL mogen proberen te bepalen.
Maar ze hebben geen half ons gezond verstand..
Heel eerlijk gezegd vind ik dat veel enger dan "al die buitenlanders die ons land over komen nemen".

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:37

Hier een soortgelijk verhaal..
Boer waar mn vzpaard staat (vader van de eigenaresse) heeft al meer dan 20 jaar de boerderij waar hij woont (naast drievliet). Mooi groot land er bij, maar over een tijdje moet hij een enorm groot stuk land inleveren omdat er een tunnel gebouwd gaat worden... BALEN!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:40

Om te beginnen vind ik de situatie in dit artikel vind ik ontzettend eenzijdig en stemmingmakend geschreven.
Daarnaast schaam ik mij voor een aantal van de vreselijk kortzichtige en gewoonweg racistische opmerkingen in dit topic.
Als iedereen wat minder reactief en wat meer tolerant reageert op elkaar, dan zou dat de sfeer in ieder geval een beetje ten goede komen..... En vooral: lees je in voordat je iets in het wilde weg roept!

Dan even over deze situatie. Bij dit soort situaties wordt gewoonweg een planologische procedure gevolgd. Huurders worden in zo'n situatie netjes geïnformeerd. Besluitvorming van gemeentes in dit soort zaken wordt altijd gepubliceerd en is terug te vinden in het bestuursinformatiesysteem van een gemeente.

Dat doet overigens niets af aan het feit dat de situatie voor de huurders ongetwijfeld erg vervelend is. Maar mensen, bedenk even dat in dit artikel zo'n huurder aan het woord is. Daar speelt een hoop emotie in mee. En realiseer je dan dat een dergelijke reactie vaak een beetje genuanceerd moet worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:40

Iemand een idee wat er in de huurcontracten staat van de huidige gebruikers?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:54

even iets heel anders
Afbeelding

hier staan paarden?
waar strekken die hun benen dan?

bokt briest al als een shetlander op stal staat en niet 24/7 in de weide.
verder vind ik het te eenzijdig belicht.
Woonden de mensen daar antikraak? zoja, dan weet je dat je er uit moet op een dag, helemaal als het complex te koop staat.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 09-01-14 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:55

lrtj_ schreef:
_Annemiek schreef:

Ehh denk het niet.... Nederland het land waar alle culturen geaccepteerd worden. Behalve die van ons.

Dat zou hier in België ook kunnen gebeuren.
Men heeft Mij gezegd dat het hier in de grondwet staat dat België culturen moet accepteren en het nodige hiervoor moet doen, maar over " als wij naar daar gaan doen zij dat niet" ja... Bij hen staat dat spijtig genoeg niet in hun "grondwet".
Ik heb niets tegen andere culturen, in tegendeel, maar dit gaat te ver...
Dat die gemeenschap van de hindoes zelf een oplossing zoekt...
Eerder zou ik zeggen dat ze zich niet willen integreren, MAAR dat is blijkbaar het nut van onze maatschappij niet. We moeten kunnen omgaan met diversiteit om zo goed mogelijk in harmonie samen te leven in onze samenleving en volgens de democratie.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:56

Maar wat gaat er nou precies te ver Mohica?
Ze hebben een gebouw gekocht van de gemeente..
Dat er nou toevallig paarden in staan, is hun probleem niet.....

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:58

pidoro schreef:

Ja, het stíkt van de hindoetempels in Nederland, je breekt er je nek over op elke straathoek! :j (Heb nog nooit een hindoetempel gezien)
Kan iemand mij misschien verduidelijken waarom dit de schuld van de Hindoe's is? Hadden zij geen pand mogen kopen dat te koop staat? En had groenteboer Piet dat wel mogen doen? Dan hadden de paarden ook op straat gestaan.

Dat er niets is besproken met de huidige huurders is erg slecht van de gemeente, en dat er geen vervangende plek wordt aangeboden ook, en die gemeente is dan ook de enige die iets te verwijten valt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:00

de hindoe's wilden graag uitbreiden, gaan naard e gemeente.
de gemeente wrijft in zn handjes want dan gaat die ouwe zooi daar ook tegen de vlakte en komt er wat nieuws.

volgensmij is diegene die hier fout zit de gemeente omdat deze mensen niet op tijd heeft ingelicht. maar aan de andere kant weet ik ook niet hoe dik het verhaal in de startpost is aangedikt.

het lijkt mij dat ze beter met de gemeente kunnen gaan overleggen over vervangende plaatsen en met de hindoe's te overleggen wanneer ze moeten verhuizen en of ze desnoods nog even mogen blijven staan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:01

Rumpleteaser schreef:
Om te beginnen vind ik de situatie in dit artikel vind ik ontzettend eenzijdig en stemmingmakend geschreven.
Daarnaast schaam ik mij voor een aantal van de vreselijk kortzichtige en gewoonweg racistische opmerkingen in dit topic.
Als iedereen wat minder reactief en wat meer tolerant reageert op elkaar, dan zou dat de sfeer in ieder geval een beetje ten goede komen..... En vooral: lees je in voordat je iets in het wilde weg roept!

Dan even over deze situatie. Bij dit soort situaties wordt gewoonweg een planologische procedure gevolgd. Huurders worden in zo'n situatie netjes geïnformeerd. Besluitvorming van gemeentes in dit soort zaken wordt altijd gepubliceerd en is terug te vinden in het bestuursinformatiesysteem van een gemeente.

Dat doet overigens niets af aan het feit dat de situatie voor de huurders ongetwijfeld erg vervelend is. Maar mensen, bedenk even dat in dit artikel zo'n huurder aan het woord is. Daar speelt een hoop emotie in mee. En realiseer je dan dat een dergelijke reactie vaak een beetje genuanceerd moet worden.

Helemaal mijn gedachte

Wat een kortzichtige reacties weer….Hiep Hoi Media

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:03

pidoro schreef:

Wie zegt dat deze mensen niet zijn aangepast aan de Nederlandse cultuur? Je kan toch moeilijk vragen om hun geloof op te geven! Ik ben nog maar in weinig landen geweest waar ik geen kerkgebouw voor christenen ben tegen gekomen, trouwens.
Dit terzijde, vind ik niet dat je de tempelbouwers moet beschuldigen omdat de paarden weg moeten. Zij kopen een stuk grond dat de gemeente te koop aanbiedt. Als je paard op de grond van een privé-eigenaar staat en die verkoopt, en de nieuwe koper geeft de grond een andere bestemming, moet je ook weg. Dat is nu eenmaal zo. Grove fout van de gemeente: ze hadden beter en meer op voorhand moeten communiceren.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:04

pidoro schreef:

je wilt niet racistisch zijn?? bijzonderde opmerking dan, staat er haaks op

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:06

Maar de vraag is of ze niet hebben gecommuniceerd of dat mensen gewoon de krant niet lezen waar dit soort dingen in gepubliceerd wordt. Misschien hebben ze het allemaal wel gehoord, maar gedacht dat het niet zo'n vaart zoou lopen. En nu puntje bij paaltje komt, moeten ze snel zijn, hoewel ik nog nergens een termijn zie staan dat ze ook echt weg moeten...

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:07

Billy schreef:
pidoro schreef:

Ja, dat lost alle problemen op, als iedere immigrant zn eigen geloof en cultuur loslaat en zich "aanpast"
Wat een onzin weer....
En het ergste vind ik nog dat al dit soort domme en rascistische opmerkingen genaakt worden door mensen die mogen stemmen. Die mede het beleid in NL mogen proberen te bepalen.
Maar ze hebben geen half ons gezond verstand..
Heel eerlijk gezegd vind ik dat veel enger dan "al die buitenlanders die ons land over komen nemen".

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zo met je eens.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:18

minikatje schreef:
de hindoe's wilden graag uitbreiden, gaan naard e gemeente.
de gemeente wrijft in zn handjes want dan gaat die ouwe zooi daar ook tegen de vlakte en komt er wat nieuws.

Precies.
Op dezelfde manier moeten volkstuintjes wijken voor kantoorgebouwen en landbouwgrond voor bedrijventerreinen. Nu toevallig te vervangen door: 'paardenstallen' en 'hindoetempel'.
Dat is in alle grotere steden orde van de dag.
Was er geen tempel gekomen dan kwam er wel een MacDonalds, een garagebedrijf, een new age-centrum of een accountancybureau te zitten.

Hopelijk vinden de eigenaren een nieuwe locatie om hun paarden te stallen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:19

Als alle mensen die zwaar in de protest zijn omdat ze vinden dat paarden absoluut niet mogen wijken voor een hindu tempel, kijk nog eens goed naar het plaatje van Google Maps, daar wil je toch je paard niet neerzetten? Het gebouw en de omgeving is niet bepaald geschikt of ervoor gebouwd om paarden paardvriendelijk (dus minimaal een aantal uur los in de buitenlucht) te huisvesten.

Kijk dus eens even verder dan je neus lang is en naar de situatie zelf.

Overigens zie ik dat de koopcontracten etc al een hele tijd geleden getekend zijn, de huurders hadden zelf ook al de beslissing kunnen nemen om elders stalling te zoeken.

Mijn vooroordeel, waarschijnlijk stonden ze hier voor een appel en een ei en willen eigenlijk niet weg. Daarom hebben ze het op het allerlaatste moment laten aankomen om te vertekken. Nu is het leiden en last omdat ze met de rug tegen de muur staan omdat ze niet op tijd actie hebben ondernomen en gedacht hebben dat het wel los zou lopen.
De gemeente had misschien beter kunnen communiceren, maar is niet verantwoordelijk voor het vinden van stalling.

Wat willen ze nu? een ander oud pand waar een paar boxen in getimmerd kunnen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:22

Als het bestemmingsplan wijzigt wordt het openbaar gemaakt. De buurtbewoners kunnen ageren tegen de plannen ervoor.

Als iets niet kosher is gegaan, kunnen ze een proces tegen de gemeente starten, iig voor vervangende ruimte. Uitzetten gaat niet zo maar....maar zullen ze wel proberen . Als ze daar gedoogd zitten met een bestemmingsplan tot bouwgrond, is het eigen schuld zo lang af te wachten.

Norrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:28

Er zijn in Den Haag heel veel kleine stalletjes in de bebouwde kom, tussen de huizen in gewone straten met woonhuizen. als je het niet weet zie je ze ook niet..

Klep en Co hoort daar niet bij en is een soort manege http://www.klep-en-co.nl/
(niet erg paardvriendelijk vind ik maar dat is mijn mening)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:31

En het is klep en co waar het om gaat in dit bericht? Lijkt mij handig geen verkeerde stallen te noemen bijv. :)