Dierenartsen in Den Ham bezorgd over eenzame paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:31

geerke schreef:
maar wie gaat er controleren bij mensen die werken, dat de hond gewoon 8 uur thuis zit en als het tegenzit,in een bench opgesloten?
Controleren ofdat paarden voldoende buiten lopen is al niet te doen.Ze hebben al geen tijd om alle verwaarloosde dieren na te checken.

En daarom leven er veel dieren zo.

De knop moet om in de hoofden van de eigenaren. Die moeten gaan beseffen dat dit niet hoort.
En dan is het mooi dat dierenartsen dat omschrijven.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:38

het is zeker goed dat ze dit aankaarten, mijn paard staat de hele dag buiten, in de winter in de paddock en in de zomer op t land. einde dag gaat ie weer naar binnen.
Hij heeft een prive [addock en prive stuk weiland, het is echt een rerrorist en dit gun ik geen 1 paard.....
hij heeft 3 jaar in de opfok gestaan dus weet niet waarom ie dit doet (pas na zijn 3e gekocht)
een paard hoort zoveel mogelijk buiten! en ja... kuddedier, is helemaal waar!
Mijn paard heeft wel contact met andere paarden, maar dan wel over het draadje.
helemaal alleen maak ik hm niet blij mee denk ik!

Honden..... ik kan me net zoals hierboven voorstellen dat sommige honden echt niet naar buiten willen als t balleweer is... en ja een hond is een roedeldier... maar toch is een hond alleen (zonder honden-maatje) toch niet zielig?? ik vind van niet!
als ie hele dagen alleen thuis zit kan je beter geen hond nemen!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:40

gretoes schreef:
het is zeker goed dat ze dit aankaarten, mijn paard staat de hele dag buiten, in de winter in de paddock en in de zomer op t land. einde dag gaat ie weer naar binnen.
Hij heeft een prive [addock en prive stuk weiland, het is echt een rerrorist en dit gun ik geen 1 paard.....
hij heeft 3 jaar in de opfok gestaan dus weet niet waarom ie dit doet (pas na zijn 3e gekocht)

Honden..... ik kan me net zoals hierboven voorstellen dat sommige honden echt niet naar buiten willen als t balleweer is... en ja een hond is een roedeldier... maar toch is een hond alleen toch niet zielig?? ik vind van niet!

Waarom is een hond alleen niet zielig? Ik vind van wel. Ik heb ook altijd een heel roedel om huis lopen en die vermaken zich prima met elkaar. Zijn dan ook hele sociale honden, omdat ze altijd gewend zijn aandacht met anderen te moeten delen. Ik vind een hond alleen wel zielig. Is compleet gericht op de mens, die er helaas niet altijd bij kan zijn. Vind je het gek dat die honden verlatingsangst hebben en god weet wat nog meer.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:43

Als hij in de opfok heeft gestaan kan ik me niet voorstellen dat er nu geen maatje te vinden is.

En een hond alleen is wel zielig. Het is een roedeldier en hoe goed wij het ook bedoelen, we kunnen dat niet vervangen.

gretoes

Re: Dierenartsen in Den Ham bezorgd over eenzame paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:51

ik ga die discussie niet aan.... voorheen hadden we altijd 2 honden, deze zijn beide overleden.
nu is er 1 hond. (bij mn ouders) mn moeder is veel thuis en mn vader ook best heel veel.
hij is hooguit een uur per dag alleen. Ik vind het niet zielig een hond zonder hondenmaatje... maar jah wie ben ik!!?

Ik heb het echt geprobeerd hoor om een maat te vinden voor mn paard maar hij is echt niet aardig tegen de andere.... en daar word de eigenaar van het andere paard echt niet blij van.... en ik uiteindelijk ook niet.

ik heb hm t liefst met een maatje, maar wat niet kan kan niet!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:53

En precies daarom bericht deze dierenarts :)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:54

Homiafortuna schreef:
gretoes schreef:

Honden..... ik kan me net zoals hierboven voorstellen dat sommige honden echt niet naar buiten willen als t balleweer is... en ja een hond is een roedeldier... maar toch is een hond alleen toch niet zielig?? ik vind van niet!

Waarom is een hond alleen niet zielig? Ik vind van wel. Ik heb ook altijd een heel roedel om huis lopen en die vermaken zich prima met elkaar. Zijn dan ook hele sociale honden, omdat ze altijd gewend zijn aandacht met anderen te moeten delen. Ik vind een hond alleen wel zielig. Is compleet gericht op de mens, die er helaas niet altijd bij kan zijn. Vind je het gek dat die honden verlatingsangst hebben en god weet wat nog meer.

onze hond heeft daar totaal geen ;last van hoor, en speelt heerlijk met alle honden die hij is het bos tegenkomt, we wonen dicht aan tbos en daar loopt hij minimaal 2 uur per dag, en tussen door nog veel kleinere rondjes!
hij is gek met ons maar echt niet alleen maar op mensen gericht.... ligt er misschien ook aan wat je over de hele dag met een hond doet. ofg ze uberhaupt honden zien ja of nee

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:55

little_king schreef:
En precies daarom bericht deze dierenarts :)

omdat ik mn best doe mn paard zo veel mogelijk buiten te houden?!
ik snap het niet denk ik.... ik doe mn best om hm zo veel mogelijk buiten te hebben en contact te hebben met andere, maar wel met een draadje ertussen..... voor ieders veiligheid!

en de hond,,,, zie bovenstaande

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:58

gretoes schreef:
onze hond heeft daar totaal geen ;last van hoor, en speelt heerlijk met alle honden die hij is het bos tegenkomt, we wonen dicht aan tbos en daar loopt hij minimaal 2 uur per dag, en tussen door nog veel kleinere rondjes!
hij is gek met ons maar echt niet alleen maar op mensen gericht.... ligt er misschien ook aan wat je over de hele dag met een hond doet. ofg ze uberhaupt honden zien ja of nee

Dan heeft hij toch contact met soortgenoten?

Er zijn genoeg honden die echt geen contact hebben. Misschien 1 keer snuffelen aan de hond van de buren met het platronde van 5 minuten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:01

Ja maar, ja maar, ja maar :)
Niet vergelijken met slechter, vergelijk het eens met beter.

Ik weet het, het duurt even voordat mensen een ander denkpatroon krijgen.
En daarom bericht deze dierenarts, omdat je niet de enige bent die ja maart en het niet in ziet dat een draadje geen contact is. Hoe wil hij knuffelen, hoe willen ze elkaar uitdagen en eens achter elkaar aan rennen?

En de hond net zo, fijn dat hij speelt met andere, maar dat is niet zijn roedel.
Dat is heel anders dan met eigen dieren hun behoefte voorzien.
Likken in de oortjes, spelen op elk moment dat ze willen. Veilig in de mand tegen elkaar aan kruipen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:03

Homiafortuna schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens en wil ook nog wel even wat olie op het vuur gooien. Als we het dan hebben over het in "kuddeverband" houden van paarden, omdat dat in de natuur ook zo is, wil ik het ook nog even hebben over het hebben van maar 1 hond. Ook een hond is een roedeldier en zou dus niet alleen gehouden mogen worden..

In onze gemeente wordt de belasting per hond niet alleen verdubbeld, maar nog net een beetje meer om juist te zorgen dat mensen niet meer dan 1 hond houden..

Bewustwording is idd belangrijk. Dus goed van deze d.a die toch in zekere zin een aantal van zijn klanten afvalt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:06

1 van de 3 honden bij ons zit in een bench omdat die me gewoon mijn slaapkamer opvreet. Ik heb mijn slaapkamer op de beneden vloer met een stuk grond waar die kan rondrennen en veel buiten komt. (Ik woon gewoon bij mijn ouders) en de andere 2 honden lopen 24/7 los rond. Als ze naar achterom willen dan geven ze dit aan en worden ze de grote tuin ingedaan. Ik vindt het wel goed dat dit ook onder de aandacht wordt gebracht. Honden horen niet in een bench.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:06

Helaas is dat in deze gemeente ook zo.
En hond in buitengebied die van de voorzieningen geen gebruik maakt is toch volle mep betalen.

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:11

Ik vindt dat mijn pony te weinig buiten komt en probeer hier dan ook alles aan te doen! ze komt nu in de ochtend een uur buiten in de paddock ( door paddock surfise ) en dan kom ik na school om haar nog te doen, ik probeer d'r dan altijd nog wel even in de paddock te zetten, maarja, dat lukt ook niet altijd..., en met m'n pony doen bedoel ik niet even een uurtje in de stapmolen ofzo..., ik vindt het wel goed dat ze dit onder de aandacht brengen, want sommige paarden komen echt te weinig buiten!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:25

little_king schreef:
Ja maar, ja maar, ja maar :)
Niet vergelijken met slechter, vergelijk het eens met beter.

Ik weet het, het duurt even voordat mensen een ander denkpatroon krijgen.
En daarom bericht deze dierenarts, omdat je niet de enige bent die ja maart en het niet in ziet dat een draadje geen contact is. Hoe wil hij knuffelen, hoe willen ze elkaar uitdagen en eens achter elkaar aan rennen?

En de hond net zo, fijn dat hij speelt met andere, maar dat is niet zijn roedel.
Dat is heel anders dan met eigen dieren hun behoefte voorzien.
Likken in de oortjes, spelen op elk moment dat ze willen. Veilig in de mand tegen elkaar aan kruipen.

weet niet of t ja maar op mij slaat...... ik ga er even vanuit.

Ik blijf bij n standpunt, zonder een ja maar! Ik doe mn best voor mn paard en mn ouders voor onze hond! en nee...... geen maar....

volgens mij hebben ze nims te klagen... beter kan altijd..... alleen zijn soms de mogelijkheden er niet en moet je roeien met de riemen die je hebt!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:27

Dat slaat op elk die zijn paard en hond alleen laat en niet in een kudde of roedel zet.
Dus ja ook op jou.
Je best doen is leuk, maar voor een dier niet altijd voldoende.
Jij kiest voor hem en zijn huisvesting, hij kan niet anders dan zich bij die keuze neerleggen.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:32

laatste bericht van mijn kant. Ik zie en voel aan mn paard en hond dat ze echt wel gelukkig zijn, ja ze leggen zich er bij neer. so be it!
in plaats van blij zijn met iemand die zijn best doet voor zn dier! (geen 23uur op stal etc)
moet je nóg steeds beter hebben, en klagen
jammer is dat!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:33

Ja jammer inderdaad, dat dierenartsen een bericht uitgeven en dat mensen het dan toch beter weten dan die dierenarts :)
Domme man die dierenarts, hij weet er vast niets van.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:33

little_king schreef:
Helaas is dat in deze gemeente ook zo.
En hond in buitengebied die van de voorzieningen geen gebruik maakt is toch volle mep betalen.

jep :j ;(

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:04

Ik vind 3 keer per dag uitlaten voor een hond zowiezo erg weinig. Die van mij komen er wel 7 of 8 keer per dag uit. Nu scheelt het ook dat ik mijn bedrijf aan huis heb, dus daar de mogelijkheid toe heb.

Maar vind ook dat als je 8 uur per dag werkt, 5 dagen in de week, je geen hond moet nemen.

En een paard alleen houden vind ik ook not done. Als je dan geen geld hebt om een tweede paard aan te schaffen, neem dan een pensiongast, of zet je paard op een stal met meerdere paarden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:22

Ben het hier helemaal mee eens.

Nog meer vind ik het de taak van de eigenaar die zich vaak ook nog ''dierenliefhebber'' noemt. Maar blijkbaar zijn veel mensen tegenover zichzelf niet realistisch genoeg om te beseffen dat 23 uur per dag op stal voor een paard geen leven is. Òf een paard dat de hele dag zonder soortgenoten staat.

En ja, het is lullig voor de mensen in de Randstad die geen pensionstalling hebben waar dagelijks buitenkomen een optie is, maar je moet keuzes maken en prioriteiten stellen. Òf je hebt gèèn paard, òf je rijdt wat verder naar een pensionstalling waar het wel mogelijk is, òf je verhuisd..

Met honden net zo, helemaal als ze alleen gehouden worden vind ik niet dat je ze langer alleen kunt laten dan 4 uur per dag. Ìk zou het tegenover mezelf niet kunnen verantwoorden in ieder geval.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:43

Het zou mooi zijn als dit soort berichten het gedachtenpatroon van mensen verandert maar ik heb er weinig fiducie in.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:51

Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar helaas, de ja maars nemen nog altijd de overhand.
Maar als maar genoeg mensen met duidelijk kennis zoals dierenartsen deze mening verspreiden, misschien veranderd er langzaamaan iets.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:09

little_king schreef:
Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar helaas, de ja maars nemen nog altijd de overhand.
Maar als maar genoeg mensen met duidelijk kennis zoals dierenartsen deze mening verspreiden, misschien veranderd er langzaamaan iets.

Ik denk dat als er meer ruimte wordt gegeven aan de "ja Maar" reacties, dat mensen meer gaan nadenken over dit onderwerp. Als mensen aangevallen worden schieten ze alleen meer in de weerstand. Wij proberen het ook goed te doen met onze dieren. Maar we doen dingen ook niet goed in ogen van sommige hier.

Leven en laten leven, heb respect voor wat mensen wel goed doen, en geef positieve verbeter tips binnen de ruimte die mensen hebben. Volgens mij werkt dat beter dan alleen maar roepen wat mensen allemaal niet goed doen.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:16

Kunnen er dan ook wat meer hondenlosloopgebieden komen, buiten die omheinde, volgekakte, postzegeltjes om in de randstad? Ben blij dat ik daar niet woon, mijn hond gaat lekker mee op ritten van 2 tot 3 uur en soms langer.

Afbeelding