Paard herstelt sneller na inspanning door 'Red Bull'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snadder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:14

ralphtdw schreef:
Ik zal het zelf nooit geven in sommige andere landen is red Bull verboden omdat er zoveel mensen aan overlijden. Laatst stond het ook weer in de krant was dacht ik een meisje uit nederland

Zie mijn vorige bericht. Het is zeker geen Red Bull, maar afgestemd op de behoeften van een paard na inspanning.

benj

Re: Paard herstelt sneller na inspanning door 'Red Bull'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:26

Ik vind het idee wel goed maar vraag me echt af hoe ik mijn paard zo ver ga krijgen 3 liter water met het daarin opgeloste poeder te laten drinken?

Snadder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:00

benj schreef:
Ik vind het idee wel goed maar vraag me echt af hoe ik mijn paard zo ver ga krijgen 3 liter water met het daarin opgeloste poeder te laten drinken?

Na 1 of 2 dagen wennen (hiervoor zitten extra tips bij de verpakking) drinken vrijwel alle paarden het direct op en vaak zelfs beter dan gewoon water. Het poeder lost overigens volledig op.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:49

Juist Snadder.

De vergelijkin met redbull is gewoon niet kloppend.
Redbull drink je VOOR / TIJDENS het uitgaan als opkikker. Daar hebben we bij de paarden energieboosters voor.
Dit geef je ze NA het rijden voor sneller herstel.

2 hele andere bedoelingen.

Hier drinken de paarden het allemaal..

En reclamestunt.. tja, als mijn broer iets ontwijkelde voor de paarden zou ik ook de eerste zijn die het zou uittesten en reclame voor zou maken..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:11

Voor de mensen die denken dat het hier om 'echte' Red Bull gaat... Dit is GEEN Red Bull mensen, er zit geen cafeïne of taurine in en het heeft niks met Red Bull te maken! - lees alsjeblieft het bericht eens fatsoenlijk en verdiep je in wat Red Bull en Equana wel zijn en bevatten.

Snadder schreef:
Dioxide schreef:
Damoisieux2, niet vreemd dat ze inderdaad sneller herstellen na dat spul want het is gewoon normale electrolytenmix met een smaakstofje. De verhoudingen zullen misschien iets anders zijn dan in een andere mix, maar de gedachte erachter is hetzelfde.

De toediening direct na inspanning kan wel een belangrijk verschil maken in het effect in vergelijking met bijvoorbeeld supplementen, die aan het voer worden toegevoegd.

Dat klopt, en daarom wordt electrolytenmix ook in het (lauwe) water gedaan om ze tijdens/na inspanning te laten drinken en tekorten aan te laten vullen :) Je hebt ook inderdaad die pasta's en korrels voor door het voer of directe opname.

Equana hanteert hetzelfde principe met het water maar dan met toegevoegde smaakstof. Overigens zit er in Equana wel het aminozuur lysine toegevoegd wat in het lichaam opgeslagen wordt om o.a. calcuimopname te bevorderen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:01

Wel of geen echte red bull, ik ga het niet geven. Ik geloof niet in extra middeltjes. Goed hooi en bix is voldoende vind ik!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:48

Damoiseaux2 schreef:
Die amazone met een heel gewoon paard was Jenny Schreven met gepensioneerde Krawall.. ;)

een oud paard dus, maar geen paard van een miljoen

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:25

wortelsussie schreef:
Wel of geen echte red bull, ik ga het niet geven. Ik geloof niet in extra middeltjes. Goed hooi en bix is voldoende vind ik!

Mee eens!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:38

pillow schreef:
Damoiseaux2 schreef:
Die amazone met een heel gewoon paard was Jenny Schreven met gepensioneerde Krawall.. ;)

een oud paard dus, maar geen paard van een miljoen

Dat hoor je mij niet zeggen. En dat 'oud paard' heeft daar een plek van goud!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:04

Damoiseaux2
Dat hoor je mij niet zeggen. En dat 'oud paard' heeft daar een plek van goud!

Ik heb jou dat niet horen zeggen maar de man op TV. beweerde dat een sportpaard een miljoen waard is. En ik heb ook niet gezegd dat dat paard geen goede plek heeft Ik vraag me af, waar gaat dit over