Tineke Bartels breekt ribben en sleutelbeen door val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hamont

Re: Tineke Bartels breekt ribben en sleutelbeen door val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:31

Oh nee, beterschap voor Tineke!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:20

Wat vervelend voor haar! ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

Ikke_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:26

Oe,...das pijnlijk !

Heb zelf ook is me sleutelbeen gebroken en dat doet echt pijn !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:19

Pandora2 schreef:
Jeetje...nog 2 dagen rondgelopen met een gebroken sleutelbeen...ruiters zijn toch keihard hoor ! :Y)
De wielrenners staan zelfs niet meer recht en worden direct afgevoerd met een sleutelbeenbreuk :D
Veel beterschap voor Tineke !

Ze hebben mij 5 maanden laten doorlopen met een gebroken sleutelbeen :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:48

Mindim schreef:

Huh?? %) Rare jongens ,die romeinen ! }>
Na 5 maand was het dan ook alweer zelf aan elkaar gegroeid waarschijnlijk ?
Jeetje....de medische wereld... |o

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:49

Dat zijn nou ook net allemaal breuken waar men niks mee kan, dat is echt rust nemen.

Sterkte Tineke!

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:05

Arme Tineke! Ik hoop dat ze snel hersteld.
Vind het altijd een prettig iemand met veel kennis van zaken.
Veel sterkte Tineke!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:51

Pandora2 schreef:
Jeetje...nog 2 dagen rondgelopen met een gebroken sleutelbeen...ruiters zijn toch keihard hoor ! :Y)
De wielrenners staan zelfs niet meer recht en worden direct afgevoerd met een sleutelbeenbreuk :D

*kuch kuch*
http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... en___.html
Nog 4 kilometer meegereden naar de finish. Is niet echt niets als wielrenner die constant druk heeft op de armen en schouders... En op dat niveau... }:0

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwereld ... asco.dhtml
Ook pas na afloop naar het ziekenhuis...

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 130717_048

Ik vind het nogal een uitspraak van je... }:0 Bovendien is een sleutelbeen niet te gipsen en moet dat natuurlijk genezen met een mitella om.

Enniewee... Sterkte voor Tineke, natuurlijk ontzettend zuur om daarmee te zitten nu... Ik zou niet graag met haar willen ruilen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:53

Sleutelbeen valt nog wel mee qua pijn vond ik zelf maar ribben, au!!!!! Dat voel je met alles wat je doet, en afgrijselijke pijn als je moet niezen of hoesten. Beterschap voor Tineke.
(heeft toch zijn nadeel, zulke lenige paarden :P )

Den_Quen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:54

Auw! Beterschap!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:00

Urielle schreef:
Sleutelbeen valt nog wel mee qua pijn vond ik zelf maar ribben, au!!!!! Dat voel je met alles wat je doet, en afgrijselijke pijn als je moet niezen of hoesten. Beterschap voor Tineke.
(heeft toch zijn nadeel, zulke lenige paarden :P )

inderdaad, sleutelbenen vallen wel mee. Maar Ribben!! Echt he. Mijn ervaring is ze beter te breken dan te kneuzen. Met kneuzingen loop je heel, heel lang en naar mijn idee genazen mijn gebroken ribben eerder.

Maar echt alles wat je doet, doet pijn als je de ribben gebroken hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:11

Pandora2 schreef:
Mindim schreef:

Huh?? %) Rare jongens ,die romeinen ! }>
Na 5 maand was het dan ook alweer zelf aan elkaar gegroeid waarschijnlijk ?
Jeetje....de medische wereld... |o

Nee, dat was het helaas niet, verre van aan elkaar gegroeid.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:50

Oei sterkte voor Tineke!!
Ze zeggen dat een gebroken sleutelbeen 1 van de best geneesbare breuken is, maar dat is niet mijn ervaring.
Bij mij hebben ze er een pin doorheen gedaan en toen duurde t nog een paar maanden voordat t weer redelijk aan elkaar vast zat... Hopelijk geneest t bij haar beter!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:21

OomaaikeoO schreef:
Oei sterkte voor Tineke!!
Ze zeggen dat een gebroken sleutelbeen 1 van de best geneesbare breuken is, maar dat is niet mijn ervaring.
Bij mij hebben ze er een pin doorheen gedaan en toen duurde t nog een paar maanden voordat t weer redelijk aan elkaar vast zat... Hopelijk geneest t bij haar beter!!

Hier na 5 maanden ook pas een plaat, na een jaar moest dat ding er weer uit :D Nee, het gaat niet altijd gemakkelijk, hopelijk heeft Tineke een mooie breuk die gauw heelt.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:53

Auw erg pijnlijk. Beterschap en sterkte met het herstel.

Mindim schreef:
Pandora2 schreef:

Hier 5 jaar rondgelopen met een stukje verbrijzeld sleutelbeen. Tijdens een schouder operatie kwam het pas aan het licht.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:07

Ik dacht al waar blijft die clinic nou vanavond. Maar nu snap ik hem, balen! Nu eerst maar rustig aan. En beterschap. "Gelukkig" kun je beter ribben breken dan kneuzen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:04

Janine1990 schreef:
*kuch kuch*
http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... en___.html
Nog 4 kilometer meegereden naar de finish. Is niet echt niets als wielrenner die constant druk heeft op de armen en schouders... En op dat niveau... }:0

http://www.ad.nl/ad/nl/1001/Sportwereld ... asco.dhtml
Ook pas na afloop naar het ziekenhuis...

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 130717_048

Ik vind het nogal een uitspraak van je... }:0 Bovendien is een sleutelbeen niet te gipsen en moet dat natuurlijk genezen met een mitella om.

Was eigenlijk als grapje bedoeld :roll: Ik weet echt wel dat wielrenners straffe binken en zeker geen gewone smurfen zijn...ben fanatiek supporter en kruip zelf regelmatig op de koersfiets... :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:51

newt schreef:
Ik dacht al waar blijft die clinic nou vanavond. Maar nu snap ik hem, balen! Nu eerst maar rustig aan. En beterschap. "Gelukkig" kun je beter ribben breken dan kneuzen.

Hoezo denk je dat je beter je ribben kan breken dan kneuzen? Denk je nou echt dat om de botbreuk van een rib geen kneuzing zit? Nee hoor, ribben breken is echt veel pijnlijker dan kneuzen. Je voelt ze namelijk ALTIJD. Met ademen, hoesten, niezen, draaien, bewegen en dan ook nog eens moeilijk kunnen ademen en een grote kans op een longontsteking.

Sleutelbeen ervaring heb ik ook :) Ook hier groeide het niet aan elkaar. Geholpen met een stuk nepbot en een plaat. Ook hier na 5 maanden pas geopereerd.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:15

Mijn ervaring is dat ik minder lang last heb gehad als ik mijn ribben brak, dan als ik ze kneusde.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:29

newt schreef:

Dan heb jij zitten slapen, want de clinic is gewoon door gegaan. Sjak Laarakkers heeft haar plaats ingenomen in het panel en bij de clinic.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:41

Sleutelbeenbreuk was bij mij snel opgelost, ik was geplet tussen paard en stalmuur wat resulteerde in een mooie rechte breuk. Heb er ook relatief weinig pijn aan gehad.
Hopelijk voor Tineke ook zo'n breuk (als je er dan al een moet hebben bedoel ik, liever helemaal niet natuurlijk)

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:31

ja hoor sleutelbeen gaat meestal goed, alleen als je pech hebt niet ( dit oudje heeft ook 5 maanden niet op haar linkerkant kunnen slapen.....:(( maar ach als dat alles is? nu weer ok gelukkig, had ook anders kunnen gaan)
Succes voor Tineke met ribben en sleutelbeen!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:34

lucifertje schreef:
newt schreef:

Hoezo denk je dat je beter je ribben kan breken dan kneuzen? Denk je nou echt dat om de botbreuk van een rib geen kneuzing zit? Nee hoor, ribben breken is echt veel pijnlijker dan kneuzen. Je voelt ze namelijk ALTIJD. Met ademen, hoesten, niezen, draaien, bewegen en dan ook nog eens moeilijk kunnen ademen en een grote kans op een longontsteking.

Sleutelbeen ervaring heb ik ook :) Ook hier groeide het niet aan elkaar. Geholpen met een stuk nepbot en een plaat. Ook hier na 5 maanden pas geopereerd.

Breken is eerder hersteld dat kneuzen! Dus van gebroken ribben heb je minder lang last dan van gekneuzde ribben.

FriesWytske schreef:
newt schreef:

Dan heb jij zitten slapen, want de clinic is gewoon door gegaan. Sjak Laarakkers heeft haar plaats ingenomen in het panel en bij de clinic.

Ja, foutje verkeerd omschreven, dat weet ik ook wel dat die door is gegaan was er bij, maar nu snap ik waarom Tineke hem niet gaf! De dag ervoor was ik nog in de veronderstelling dat Tineke de clinic zou geven.

thunderbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:11

auww ,, beterschap !