nou de onze heeft hem toch echt om. anders begint hij ochtends met blaffen als de krantenjongen begin van de straat is en houd hij niet meer op tot dat ie uit de straat is
en dat om half 6 ochtends Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en dat om half 6 ochtends LolaCindy schreef:Maybritt90 schreef:
Rollkur verbod? Wat is daar precies zielig aan? Ik snap het niet helemaal eerlijk gezegd, zijn die regels bedacht door iemand die nooit een paard gezien heeft of zo?
Verdere regels begrijp ik wel, maar deze vind ik wel erg raar.
Persoonlijk vind ik dat paarden die zo in de krul worden gereden wel degelijk zielig zijn. Het is verre van een natuurlijke houding en als ik bij jou kin zo ver mogelijk vast zet onder je hals zou je ook niet fijn vinden. (Om op die manier te moeten lopen)
Als ik paarden op die manier zie lopen heb ik medelijden met het dier
en een ijzeren bit in zijn mond helemaal...[/quote]pinkie87 schreef:owww dat van de honden haha best sneu eigelijk.. dus je mag geen blafband gebruiken![]()
nou de onze heeft hem toch echt om. anders begint hij ochtends met blaffen als de krantenjongen begin van de straat is en houd hij niet meer op tot dat ie uit de straat isen dat om half 6 ochtends
voed je hond op en gebruik geen martelwerktuigen!! Anti-Blafbanden zouden hier ook verboden moeten worden. Die dingen zijn echt hel voor honden. opisop_shop schreef:vind het erg raar dat een slipketting verboden is, mits gebruikt waar hij voor bedoeld is (een keer een correctie kunnen geven, niet om je hond aan op te hangen ofzo) is het een normaal tuig.
Idem met het stukje dat ze geen methodes of hulpmiddelen mogen gebruiken die ervoor zorgen dat de paarden zo hoog mogelijk springen; valt een stemhulp, zweep of sporen daar bijvoorbeeld onder??
Mag aannemen dat het in de wetsartikelen wat duidelijker beschreven staat
opisop_shop schreef:vind het erg raar dat een slipketting verboden is, mits gebruikt waar hij voor bedoeld is (een keer een correctie kunnen geven, niet om je hond aan op te hangen ofzo) is het een normaal tuig.
Idem met het stukje dat ze geen methodes of hulpmiddelen mogen gebruiken die ervoor zorgen dat de paarden zo hoog mogelijk springen; valt een stemhulp, zweep of sporen daar bijvoorbeeld onder??
Mag aannemen dat het in de wetsartikelen wat duidelijker beschreven staat
Magrathea schreef:Rollkur is volgens mij zo erg nog niet hoor... Ben benieuwd hoe die zielige Bonfire anders op zijn 20e nog een OS kon winnen
YellowGray schreef:Ceriadwen schreef:Dan zullen er geen internationale wedstrijden op hoog niveau gehouden gaan worden in Zwitserland
Hopelijk juist welDan kan het mooi meteen worden afgestraft.

Magrathea schreef:Rollkur is volgens mij zo erg nog niet hoor... Ben benieuwd hoe die zielige Bonfire anders op zijn 20e nog een OS kon winnen![]()
Er zijn een hoop dingen (waaronder rollkur) die in onkundige handen grote schade aan kunnen richten, moeten we die allemaal gaan afschaffen?