Valegro niet meer te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Valegro niet meer te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:27

He wilde net een bod uitbrengen! :')

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:42

Waarom is hij niet verkocht dan?
Ik neem aan dat er in één jaar genoeg kopers zijn geweest voor Valegro.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:21

swatch schreef:
Wat ik me nou afvraag; als je beiden als eigenaar het paard niet wilt verkopen, waarom bied je 'm dan toch te koop aan?

Ik dacht dat een goed paard net zo veel eet als een slecht paard, waarom is zo'n paard dan zo duur in onderhoud?

Maar hardstikke leuk dat de combi blijft, het is leuker dat zulke paarden op concours verschijnen dan dat ze verkocht worden en van het toneel verdwijnen.
(we kunnen 'm toch ook kloonen? van Jazz zijn er toch ook al een paar)

Die bestaan niet ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:30

Zulke ruiters krijgen geld om te komen starten.
Zelfs het hotel etc moet voor ze betaald worden.
Maar het is op den duur gewoon verstandiger om zo'n paard te verkopen.
Daar kam de stal weer een paar jaar van draaien.
Alles voor de sport,natuurlijk,maar dat houdt ook in het investeren in opvolgers.
Dus de topper moet een x weg,of voor een deel verkocht.
Valegro is nu een hysterisch geldbedrag waard,ik snap het wel.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:33

Lisannuuh schreef:
swatch schreef:
Wat ik me nou afvraag; als je beiden als eigenaar het paard niet wilt verkopen, waarom bied je 'm dan toch te koop aan?

Ik dacht dat een goed paard net zo veel eet als een slecht paard, waarom is zo'n paard dan zo duur in onderhoud?

Maar hardstikke leuk dat de combi blijft, het is leuker dat zulke paarden op concours verschijnen dan dat ze verkocht worden en van het toneel verdwijnen.
(we kunnen 'm toch ook kloonen? van Jazz zijn er toch ook al een paar)

Die bestaan niet ;)

oh jawel hoor
http://www.stoeterijbroere.nl/nieuws/Br ... 20gekloond.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:55

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:44

haha ok, i let you off ;-) niet goed gelezen met mijn nieuwe jaars kater hoofd

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:09

'slecht' was een ongelukkige woordkeuze, ik bedoelde natuurlijk een minder getalenteerd paard. ;)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:43

Kendra schreef:
nicolanca schreef:
Ik denk niet dat er nog een verwende rijkeluisdocher of zoon te vinden is die wil afgaan zoals ...

Dat was ook mijn gedachte, misschien was er ook wel geen goede koper... Het is een ruin, dus het enige dat je er mee kunt is uitbrengen in de sport. Na het debacle met Totilas staat niet iedereen meer te springen om een topdressuurpaard te kopen. Maar idd fijn dat de combi blijft.

Ik denk ook dat dit de reden is dat ze het paard kunnen houden. Totilas is toen der tijd voor heel veel geld verkocht met veulens en dekgeld in het vooruitzicht. Velegro is nu 12 jaar oud. Bonfire heeft tot zijn 18e gelopen. Betekend dat je in ongeveer 6 jaar tijd een investering van (ruime gok) tussen de 3-8 miljoen moet terug verdienen met alleen sport + merchandise + sponsorgeld e.d. en moet er ook nog gehoopt worden dat het paard gewoon blijft presteren ook onder een ander.

Komt er op neer dat er een winst moet worden gemaakt van tussen de 500.000 en de 1.2 miljoen per jaar om het paard rendabel te kunnen laten zijn.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:30

@Nils: dat is inderdaad het financiële perspectief, dus dat wordt 'em sowieso niet - en zou je het willen doen voor de 'eer en glorie', bv. om de OS in 2016 te halen dan weet iedereen sinds Totilas dat succes in de dressuursport niet te koop is..

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:32

:D O hij is niet meer te koop.. is wel een opluchting !

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:23

Ik denk dat dit paard alleen aan verzekering al een vermogen kost.... Het blijft een risico om dit paard aan te houden omdat hij eigenlijk alleen nog maar minder waard wordt. En de kosten zijn gewoon hoog, dus als er 1 een keer flink geld in het laatje kan brengen dan snap ik de keuze van verkoop wel. Een paard is waard de slachtprijs en de rest is emotie.

Neemt niet weg dat ik hoop dat ze nog lang een combinatie zullen blijven, wat ook wel zal gebeuren anders zou hij denk ik al verkocht zijn geweest. Zeker in het belang van het paard, het lijkt mij een paard wat zijn plek prima heeft gevonden en daar ook heel gelukkig oud zal worden. Nieuwe ruiters moeten met zo'n paard het wiel weer opnieuw uitvinden en goed bedoeld of niet, ik vraag me af of zo'n paard nou wel gelukkig van wordt. (Zie Totilas)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:06

Ik kan me niet voorstellen dat het om de kosten van Valegro gaat. Uthopia was toch ook in de etalage gezet? Het gaat om het behoud van de hele business Hester, niet alleen Valegro. De stal, de paarden, het personeel etc. En 1 goed paard kan niet een hele stal onderhouden.
Fijn voor ze dat ze Valegro willen houden, maar eerst maar eens zien of ze investeerders kunnen vinden.

Annnuuhh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:43

mooi paard, zou willen dat ik hem kon kopen zeg! /3

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:43

Haha ik denk dat na het verkoop fiasco van Totilas niemand meer in de rij staat om Valegro te kopen :p

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:39

[***] schreef:
Ach. Ik kon hem toch vast niet betalen

+1 _/-\o_

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:36

Zoals hier al vaker is gezegd snap ik dat ze Valegro zouden verkopen als er een heel aantrekkelijk aanbod op wordt gedaan. Als je hem koopt en er vervolgens niet mee kunt rijden (net als Totilas) heb je niks meer. Geïnvesteerd in een hoop ongeluk, want met een ruin kun je geen dekgeld meer vangen.
Fijn dat deze combinatie blijft. Valegro lijkt/is gelukkig daar, als ie ineens moet switchen van baas is het maar de vraag of ie zo gelukkig blijft..