belle_boef schreef:Het is ook een kwestie van aanbod. Er wordt nou eenmaal niet zoveel groepsstalling aangeboden of stalling met veel weidegang in de winter.
kwestie van vraag en aanbod
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
belle_boef schreef:Het is ook een kwestie van aanbod. Er wordt nou eenmaal niet zoveel groepsstalling aangeboden of stalling met veel weidegang in de winter.
Urbiezira schreef:Dat met obesitas weet ik niet zo 100% zeker, mijn pony staat ook in groepsstalling en 24/7 buiten, kan lekker lopen en is toch te dik. Wel bezig met een afvaltrajectje nu, maar toch.
Daarbij vind ik het top dat er eens een wetenschapper is die dit zo duidelijk neerzet, ik denk dat er ook genoeg mensen onwetend zijn en hier best verandering in willen brengen. Natuurlijk zijn er de mensen die stug blijven volhouden dat dit niet nodig is, maar daar is geen redden meer aan.
Urbiezira schreef:Dat met obesitas weet ik niet zo 100% zeker, mijn pony staat ook in groepsstalling en 24/7 buiten, kan lekker lopen en is toch te dik. Wel bezig met een afvaltrajectje nu, maar toch.
Daarbij vind ik het top dat er eens een wetenschapper is die dit zo duidelijk neerzet, ik denk dat er ook genoeg mensen onwetend zijn en hier best verandering in willen brengen. Natuurlijk zijn er de mensen die stug blijven volhouden dat dit niet nodig is, maar daar is geen redden meer aan.
[***] schreef:belle_boef schreef:Het is ook een kwestie van aanbod. Er wordt nou eenmaal niet zoveel groepsstalling aangeboden of stalling met veel weidegang in de winter.
En dus hebben de paarden maar pech? Moeten ze hun behoeften maar aan de kant zetten want er is nu éénmaal geen aanbod? Of hoe moet ik dit bekijken?
Zou mooi zijn als, nu er onderzoek naar gedaan is, er veranderingen gaan komen .. Veel mensen geloven toch dingen niet zolang ze niet wetenschappelijk onderzocht zijn (en zodra dat wel is is het een slecht onderzoek.. dus of het gaat helpen.. geen idee .. ).
fjordnina schreef:hengstveulen schreef:Tjonge, dat weet toch iedereen die van paarden houd en er een beetje verstand van heeft
Ik denk inderdaad dat het gros het wel weet, maar waarom handelt dan niet iedereen hiernaar?
Kwestie van geld en gemak.
Het is fijn dat er nu door middel van onderzoeken meer echte bewijzen komen zodat op termijn het steeds minder geaccepteerd wordt dat paarden lang op stal staan.
[***] schreef:Urbiezira schreef:Dat met obesitas weet ik niet zo 100% zeker, mijn pony staat ook in groepsstalling en 24/7 buiten, kan lekker lopen en is toch te dik. Wel bezig met een afvaltrajectje nu, maar toch.
Zie zelf eigenlijk meer weidepaarden obesitas hebben dan stalpaarden .. Beweging zal wel degelijk een rol spelen, maar teveel aanbod van voer doet er ook geen goed aan natuurlijk.. Paarden in het wild doen EN veel bewegen EN (doorgaans) weinig eten ...
pipo schreef:Ik denk dat de meeste mensen het simpelweg te moeilijk vinden om een paard uit de groep te halen en door 1 ,2 of meer hekjes te gaan zonder dat er andere vriendjes meekomen
geerke schreef:Urbiezira schreef:Dat met obesitas weet ik niet zo 100% zeker, mijn pony staat ook in groepsstalling en 24/7 buiten, kan lekker lopen en is toch te dik. Wel bezig met een afvaltrajectje nu, maar toch.
dan eet hij toch teveel