Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liefsmarleen schreef:Ik geef haar wel echt gelijk, als wij buiten rijden met de koets en er komt een auto aangeraced, slaan we ook meestal met de zweep tegen het voorruit...
ZoeyDercks schreef:liefsmarleen schreef:Ik geef haar wel echt gelijk, als wij buiten rijden met de koets en er komt een auto aangeraced, slaan we ook meestal met de zweep tegen het voorruit...
Als ik uberhaupt al een auto aankomt die veel te hard rijdt steek ik mijn dressuurzweep zo ver uit dat hij wel moet afremmen omdat hij er anders niet langs kan.
Jij remmen? Ik zweepje weghalen.
Soms rij ik ook gewoon midden op de weg omdat mensen je anders niet zien en dan ga ik ook pas aan de kant als ze afgeremd hebben.
Liever dat dan hetgene wat ik laatst had.
Had op een bospad een busje achter me, maar ik kon niet aan de kant.
Gaat ie duwen, vol inhalen terwijl dat duidelijk niet ging, terwijl mijn paard net een stap naar links zette!
En dan nog durven toeteren hè. Mongool had met zijn spiegel vol mijn been geraakt.
Zo een krijgt er van mij dan wel echt een middelvinger. Sukkels.
Ik heb zelf ook een rijbewijs en ik weet hoe frustrerend het kan zijn.
Maar als het een paard is hou ik tig meter afstand en haal ik pas in als het kan.
En dan niet overdreven hard.
Dan hou je alleen die paar echte aso's over die er alles aan doen om jou met paard en al de sloot in te laten gaan, maargoed zulke mensen kun je weinig tegen doen
NatasjavE schreef:Ja het is een eikel. Maar je mag geen eigen rechter spelen.
Kenteken opschrijven en aangifte doen was voor deze man een groter probleem geweest.
Al kan ik me de woede wel voorstellen.
Snadrem schreef:Was het een stalen longeerzweep met een sloopkogel er aan of zo?

renee16 schreef:Met een paard intimideer je iemand in een Audi A5?
Volgens mij heeft die heel wat meer paardenkrachten dan 1 !
Wat ene belachelijk bedrag voor zo een gebeurtenis.
Waar waarschijnlijk beide fout zijn. (ik eerder geneigd ben de audi aso te noemen dan de gene op het paard)
Blarhiminn schreef:Iedereen zegt wel: 'Wat kan een zweep nou aanrichten' maar ik kan me een topic herinneren van een Bokker die de ruit uit de voordeur van haar huis had gegooid met een zweep
Ik vind het een beetje een apart verhaal, als de bestuurder op 2 meter achter het paard zat kon ze toch niet omdraaien en op de auto af rijden?

Ik snap niet dat die ruiters nog is naar die man toe zijn gereden. Als er zo'n ongeduldige blaaskaak achter je zit kan je toch ook gewoon even paard in de berm parkeren zodat ie er langs kan. Dan ben jij er in ieder geval van af.. als je dan op die man af gaat rijden maak je de situatie zelf ook gevaarlijker dan ie moet zijn.