Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:40

Wereldrecordwaardig vond de jury het blijkbare wel en bovendien waren ze ook nog eens erg eensgezind!
Ik vind Charlotte en Valegro een topcombi die het er veelal heel vanzelfsprekend uit laten zien. Zo hoort dressuur te zijn!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:42

marjan19 schreef:
Joolien schreef:
Gelukkig zitten hier de juryleden :+ en Londen hoeft echt geen voordeel te hebben, te weten dat er gewoon een internationale jury zit ;)

Dan zal ik mijn mening maar voor me houden, aangezien ik geen jury ben...

Heel verstandig!
Ik denk idd dat wij het oordelen beter aan de echte jury over kunnen laten, zij zijn een heel stuk deskundiger dan wij, wie zijn wij überhaupt om dat oordeel in twijfel te trekken?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:44

Anoniem schreef:
Je bent toch hopelijk niet blind Joolien? Ze scoort zowat 100%. En dat is toch wel ongeloofwaardig voor zo'n proef.
De eerste overgang vanuit het halthouden is al slecht. En alle andere overgangen zijn niet vloeiend bijv. Daarbij is er geen tot weinig impuls en nogal eens een taktfout te zien. Dus 85% was goed betaald geweest.

Gelukkig werd Charlotte beoordeeld door een kundige jury. En ik denk niet dat Joolien bllind is.
Edward reed een geweldige proef. Maar hij kan niet tippen aan de manier van rijden van Charlotte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:44

Anoniem schreef:
Je bent toch hopelijk niet blind Joolien? Ze scoort zowat 100%. En dat is toch wel ongeloofwaardig voor zo'n proef.
De eerste overgang vanuit het halthouden is al slecht. En alle andere overgangen zijn niet vloeiend bijv. Daarbij is er geen tot weinig impuls en nogal eens een taktfout te zien. Dus 85% was goed betaald geweest.

Sterker nog, ik heb de proef niet eens gezien. Ik zal m nog even gaan kijken maar ik denk dat ik bij hetzelfde oordeel blijf :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:49

Wat is bokt toch heerlijk, rijdt Edward een wereldrecord (dat ook op zijn zachtst bedenkelijk was) dan is het allemaal ah en oh maar nu het Charlotte is zou het niet mogen zijn. _O-
Prachtig die sportiviteit in de paardensport. :D

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:55

Mwoah ben dat niet helemaal met je eens Ayasha... Er zijn ook heel veel Charlotte fans en dat is ook terecht. Mijn voorkeur gaat uit naar Edward, maar ik kan ook wel zien dat Charlotte en Valegro meer bevestigd zijn. Dat er foutjes in deze proef zitten is wel echt een feit net als met de OS. Maar ik vind het een fantastische amazone en een geweldig paard.
Toch zie IK liever Edward, maar dat is smaak.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:10

FriesWytske schreef:
Sorry, maar ik vind de kür van Charlotte echt geen wereldrecord waard. Ze begint al slecht door niet stil te staan bij het groeten. En zo kan ik nog wel een aantal foutjes vinden.

Als het foutloos was geweest, had ze 100% gehaald.

Het komt ook niet uit het niets, ze heeft verschillenden keren een wereldrecord gereden.

Ook waren de juryleden eensgezind. Dus een en ander was wel duidelijk.

Ik kan me ook nog wel een Anky herinneren met een paard dat niet halt kon houden en een onzuivere stap en diverse andere foutjes liet zien, maar toch geweldig gevonden werd....maar ja, Nederlander he...

Wat voorwaarts gaan in piaffe is trouwens geen grote fout. Beter wat voorwaarts dan de achterbenen haast niet van de grond komen.

En ik weet niet wie er over de passage mekkerde, maar die mag de ogen wel eens uitwrijven.

Ik denk dat een aantal van jullie teveel gewend zijn geraakt aan flitsend (show) en een normale correcte proef (in de regels staat niks over flitsend) niet meer kunnen waarderen...
Impuls is nl bv niet "heet" of "spetterend", maar beheerste voorwaartse drang.

Ze worden nog altijd beoordeeld volgens de regels van de dressuur...

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:23

dit was wel zo ontzettend goed gereden. zo'n gruwelijk fijn beeld. er zaten idd wel wat hele kleine dingetjes, maar die wegen natuurlijk niet op tegen de series uit het boekje en appuyementen om van te watertanden. tel daar daar een weergaloze piaffe en een echt goede passage bij op. en je hebt bij een kur natuurlijk ook te maken met moeilijkheids graad. dat telt ook mee.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:36

44Myrthe44 schreef:
marjan19 schreef:

Dan zal ik mijn mening maar voor me houden, aangezien ik geen jury ben...

Heel verstandig!
Ik denk idd dat wij het oordelen beter aan de echte jury over kunnen laten, zij zijn een heel stuk deskundiger dan wij, wie zijn wij überhaupt om dat oordeel in twijfel te trekken?

Zoveel mensen, zoveel meningen. Het oordelen blijft sowieso aan de jury, maar omdat je niet op dat niveau rijdt, mag je je mening niet geven hier. Beetje jammer. Vrijheid van meningsuiting, respect voor andere meningen etc.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:38

85 of 86 % was hier meer op zijn plaats geweest. En ben dan wel fan van Edward. Maar bij hem blijf ik ook kritisch kijken. Hij had ook nog foutjes er in.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:39

Wereldrecord? Mwah, ik heb haar wel eens een betere kur zien rijden. Al kan ik inkomen dat de juryleden ook de druk van het thuispubliek voelen in hun nek. (idem voor de olympische spelen) Ik ben benieuwd hoe het gaat over enkele jaren. Zitten we dan tegen de 100%?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:40

DAt vind ik zulke rotopmerkingen he... De druk van het thuispubliek, dus ze is olympisch kampioene omdat het een thuiswedstrijd was... :roll:
Juist ja..

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:43

eenitraM schreef:
Wereldrecord? Mwah, ik heb haar wel eens een betere kur zien rijden. Al kan ik inkomen dat de juryleden ook de druk van het thuispubliek voelen in hun nek. (idem voor de olympische spelen) Ik ben benieuwd hoe het gaat over enkele jaren. Zitten we dan tegen de 100%?

Dat is onzin. Er zit heus niet enkel een Britse jury. Het is gewoon een sterk team, en wil Edward daar boven komen te staan, moet hij ervoor trainen om ook zo sterk te worden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:43

Is wel zo, Ayasha. Zie je overal, ook in Nederland en Duitsland. Dan worden die ook rijkelijk beloond, terwijl dat niet altijd juist is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:45

Neen dat denk je, je hebt daar geen enkel bewijs van. Het is een internationale jury, waarom zou een Belg druk voelen om een engelse in engeland meer punten te geven bij wijze van spreken?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:45

Super gedaan van Charlotte! Ik ben zo fan van de combinatie, ze hebben het echt weer goed gedaan.

En wat een heerlijk leedvermaak om alle afgunstige reacties te lezen zeg haha :D :D Heerlijk!!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:48

Ik heb zojuist de proef bekeken, maar ik zie een paard wat zich prachtig draagt, gemakkelijk voorwaarts schakelt en zich goed terug laat verzamelen. De passage wordt lichtvoetig en met veel impuls gereden en het uitrijden naar de uitgestrekte draf verloopt prachtig vertrekkend vanuit de achterhand. Duidelijk laat Charlotte zien dat ze hem in die overgang laat wachten en dan voorwaarts rijdt. De piaffe zie je hem goed gaan zitten, en lang niet zo zwaarmoedig als je bij sommige paarden ziet.

Ja, er zitten wat kleine puntjes in en een wat minder nette overgang hier en daar. Maar, daarom is het ook geen 100% score.

Juryleden zijn ook maar mensen, en een waardering is altijd subjectief (wie weet welke man deze uitspraak veel gebruikt? ;) ). Er wordt vergeleken met de meest ideale voorstelling van het Skala der Ausbildung. Niet hoe hoog of hoe flitsend het paard met zijn voorbenen zwaait. Hoewel dat de laatste jaren wel meer de dressuur lijkt te zijn die mensen willen zien, maar niks met een correct beeld te maken heeft...

Maarja, in paardenland gunt niemand elkaar succes of het licht in de ogen :evaw:

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:48

Ligt het aan mij of zou Valegro ook wel wat kilo's kwijt kunnen?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:49

Wauw ! Echt genoten van Charlotte en Valegro!! Die benen en die handen zijn zo stil!! Wat is dat paard fijn afgericht en wat zijn die 2 een combinatie! En Valegro is niet traag, Valegro heeft een heel groot dragend vermogen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:53

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:54

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:55

Harmony between rider and horse; 10.0 10.0 10.0 10.0 _/-\o_ _/-\o_

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:57

Cyrina schreef:
Harmony between rider and horse; 10.0 10.0 10.0 10.0 _/-\o_ _/-\o_

Dat zag ik ook net! En gelijk hebben ze! *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:58

fransje23 schreef:
Wereldrecordwaardig vond de jury het blijkbare wel en bovendien waren ze ook nog eens erg eensgezind!
Ik vind Charlotte en Valegro een topcombi die het er veelal heel vanzelfsprekend uit laten zien. Zo hoort dressuur te zijn!

Niet helemaal eensgezind hoor. Het Nederlands jurylid heeft toch nog best lager gepunt.
Maar los of het nou een wereldrecord waardig is of niet. Ik vind het een prachtige en sympathieke combinatie om naar te kijken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:00

Mooie scores. Fijn ook voor HP dat hij (en zijn paard :D ) zich weer wist te herpakken voor de kür.