Twee paarden dood bij ongeluk in Goirle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:32

_helga_ schreef:
ik heb gehoord dat iemand zijn paard uit de wei wou halen en de rest van de kudde mee kwam en dus daarna de weg opgerend zijn.

fresley schreef:
Dat is helaas al vaker gebeurd, maar toen geen overleden (gelukkig) paarden.
Het is erg gevaarlijk dat de paarden daar de weg over moeten, op dat drukke punt.
Misschien kan er binnenkort toch eens naar gekeken worden hoe dat veiliger kan, zowel voor mens en dier? Dit willen we namelijk niet nogmaals! Maargoed, voor deze beestjes is het helaas te laat.

Deze paarden hebben er helaas niets meer aan, maar dit probleem is vrij goedkoop en ook nog eens heel simpel op te lossen. Namelijk door in het weiland met nog een weidehek en een paar stevige palen en planken een "sluis" te maken.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:40

_helga_ schreef:
Negerzoen schreef:
Naar bericht weer.. Valt me wel op dat het regelmatig gebeurt dat paarden losbreken en de weg op rennen. Zie dit soort berichten helaas vaak voorbijkomen!

ik heb gehoord dat iemand zijn paard uit de wei wou halen en de rest van de kudde mee kwam en dus daarna de weg opgerend zijn.

Ja, maak er maar steeds iets ergers van. Twee paarden noem jij een kudde. Mijn paard staat op die manege. Ik was er toevallig die dag niet. Het hele verhaal is eigenlijk dit:
Donderdag eind van de middag braken er drie paarden uit de omheining nadat een vrouw haar paard van de wei haalde. (Ken die vrouw) ze deed het hek dicht en liep terug naar de overkant. Toen ze net aan de overkant was, kwamen alledrie de paarden tegelijk aangerend. Dwars door de stroomdraden heen. Vervolgens liep er een richting de manege. De andere twee sloegen nog erger op hol en renden de autoweg op. Op dat moment kwam er een vrouw met een wat hogere auto aan. Ze zag de paarden niet aankomen. Een klapte er overheen. De andere kwam er voor te staan. Allebei zwaar gewond. Er was niks meer te doen. Ze waren niet meteen dood. Een man met ervaring is er bij blijven zitten enheeft de paarden gerustgesteld. Ze hinnikten nog zacht naar elkaar en werden toen ingeslapen.. Ik ben er echt van geschokt. Hartverscheurend...

Maartje1990

Re: Twee paarden dood bij ongeluk in Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:46

Wat ontzettend triest en akelig. Arme paarden, sneu voor de eigenaren. Gelukkig dat de vrouw het heeft overleefd.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:56

Pfff... Je zal het mee maken. Sterkte voor iedereen die er wat mee te maken had ;(

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:34

Wat een drama, sterkte aan alle betrokkenen!

Het is gewoon verschrikkelijk hoeveel ernstige ongelukken er al gebeurd zijn op deze weg, ik vind het hoog tijd dat de provincie iets gaat doen aan de veiligheid. Ik moet via deze weg naar mijn werk en houd soms mijn hart vast om de gevaarlijke situaties die zich voordoen. Ik neem ook altijd de volgende kruising om de weg op te komen, die is overzichtelijker.
Waren de paarden maar gewoon overgestoken richting manege.. arme dieren en eigenaren!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:20

Arme dieren en arme automobilist,wat zal die ook ontzettend geschrokken zijn!

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:23

en die vrouw die het paard uit de wei haalde, die heeft alles gezien! Das ook schrikken, krijg er kippenvel van

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:45

Het is ook echt een drukke weg waar veel gebeurt, ik zou het doodeng vinden daar mijn paard te hebben staan. Wij wonen er om de hoek en zien en horen zo vaak politie en ambulances daar rijden :-(. Wat ontzettend triest voor alle betrokkenen dit.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:50

LoveAmadeo schreef:
Ja, maak er maar steeds iets ergers van. Twee paarden noem jij een kudde. Mijn paard staat op die manege. Ik was er toevallig die dag niet. Het hele verhaal is eigenlijk dit:
Donderdag eind van de middag braken er drie paarden uit de omheining nadat een vrouw haar paard van de wei haalde. (Ken die vrouw) ze deed het hek dicht en liep terug naar de overkant. Toen ze net aan de overkant was, kwamen alledrie de paarden tegelijk aangerend. Dwars door de stroomdraden heen. Vervolgens liep er een richting de manege. De andere twee sloegen nog erger op hol en renden de autoweg op. Op dat moment kwam er een vrouw met een wat hogere auto aan. Ze zag de paarden niet aankomen. Een klapte er overheen. De andere kwam er voor te staan. Allebei zwaar gewond. Er was niks meer te doen. Ze waren niet meteen dood. Een man met ervaring is er bij blijven zitten enheeft de paarden gerustgesteld. Ze hinnikten nog zacht naar elkaar en werden toen ingeslapen.. Ik ben er echt van geschokt. Hartverscheurend...

een paard is en blijft een kudde dier.
gaat er 1 dan gaan ze allemaal ;)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:11

Vreselijk nieuws ik heb jaren op de manege gereden.
Hij ligt niet ideaal tussen drukke wegen in.
Maar het is in mijn tijd nooit fout gegaan.
Ben nu wel benieuwd of ik de paarden ook kende of niet...
Erg triest sterkte en succes aan iedere betrokkene

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:54

heel lang gereden op deze manege...is al eerder misgegaan met een manegepony op deze weg..
nu was 1 van deze paarden dus van mijn schoonzus....erg triest allemaal.....

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:23

pb gehad over een van de paarden die kende ik niet.
maar wat onzettend triest

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:36

Echt de nachtmerrie die je niemand gunt. Heel erg veel sterkte voor de eigenaar en paarden. Maar niemand kan hier iets aan doen. :(

ellenk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:20

helaas heeft de wei een extra afzetting om dit te voorkomen helaas zijn de paarden daar door heen gegaan. en in volle ren galop na de weg gerend.

Ilovedewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:05

Toen dit vreselijke ongeluk gebeurde had ik les op de manege, in de binnenbak. Opeens kwamen er mensen gillend aan. We hoorde ambulances en na een tijd besefte we pas wat er gebeurt was. Nog steeds afentoe nachtmerrie's over.