Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sflj schreef:Dandy schreef:Probeer maar eens een ophouding te geven met een lange teugel, dan lijkt het al gauw heel wat, terwijl er in de mond van het paard bijna niets gebeurd. Terwijl een engels gereden paard toch echt vaker "lastig gevallen" wordt in zijn mond !
Hij gebruikt een hefboom.En je kunt het 'ophoudingen' noemen en voorbeelden van wat allemaal erger is, feit blijft dat hij het paard in mond irriteert.
sevke schreef:Mobiel kun je het niet zien. Je moet via westerntoday.nl gaan. En als jullie dat al "rukken" vinden, hoop ik dat jullie nooit in een inrijbak moeten staan kijken voor een show. Of tijdens de training van een reiningpaard. Bovendien wordt er heel wat meer gerukt in de gemiddelde manegeles. Of zijn jullie met de kunde geboren, dat je dit nooit hebt gedaan ? Ook tijdens jumpings wordt er een pak meer gerukt en zelfs aan de mond gehangen met een zware stang in combinatie met een hackamore, ook tijdens de hogere proeven. Heb ik zelf al meermaals gezien op Jumping Mechelen, waar ik nog wel eens pleeg naartoe te gaan op een blauwe maandag. Tijdens gewone dressuur wordt er ook met constante druk gereden, en niet te vergeten de liverpoolstangen die ze in de mensport gebruiken.
Dit is topsport, beste mensen. Een kwpn'er die over 20 hindernissen van 1.60 moet springen, wat vinden jullie daar dan van ? Of over een steeds hoger wordende muur ? Of de renpaarden, die tijdens de Grand National een parcours van 8 km moeten afleggen in rengalop, ondertussen over hindernissen moeten springen waarvan ze zelf niet eens de overkant zien ?
Een endurancepaard, die 160 km zo snel mogelijk moet afleggen door de woestijn ?
Deze ruiter vraagt aan een lange teugel, zachtjes de aandacht van zijn paard. Ik zie géén geirriteerd paard, geen brute bewegingen, niks. Het paard is rustig en wacht de orders van zijn ruiter geduldig af. Het is werkelijk een héle vriendelijke en nette proef.
Vergeet niet dat je dit niveau (en gelijk welk hoger niveau in de paardensport) niet bereikt door met een touwhalstertje aan een los teugeltje te gaan boshobbelen.
Als jullie dit willen doen, go ahead, maar ik vind het een beetje sielugh en typisch bokt, dat er, niet gehinderd door enige kennis van zaken, op deze manier een knappe prestatie moet worden afgebroken.
Boeit het je niet ? Kijk er dan niet naar.
sevke schreef:Mobiel kun je het niet zien. Je moet via westerntoday.nl gaan. En als jullie dat al "rukken" vinden, hoop ik dat jullie nooit in een inrijbak moeten staan kijken voor een show. Of tijdens de training van een reiningpaard. Bovendien wordt er heel wat meer gerukt in de gemiddelde manegeles. Of zijn jullie met de kunde geboren, dat je dit nooit hebt gedaan ? Ook tijdens jumpings wordt er een pak meer gerukt en zelfs aan de mond gehangen met een zware stang in combinatie met een hackamore, ook tijdens de hogere proeven. Heb ik zelf al meermaals gezien op Jumping Mechelen, waar ik nog wel eens pleeg naartoe te gaan op een blauwe maandag. Tijdens gewone dressuur wordt er ook met constante druk gereden, en niet te vergeten de liverpoolstangen die ze in de mensport gebruiken.
Dit is topsport, beste mensen. Een kwpn'er die over 20 hindernissen van 1.60 moet springen, wat vinden jullie daar dan van ? Of over een steeds hoger wordende muur ? Of de renpaarden, die tijdens de Grand National een parcours van 8 km moeten afleggen in rengalop, ondertussen over hindernissen moeten springen waarvan ze zelf niet eens de overkant zien ?
Een endurancepaard, die 160 km zo snel mogelijk moet afleggen door de woestijn ?
Deze ruiter vraagt aan een lange teugel, zachtjes de aandacht van zijn paard. Ik zie géén geirriteerd paard, geen brute bewegingen, niks. Het paard is rustig en wacht de orders van zijn ruiter geduldig af. Het is werkelijk een héle vriendelijke en nette proef.
Vergeet niet dat je dit niveau (en gelijk welk hoger niveau in de paardensport) niet bereikt door met een touwhalstertje aan een los teugeltje te gaan boshobbelen.
Als jullie dit willen doen, go ahead, maar ik vind het een beetje sielugh en typisch bokt, dat er, niet gehinderd door enige kennis van zaken, op deze manier een knappe prestatie moet worden afgebroken.
Boeit het je niet ? Kijk er dan niet naar.
saga schreef:Homiafortuna schreef:Ik weet niet of het paard het eigenlijk allemaal wel zo leuk vindt. Die oortjes liggen constant plat in de nek.
*zucht* weer typisch bokt, zulke reacties. Ik zie absoluut geen unhappy paard. Zoals al eerder gezegd is het logisch dat het paard zijn oren naar achter doet met deze snelheid. Denk toch eens eerst na voordat je een reactie neer zet.
Ik zie hier ook totaal geen ruiter met een onvriendelijke hand. Ik vind het er netjes uit zien. Voor vele zal het een droom blijven om dit niveau te behalen.

D_Desteny schreef:Sflj Ik zie hem nergens het paard in de bek trekken dat ik denk van moet dat nou. Tamaar88 wat jij bedoelt is de momenten dat hij het paard vraagt na te geven.

PUNT. veenmosveen schreef:is het fout om een paard te laten werken dan ???? wij moeten toch ook gewoon alle dagen gaan werken om ons brood te verdienen , voor de meesten van ons gebeurd dit onder een baas , dus op bevel , het is niet altijd even leuk , we zijn niet altijd even blij , maar het is een noodzaak om te overleven , een paard dat een goede verzorging krijgt mag daar dan toch ook wel eens voor werken ?

Wranglerbutt schreef:@Miepie77: Ik vind het paard niet 'unhappy' ogen, eerder supergeconcentreerd.
'Ontspannen ogen' snap ik ook nietWat je er ook van mag vinden; dit gaat niet om een buitenritje, maar om topsport.