Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goudlokje1 schreef:Die paarden zijn een "plaag" omdat mensen ze blijven fokken. Zolang dit niet stopt blijven ze komen en zullen ze telkens weer worden afgemaakt. Ik vind het WALGELIJK! Omdat mensen zonodig een bepaalde sport willen zien moeten duizenden paarden daaronder lijden, ieder dier trouwens. Bah!
unihorses schreef:vind dit wel een beejte de standaard aanname...
DRAVER is niet goed, en gaat naar de slacht...
terwijl het geweldige recreatiebeestjes zijn... ieder paard, ook een draver wordt geboren met stap, draf en galop is niet alsof ie in de wei al enkel draaft
Goudlokje1 schreef:Die paarden zijn een "plaag" omdat mensen ze blijven fokken. Zolang dit niet stopt blijven ze komen en zullen ze telkens weer worden afgemaakt. Ik vind het WALGELIJK! Omdat mensen zonodig een bepaalde sport willen zien moeten duizenden paarden daaronder lijden, ieder dier trouwens. Bah!
Toen hadden ze veel spullen van dieren nodig.
. Ik kreeg voor mijn merrie ( groot en gespierd) om en nabij de 200 euro... Dat is natuurlijk een lachertje vergeleken met de prijs die ze als recreatiepaard opbrengen.
Batlow schreef:Dat interesseert die eigenaar niet... Verkopen kost veel moeite en veel zal je er niet aan verdienen. Waarom niet linea recta naar de slacht, levert ook nog wat op... Zal niet veel zijn maar is de makkelijkste weg! Recreatie me ass denken ze
ruitje schreef:Shetlanders en mini's. Mijn god, wat wordt daar veel mee gefokt, ongelooflijk.Goed, laten we even het vooroordeel volgen dat draver-eigenaren niet om hun paard geven maar alleen om het geld. Ik kreeg voor mijn merrie ( groot en gespierd) om en nabij de 200 euro... Dat is natuurlijk een lachertje vergeleken met de prijs die ze als recreatiepaard opbrengen.
Over de hoeveelheid gefokte dravers in NL maak ik mij trouwens grote zorgen, dat zijn er veelste weinig. Ik denk dat ze in dat opzicht beter een ander ras kunnen serverenBatlow schreef:Dat interesseert die eigenaar niet... Verkopen kost veel moeite en veel zal je er niet aan verdienen. Waarom niet linea recta naar de slacht, levert ook nog wat op... Zal niet veel zijn maar is de makkelijkste weg! Recreatie me ass denken ze
ElCid schreef:Ook succesvolle renpaarden eindigen bij de slacht/ dood, ook vaak op zeer jonge leeftijd omdat ze hun benen breken tijdens trainingen of op de baan. Meestal ook nog als gevolg van de enorme hoeveelheden medicijnen die er in gepompt worden om ze nog aan het lopen te houden. Het vlees is dan ook niet geschikt voor menselijke consumptie en wordt vernietigd. Het openingstopic is dan ook ironisch bedoeld; er wordt waarschijnlijk niks van bovenstaande geserveerd, er wordt alleen maar om aandacht gevraagd. Biefstuk van renpaard is er niet want die dieren zijn, door alle medicijnen, dus niet geschikt voor menselijke consumptie.
De fouten in het begintopic zijn jammer, maar niet storend. Het is wel heel erg dat het een stukje realiteit is dat deze dieren inderdaad worden afgedankt als ze niet goed genoeg zijn en als ze wel goed zijn vaak niet oud worden. Fijne sport die rensport; afschaffen want het gaat daar alleen maar om geld en de paarden zijn een manier om dat geld binnen te halen, als ze "stuk" zijn dan worden ze weggegooid.
https://www.facebook.com/HorseRacingCru ... ts&fref=ts
http://horseracingwrongs.com/

, is ook niet terzakedoende volgens mij?Cer schreef:Ik heb het idee dat hier een aantal zaken door elkaar lopen?
De discussie 'zijn dravers wel of geen recreatiepaarden', en daar gaat t hier niet om.
De discussie 'zijn renpaarden wel of geen dravers', is ook niet terzakedoende volgens mij?
Het gaat om het 'overschot' bepaalde dieren die nutteloos gedood worden. Althans, dood moeten ze blijkbaar, maar wat doe je er daarna mee. Nou ja, opeten en vulling, kleding, tassen etc van maken is dan het meest nuttig toch?
Ze vragen aandacht om deze dieren te gaan 'gebruiken' na de slacht. Althans, zo begrijp ik het..
) Zelf lust ik ook graag een stukje vlees, paard eet ik niet uit principe/respect voor het edele dier, maar heb er geen problemen mee als anderen het wel willen eten. En zie dan inderdaad liever dieren die na een goed/redelijk normaal leven nog nuttig gebruikt worden, dan dieren die er specifiek voor gefokt worden en dan geslacht (ook kalfjes en lammeren).JoyCiej007 schreef:Klinkt als iets waar ik graag zou willen aanschuiven. Niet alleen vanwege wat er op 't menu staat (lijkt me allemaal érg lekker! Mits ze paard wel in biefstuk serveren en dan natuurlijk lekker medium-rare!)
maar ook vanwege de achterliggende gedachte.
Vind het een heel mooi en origineel initiatief.
Precies wat je zegt. Daarbij komt er ook aandacht voor de gang van zaken. Maar dan met een knipoog. Hartstikke goed! ElCid schreef:Ook succesvolle renpaarden eindigen bij de slacht/ dood, ook vaak op zeer jonge leeftijd omdat ze hun benen breken tijdens trainingen of op de baan. Meestal ook nog als gevolg van de enorme hoeveelheden medicijnen die er in gepompt worden om ze nog aan het lopen te houden. Het vlees is dan ook niet geschikt voor menselijke consumptie en wordt vernietigd. Het openingstopic is dan ook ironisch bedoeld; er wordt waarschijnlijk niks van bovenstaande geserveerd, er wordt alleen maar om aandacht gevraagd. Biefstuk van renpaard is er niet want die dieren zijn, door alle medicijnen, dus niet geschikt voor menselijke consumptie.
De fouten in het begintopic zijn jammer, maar niet storend. Het is wel heel erg dat het een stukje realiteit is dat deze dieren inderdaad worden afgedankt als ze niet goed genoeg zijn en als ze wel goed zijn vaak niet oud worden. Fijne sport die rensport; afschaffen want het gaat daar alleen maar om geld en de paarden zijn een manier om dat geld binnen te halen, als ze "stuk" zijn dan worden ze weggegooid.
https://www.facebook.com/HorseRacingCru ... ts&fref=ts
http://horseracingwrongs.com/