JIM: Twee ruiters ten val bij Shetland steeple chase [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:06

Mandy_Shenzi, ik zeg toch niet dat ze állemaal te groot zijn, maar er zitten er best een paar tussen. En er stuiteren er echt wel een paar hoor. Kijk maar goed.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:44

Hahaha, soms wou ik dat ik zelf nog klein was.. :')

Kidde

Re: JIM: Twee ruiters ten val bij Shetland steeple chase [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:49

Haha geweldig _O-

Kan je je daar gewoon voor opgeven?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:52

Kleemans schreef:
Hihi wat leuk!!! Het lijkt de Pallio van Sienna wel _O-

]

inclusief de scherpe hoeken :')

geerke

fjordie333 schreef:
ik zie veels te grote kinderen en stuiterende kinderen...vind het eigenlijk zielig of ben ik nou een zeurkous ?

dan ben ik ook een zeurkous :j ...een lesje verlichte zit zou al een stuk schelen in die arme ruggetjes ;)

Kelszz_

Die Tornado ik hield het niet meer :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:56

Whaha, die nummer 1 lijkt echt ernstig op mijn Xander. :oo
Ik vind een paar ruiters ook écht te groot en een paar die kunnen echt niet blijven zitten.

Dit is echt de droom van mijn zusje. :')
Zie links OS. :')

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:26

Hahahaha, erg gelachen om die kleine Tornado. Het is echt letterlijk een Tornado zeg :+

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:36

Ik snap niet waarom het nu opeens zo leuk is? Waarom mensen hier maar "niet moeten zeuren". Als er een willekeurig meiske foto's op bokt plaats van haar en der shet met iets uitstekende benen staat bokt op de achterste benen. Die kids zitten al met hun knieen in hun nek in 'jockey houding' en nog steken bij de meeste hun benen ruim onder de buik uit. kijk bijvoorbeeld naar het kind in het rood wit geblokt.. ten eerste gaan de benen alle kanten op en ten tweede mag die blij zijn dat die de grond niet raakt... Tuurlijk het ziet er grappig uit dat die losse ponies zo doorrennen, maar ik vind het overgrote deel van deze kids toch echt te groot. zeker om mee te gaan 'racen'

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:46

Ik vond het vroeger al hilarisch maar het blijft vreselijk leuk :j
En laten we eerlijk zijn die 3 rondjes die de pony's rondscheuren daar krijgen ze echt niks van. Ook niet met wat grotere kinderen op de rug. Ik neem aan dat dit geen wekelijk iets is ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:49

mandy_shenzi schreef:
mensen zeur niet zo, die kinderen zijn helemaal niet te groot... beugels gaatje korter een gas derop! shetlanders zijn hartstikke sterk, ze kunnen die kinderen makkelijk dragen.. en over stuiteren?! ik zie hier geen kinderen stuiteren... ze zitten in verlichte zit, maar dat is moeilijk vol te houden voor die jonkies, dus gaan ze iets naar voren zitten... jullie zien toch zelf ook dat die shetlanders der lol in hebben.. altijd maar dat negatieve hier op bokt....

Kijk maar eens naar dat kindje in het paars/rose, helemaal links bij de start: veel te groot.

En kijk maar eens naar 36 seconden, stuiterdestuiter.

Evengoed vind ik het een erg leuk concept, en die ponies zullen heus wel een keer iets kunnen hebben.

Maar ga niet roepen: het is niet zo, want het is gewoon wel zo, het staat gewoon op film :roll:

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:27

Welkom op bokt :')

Ben ik nou ook een beul dat ik in volle galop van de zomer laatst op onze grote shet van achter naar voor racete omdat ik te lam was om te lopen??? (+/- 400 meter).
Dont think so, beest vond het fantastisch en leeft nog steeds :P

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:58

Het gaat mij er niet om of jou pony het overleefd heeft of niet.. Ik vind het raar dat er wordt gezegd dat die kids niet te groot zijn, terwijl het duidelijk wel het geval is.

Ik heb vaker foto topics voor zien komen waar er een zusje/ nichtje/ buurmeisje van iemand op een shetje rijdt en dat hele topic wordt de grond in gestampt omdat mensen maar blijven zeggen dat kids misschien te groot zijn. Dan vind ik het raar dat niemand hier over valt "omdat het zo leuk/schattig is".

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:01

wonderworst_ schreef:
Het gaat mij er niet om of jou pony het overleefd heeft of niet.. Ik vind het raar dat er wordt gezegd dat die kids niet te groot zijn, terwijl het duidelijk wel het geval is.

Ik heb vaker foto topics voor zien komen waar er een zusje/ nichtje/ buurmeisje van iemand op een shetje rijdt en dat hele topic wordt de grond in gestampt omdat mensen maar blijven zeggen dat kids misschien te groot zijn. Dan vind ik het raar dat niemand hier over valt "omdat het zo leuk/schattig is".

^^^^
dat dus

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:51

Heerlijke beelden!! Tranen van het lachen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:00

haha geweldig!! *slappe lach*

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:02

haha geweldig.
was het het filmpje samen met m'n zoontje aan het kijken.
hij zei al "ikke ook doen, rennen met alfie"
hij is pas 3 en alfie is onze shetlander. dus we gaan van de zomer eens oefenen haha.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:07

haha! Het ziet er wel leuk uit.
Maar een paar ruiters zijn inderdaad te groot.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:12

Hilarisch filmje en wat een geweldige Tornado <3.. Al zou ik me nog wel honderd keer achter mijn oren krabben alvorens mijn kind hieraan mee te laten doen :S

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:44

Haha die Tornado!! _O-

Er zijn idd wat kinderen te groot, maar ach voor een keertje is het toch niet zo'n probleem.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:53

Oh geweldig! Dit heb ik dit jaar gedaan in Rijs met concours Hippique rijs. Met 11 friese paarden de mijl van rijs

Tomba408

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:38

en ja hoor, vandaag weer JIM en met mini steeple. filmpje weldra te bekijken op youtube, maar niet voor de zeurpieten van hierboven.
Dit jaar is er niemand afgevallen omdat we nu de bochten heb gecontroleerd.
(in 2013 lag de 2e bocht zeer gevaarlijk en was de piste niet duidelijk afgespannen. zoek maar eens op youtube en je zal duidelijk zien wat er aan de hand was)
De deelnemers mogen maximal 12 jaar zijn en zijn zeker niet te zwaar of te groot voor deze shetties. Controle hebben als 8 jarige is niet eenvoudig. Deze pittige shetters zijn sterk en lopen zo graag dat je ze niet op 10m kan stoppen. De meeste ruitertjes rijden al meer dan 2 jaar, en de meesten springen netjes een parcours van 70cm met een B-pony.

Het is aangenaam om de leuke reacties te lezen en te zien dat het publiek ervan geniet.