"Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:13

trysteffy schreef:
Maar in ursem is er toch ook iets gebeurd?

Ja. :(

Peelie

Re: "Facebookberichten geven onrust over niet bestaande beul"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:30

Jongens, komop...

Lezen is echt een vak. Er staat dat dit over EEMNES gaat, niet over de rest van de gevallen in NL.

De rest van de gevallen in NL zullen vast en zeker waar zijn, dat weer ik niet. Dat er in eemnes/huizen geen aangifte bekent is over de gevallen buiten deze regio is nogal klontjes. Jongens, alsjeblieft blijf helder nadenken en neem niet alles klakkenloos over wat er op social media staat.

Het eemnes geval is door 3 verschillende onafhankelijke bronnen onderzocht en ze komen allen tot de zelfde conclusie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:34

Het paard in Eemnes had toch ook een snee in zijn lijf?

Dat vindt ik wel wat meer dan meiden die onderling ruzie hebben. En zelfs dan blijft het een serieus delict.
Je deken aan gort,...lekker dan.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:12

Citaat:
Maar sinds social media, whatsapp facebook enz er is is er veel meer gedoe altijd :) Dit ook weer ja

dit gedoe was voor social media etccc ook al aanwezig, maar dan hoorde je het of niet of las je een klein stukje in de krant. Nu verspreiden dit soort dingen alleen maar sneller en word er veel meer aandacht aan besteed. Maar de problemen waren er alijd al.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:19

NatasjavE schreef:
Het paard in Eemnes had toch ook een snee in zijn lijf?

Dat vindt ik wel wat meer dan meiden die onderling ruzie hebben. En zelfs dan blijft het een serieus delict.
Je deken aan gort,...lekker dan.

ja, maar dat schijnt een ongeluk te zijn geweest en heeft niks met mishandelingen te maken (er is ook geen aangifte gedaan oid). En de deken die aan gort is gesneden. Tjah, dat is vervelend, maar meerdere bronnen denken dat een naast persoon van de eigenaresse (of zij zelf) dit heeft gedaan.

Maar nogmaals, het neemt niet weg dat de andere mishandeling niet echt zijn

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:09

Annett1990 schreef:
Jaa dat is social media he, wie heeft dat ooit bedacht, social media? Brengt alleen ellende en gezeik met zich mee.

Noem het maar A-social media.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:58

ceasario schreef:
Annett1990 schreef:
Jaa dat is social media he, wie heeft dat ooit bedacht, social media? Brengt alleen ellende en gezeik met zich mee.

Noem het maar A-social media.

maar onhoud zonder die social media. was niemand achter de herkomst van dat koneinen wol gekomen...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:18

Ik heb gehoord dat het om aandachttrekkerij gaat.
Dat is wel heel erg triest.

Maar aan de andere kant. Dat er van die beulen rondlopen is nog veel triester.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:20

AnnemiekvM schreef:
Ik heb gehoord dat het om aandachttrekkerij gaat.
Dat is wel heel erg triest.

Maar aan de andere kant. Dat er van die beulen rondlopen is nog veel triester.

het is idd net wat je hoord! de ene hoord dat paard verschrikelijk verwond is. de andere dat er een paar scheuren in de deken zit. later weten we vast wat waar is!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:20

Ik weet eindelijk welk paard er overleden is. Erg zonde en heel erg voor de eigenaresse. Zij heeft wel aangifte gedaan maar of dit een ongeluk was of het werk is van een beul is onduidelijk.

Voor de rest is er hier in de buurt niets gebeurd. Hetgeen met de kapotte deken kan ook een kwajongensstreek zijn geweest, ook daar is weinig verder over bekend maar het is zeker geen reden tot paniek! Iedereen weer chill.

Naar mijn weten staan deze dingen totaal los van elkaar

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 07:24

Helaas ,het is wel degelijk echt gebeurd.Ik woon hier en mijn paard staat er heel dicht in de buurt op manege Veldt in Womer.De politie heeft een opsporingsbericht afgegeven voor Wijdewormer en Ursem.
De merrie was idd drachtig(wijdewormer) en de andee heeft het overleefd.(Ursem)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 07:47

Nogmaals, zoals ook in de OP staat: Let op. Bovenstaand verhaal gaat over de gevallen in Eemnes. Niet over Midden-Beemster of Wijdewormer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:37

Anoeska27 schreef:
Nogmaals, zoals ook in de OP staat: Let op. Bovenstaand verhaal gaat over de gevallen in Eemnes. Niet over Midden-Beemster of Wijdewormer.

Nou idd...

Lezen is ECHT een vak appart voor veel mensen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:58

Het dode paard en de kapotte deken staan los van elkaar.
Als het een beul is maakt hij niet alleen een deken stuk en een stuk manen eraf.
Deze mensen hebben ook de media ingeschakeld en het dode paard erbij betrokken zonder dat ze wisten wat er echt aan de hand was.

Het paard wat overleden is, heeft een ongeluk in het weiland gehad is op een pin terecht gekomen.

Er is hier in Eemnes dus alleen maar iemand waar de deken stuk van is ik noem dit gewoon pesten vind het wel erg zoals ze andere mensen de stuipen op het lijf jagen om een beetje aandacht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:00

Foss, joj zegt wat ik eigenlijk niet durfde te zeggen :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:25

DivaS schreef:
Mijn inziens kan een bericht beter 1000x teveel worden gedeeld én broodje aap zijn. Dan dat iets weggewimpeld word als onwaarheid en ik mijn paard dat in Zuid Schermer staat straks met een gat tussen z'n ribben aantref!
Ode aan de social media. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Tja, dan krijg je hetzelfde als wat hier laatst gebeurt is.
Ging een bericht rond over een mogelijke pedofiel die hier in de buurt zou wonen, al snel gingen er complete adressen over en weer op Facebook van mensen die niet eens in deze provincie woonde (dus hoe ze aan de adressen kwamen? Geen idee) en werden er kreten als 'eerder vinden dan de politie' en 'doodmaken' geroepen onder de foto. Er is melding van gedaan bij de desbetreffende wijkagent en dergelijke, zeiden op de hoogte te zijn en vervolgens zijn er 4 mannen het adres wat genoemd was binnen gevallen, waar dus niks van waar bleek te zijn en de echte bewoners hebben een groot trauma opgelopen.

Nee, ik ben niet van mening dat iets wat niet waar is 100x gedeeld moet worden, zeker niet op de manier hoe Social Media hedendaags gebruikt word. Er moet echt uitgekeken worden met wat erop gezet word, en de authenciteit ervan moet echt goed gecontroleerd worden. Uiteraard, als er echt wat aan de hand is is Social Media een goed middel (zie: vermissing en andere zaken). Echter moet de authenciteit gewoon echt gecontroleerd worden, want 99% van de dingen op het internet is echt onzin.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:26

In noord holland gaat er anders wel een melding vanuit de politie uit op FB, om getuigen te zoeken. En wordt de mishandeling in Ursem en Wijdewormer bevestigd!!!
Beetje jammer dat nu in dit bericht alles over 1 kam wordt geschoren. Misschien moeten de korpsen onderling beter communiceren.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:32

Voor iemand die brilletje heet kan je niet heel goed lezen. Als je wel had gelezen had je gezien dat dit bericht enkel over eemnes gaat. Niet over Wijdewormer of Ursem

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:03

Goed zo Sabine jij bent wakker.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:04

Peelie schreef:
Foss, joj zegt wat ik eigenlijk niet durfde te zeggen :)

Ja ik denk zet het netjes neer!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:11

Foss schreef:
Het dode paard en de kapotte deken staan los van elkaar.
Als het een beul is maakt hij niet alleen een deken stuk en een stuk manen eraf.
Deze mensen hebben ook de media ingeschakeld en het dode paard erbij betrokken zonder dat ze wisten wat er echt aan de hand was.

Het paard wat overleden is, heeft een ongeluk in het weiland gehad is op een pin terecht gekomen.

Er is hier in Eemnes dus alleen maar iemand waar de deken stuk van is ik noem dit gewoon pesten vind het wel erg zoals ze andere mensen de stuipen op het lijf jagen om een beetje aandacht.

Precies :j

Wij zeiden ook meteen al, als ze daadwerkelijk het paard (van de deken) kwaad hadden willen doen, hadden ze niet alleen de manen geknipt en deken kapot gemaakt. Dus we dachten al dat het niet op het paard, maar op de eigenaresse gericht was.
Dit klopt ook.

Alleen heb ik gehoord dat het de Meentweg in Blaricum was (met dat paard van de pin), maar dit weet ik niet zeker...

Enne Stad en Lande Ruiters zit in Blaricum, niet Eemnes ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:10

Foss schreef:
Goed zo Sabine jij bent wakker.

We hebben t nu al vaak genoeg gezegd ;) hoop ophef om niets

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 07:14

Dat dacht ik ook Sabine.

love_juliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:50

Hoi allemaal,

Mijn pony staat in hetzelfde land als waar het deken dus in stukken is gesneden. Dit is het precieze verhaal:
Ik werd benaderd door een vriendinnetje dat er een paard bewerkt was met een mes. (Het paard dat dus in het hek had vast gezeten, dit hoorde ik later) Ik heb toen het zekere voor het onzekere genomen, en onze weidebeheerder gebeld, de eigenaar van het paard met het kapotte deken, en die ingelicht van de verhalen die ik hoorde, gewoon zodat we allemaal extra zouden opletten. Hier is het blijkbaar mis gegaan, want dit is op internet gezet, en zo stukje bij beetje overdreven.
Die volgende dag werd ik gebeld dat de zogenaamde "beul" bij mijn pony op het land is geweest. 1 deken is besneden met een mes, en bij de rest van de paarden zijn stukken manen weggesneden. De eigenaresse slaapt nu in een camper op het land, om zo meer acties te voorkomen.

Dit is dus het verhaal van de Gooyergracht-Noord in Eemnes. Volgens mij doordat het op internet is gekomen, is het verhaal verdraaid en overdreven. Tot nu toe zijn er dus geen paarden gewond door een "beul" zover ik weet in Eemnes.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:04

Love juliet, waarom zet de eigenaresse dan ZELF op Facebook dat haar paard (en niet alleen de deken) bewerkt is met een mes.

Zij is de gene die dit ZELF op facebook heeft gezet...