Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
proudmama schreef:Het is weer duidelijk dat niet iedereen alle berichtjes lezen voor ze commentaar geven
nasheeta schreef:ben geen civielrechtelijk expert maar als koper wel betaald heeft maar de zaak is niet feitelijk geleverd (afgeleverd) heeft de juridische levering niet plaatsgevonden, is er geen koopovereenkomst tot stand gekomen en moet verkoper het al wel betaalde geld teruggeven.
Noureyev schreef:Een paard voor € 400.000 vind ik gewoon weg belachelijk.![]()
Ik snap niet dat mensen dat ervoor betalen en kunnen vragen.
De consumentenbond of iets dergelijk zouden eigenlijk een maximum bedrag hierop moeten zetten.
Noureyev schreef:Een paard voor € 400.000 vind ik gewoon weg belachelijk.![]()
Ik snap niet dat mensen dat ervoor betalen en kunnen vragen.
De consumentenbond of iets dergelijk zouden eigenlijk een maximum bedrag hierop moeten zetten.
ShannaY schreef:Waarom zou er geen autopsie uitgericht kunnen worden ?
Bij de mens zie je toch ook vaak zat dat er lijker van misschien wel 10 jaar opgegraven worden, en dan kunnen ze nog dingen oplossen, dus waarom hier niet..
![]()
horseranch schreef:1 mei 2003
Op 1 mei 2003 is de Wet 'Koop en garanties' in werking getreden. Met deze nieuwe wet is een basis gelegd voor consumentenbescherming in Europa. De wet biedt consumentenbescherming voor producten gekocht in de Europese Unie. Deze regelgeving is het gevolg van de Europese richtlijn over de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen.
Jantien"]
Je hebt als koper ook nog steeds een onderzoeksplicht. Het lijkt erop dat die hier is verzaakt.
[quote="horseranch schreef:1 mei 2003
Op 1 mei 2003 is de Wet 'Koop en garanties' in werking getreden. Met deze nieuwe wet is een basis gelegd voor consumentenbescherming in Europa. De wet biedt consumentenbescherming voor producten gekocht in de Europese Unie. Deze regelgeving is het gevolg van de Europese richtlijn over de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen.