‘Wij willen onze pony terug’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:39

Allemaal een erg bizar verhaal..

ten eerste wat voor honden heb je als ze niks horen..

ten 2e waarom zou iemand als je al een plaats voor je paard zoekt, je paard komen stelen? (dat waren hun gedachte?) Sorry hoor, dan haal je hem gewoon op..
waarom neem je een pony mee, als je voor een paard wil gaan?
De hele denktheorie achter haar zeggen klopt niet...

Ten derde, sleepsporen voor een pony? Wil je zeggen dat ze hem bij een hebben gebonden met de beentjes en hem over de grond hebben gesleept? en dan ook nog onder een heg door? :')

4e, waarom de hele weide mollen om de pony te jatten?

Ik denk dat je beter kan zeggen :
ze hebben een vandaal in de wei gehad en het hekwerk is kapot gemaakt, die vandaal heeft misschien de stalletjes geopend.
en pony zelf is aan de wandel gegaan :)

en wat ik als 2e denk, hier zit een groot 'wegwerk' verhaal van een pony in.
niks klinkt geloofwaardig....
(misschien wilde mama wel liever paard hebben, maar pony en paard waren te veel op het weiland en wilde ze pony doen verdwijnen ,haha!xD maar even serieus: hier klopt nada van!)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:42

Waarom zou je bij een kapot hek een pony onder een haag doorslepen :?
Misschien toch de buren eens aan de tand voelen :=

't Klinkt mij meer alsof de paarden onderling aan het vechten zijn geweest en daarbij de kleine door de heining is gegaan.
Hopelijk wordt het beestje teruggevonden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:43

Inderdaad een raar verhaal 7 honden hebben en geen 1 die iets gehoord heeft terwijl ze wel luidruchtig geweest zouden zijn hoe kun je dat nou weten als de honden niet aangeslagen hebben en zelf ook niets gehoord kunnen hebben.
Wel hoop ik dat ze de pony terug vinden of die nu gejat is of weg gelopen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:45

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:49

Zoals ik het bekijk zijn de daders van een voor de honden onlogische kant gekomen en dan slaan honden minder snel aan :(:) Een aantal jaren geleden is er hier in de buurt zo ingebroken (via de achterkant) en hun hadden een zeer goede waakhond! Dus vwb de honden die niet aanslaan en via de buren weggaan kan ik dan wel weer snappen...

Ik vind het erg sneu voor de familie en hoop dat de pony snel weer terecht is!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:49

Dit staat op facebook:

Help pleas min pony is gestolen het is een Merie ze is zwart ze reageert op de naam schakira!!!! deel de fto zoveel weet je iets meer stuur me pb !!!!!! Pleas
Afbeelding

Help me zoeken naar mijn pony ze is vorige nacht gestolen ze is zwart en reageert op de naam schakira het is een meri !! Heb je informatie stuur pb . Regio Zwevegem Kortrijk delen maar !!!!!!
Afbeelding

https://www.facebook.com/storm.vandenberghe

KingYasFenn

Re: ‘Wij willen onze pony terug’

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:51

Geniet even van het hekwerk op foto 2,
mijn shet stond allang buiten na een tijdje met de zijl te spelen xD
lekker mooie weide..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:53

https://www.facebook.com/storm.vandenberghe
Hier staat ook iets wat hij gedeeld heeft, van ene Diego Beakelhout? weet niet meer goed wat er stond.
Wel dat hij aangeeft dat Storm zijn broer is en dat de pony uit de tuin van diego is gestolen..

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:54

Ik vind dit maar vreemd. Je sleept een pony toch niet zomaar mee.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:59

en Storm is 14, heeft bouwkunde gestudeerd en poste plaatjes die boven zijn leeftijd zijn.. scroll maar eens eventjes door..
Bizar hoor.. Zelf de facebook is bizar,
hoe kan iemand zo slecht schrijven en zo mongolisch schrijven xD

en die Diego staat een stukje terug ook op een foto, met een paard wat storm ook zijn paard noemt..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:05

Zelf ben ik niet zo'n fb-speurder, maar als ik het zo van jullie hoor zou ik bijna denken dat het in belgie vakantie is :o

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:06

xDaantjxx schreef:
Een zeer raar niet geloofwaardig verhaal eigenlijk...
Namen van de kinderen vind ik niet logisch, maar zal mogelijk zijn. Ook vind ik knap dat er sleepsporen zijn... Als een pony zich verzet krijg je die met sleepsporen mee...

heb hier een jongen in de straat heten die storm heet dus dat is niet raar

EvaEmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:13

Lijkt me idd ook niet echt logisch ?
Pony lijkt mij op foto toch redelijk "groot" om onder een haag door te trekken ? En de remsporen begrijp ik niet echt, kunnen mss wel van een auto zijn en niet van pony, maar begrijp niet echt waarom je die pony zou willen meenemen? Lijkt me een gewone kinderpony niet heel speciaal ? Voor de kinderen natuurlijk wel maarja ;)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:14

tja honden die niks horen hebben wij hier ook wel eens last van

2 schapen (die aan de kerring staan dus met ketting over ons erf liepen) langs de kennels waar onze 3 honden slapen onder onze (mijn vriend en ik zijn slaapkamerraam en mijn schoon ouders hun slaapkamerraam door) geen hond heeft geblaft oid en wij niks gehoord toch waren de schapen langs gelopen met de kettingen er nog aan ( ze hadden ze los getrokken wat mogelijk was door de natte grond op dat momend) normaal horen de honden alles en slaan ze al aan op vreemde katten egels en dergelijk achter het huis

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:15

en wie zegt dat de stallen wel goed zijn dicht gedaan en de pony niet zelf is gaan sprinten door het hek heen?

De sporen klinken eerder als een pony die heeft geprobeerd te stoppen, gegleden op de achterbenen

Ben benieuwd hoe dit afloopt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:16

Begrijpelijk, soms slaan honden niet aan nee.
Maar wie kan zeggen " ze hebben geluid gemaakt etc''
als jij het zelf niet hebt gehoord en je honden ook niet ;')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:18

Vreemd verhaal en vreemde namen... :+

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:01

Waarom zou het een penny story zijn, afgaande op wat er op facebook gepost is (heb ook gekeken) en in de krant staat is dit verhaal gewoon waar? Tja, dat die namen minder "normaal" zijn (Summer en Storm voor een mens ipv dier is persoonlijk ook niet mijn smaak), dat heeft er verder weinig mee te maken.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:05

Heel rar verhaal dit. Misschien zijn de honden stil gebleven door gebruik van hoge frequenties? Maar dan nog vind ik het erg raar!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:05

Een heel apart verhaal. En ook een lastige pony om terug te vinden, gezien de kleur etc
Ik hoop voor ze dat hij gewoon ontsnapt is en snel weer thuis is. Als ik de omheining zo zie kan die ook wel gewoon omgewaaid zijn... Paarden schrikken en gaan rennen, dus slipsporen. Pony gaat eruit, grote paard durft niet mee, nog meer sporen...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:14

Ik vind hem heeeel erg klein en kinderlijk gezichtje voor een 14 jarige....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:19

Bon_ita schreef:
Over de namen.. Bij mij op stal loopt er een storm, winter, zomer, herfst, én Mercedes rond. Dus het kan allemaal! Hahahaha :')

Neemt niet weg dat de beschrijving van dit verhaal een beetje vaagjes is. 7 honden die niet aanslaan, een pony onder een heg meeslepen... vaagjes hoor.

Mercedes is van oorsprong een Spaanse naam, anders :D. Dus helemaal geen rare naam voor een meisje.

Ik vind het wel een heel vreemd verhaal...

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:25

De foto van de jongen en het meisje.... Dat meisje is geen 9 en die jongen geen 14...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:04

KingYasFenn schreef:
Geniet even van het hekwerk op foto 2,
mijn shet stond allang buiten na een tijdje met de zijl te spelen xD
lekker mooie weide..

Die van mij had het zeil al opgegeten.
hahahaa

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:12

Zoals het verhaal hier staat ruikt het aan alle kanten als een pony die gewoon zelf uitgebroken is :P

Paarden die samen gek gedaan hebben en daarbij het weiland vertrappeld hebben, slidings gemaakt hebben, en een kleine pony die uiteindelijk maar door de heg heen gegaan is om eens verderop te kijken of daar nog wat te beleven viel.

Een beetje kleine pony breekt nu eenmaal graag uit :P
Als ze dan ook nog te weinig plaats hebben, dan willen ze vaak toch ook al snel buiten het hek kijken...

Bovendien... je kunt kleine ponies nog niet gratis weggeven, wie gaat er nou een hek voor vernielen en een pony onder een heg door slepen :')

Niks is onmogelijk hoor, maar dit verhaal is te bizar en de conclusies die getrokken worden bij wat ik lees zijn zo kort door de bocht dat er niet eens een bocht meer is :P

Ben benieuwd hoe het echt zit :)

Wellicht zijn er nog vandalen aan te pas gekomen, maar ik lees hier niets dat paarden niet helemaal zelf kunnen doen :+