Ponyhengst Lord S pakt dubbel winst in de ZZL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:28

Mousmous schreef:
Heb even in het FEI reglement 2013 gekeken en daar staat onder artikel P-3 van het ponyreglement toch nog steeds 1,48 zonder ijzers. Buiten dat zullen er misschien toch nog wel pony's internationaal starten die 'stiekempjes' iets groter zijn :D

Thanks weer wat geleerd :D

Fennee

Re: Ponyhengst Lord S pakt dubbel winst in de ZZL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:32

Ah super, bedankt voor het opzoeken! Leek me inderdaad ook al sterk omdat 1,51m in het buitenland een paard is!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:33

Dat meten is helemaal een wassen neus.
Ik heb het beide kanten op wel gezien.

Een te kleine pony, die op nieuwe, flinke ijzers werd gezet en met het hoofd naar beneden werd geduwd tijdens de meting om net een maat groter uit te komen.
En een te grote pony die van de ijzers werd gehaald en flink kort op de hoeven werd gezet en scheef werd gehouden om een maatje kleiner uit te komen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:35

En dan heb je natuurlijk ook nog het omkopen van de meters. Gebeurt zelfs op normale regiokeuringen, wat mensen er tegenwoordig wel niet voor over hebben. Verschrikkelijk gewoon eigenlijk..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:42

Liezel1 schreef:
Dat meten is helemaal een wassen neus.
Ik heb het beide kanten op wel gezien.

Een te kleine pony, die op nieuwe, flinke ijzers werd gezet en met het hoofd naar beneden werd geduwd tijdens de meting om net een maat groter uit te komen.
En een te grote pony die van de ijzers werd gehaald en flink kort op de hoeven werd gezet en scheef werd gehouden om een maatje kleiner uit te komen.

Hoofd naar beneden zijn ze vaak wat kleiner heb ik me door de meten laten vertellen, wanneer pony's zich wat drukker maken (zoals hengstenkeuringen) zijn ze vaak met meten ineens een 1cm groter.
Maar ach we gaan nu wel heel offtopic :P

Dus ZZ licht is het hoogste wat Lord S mag lopen?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:53

Als ik het goed begrijp mag hij inderdaad maximaal ZZ Licht lopen!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:31

Bij internationaal moet de pony inderdaad tot 1.48m zijn. Alleen hier in Nederland hebben we E-pony's, maar officieel zijn de ponymaten tot 1.48m. Ik ken iemand die internationaal ging starten en dat ze geluk had dat de pony er net onder zat!

Nicole schreef:
Mousmous schreef:
Voor Nederland mogen pony's alleen internationaal starten als ze onder de D-pony's vallen, dus niet groter dan 1,48 zonder ijzers. Buiten eventueel gesjoemel om, worden het anders toch echt E-pony's die dus niet internationaal mogen starten. De FEI hanteert dezelfde regel.

Serieus? Ik dacht echt laatst eens gelezen te hebben dat het FEI de stokmaat iets naar boven hadden gezet. Maar ik kan ook mis gekeken hebbeb :)