Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Re: Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:24

ik vind het wel zonde maar dat komt ook denk ik omdat ik er nu zit..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:26

Er komen 2 info avonden voor studenten en ouders, de studenten die nu bezig zijn/begonnen zijn mogen het afmaken en zo wordt het in fases afgebouwd. Wordt gezegd, lijkt me ook netjes naar de studenten

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:26

Puh Persoonlijk geïnformeerd. Ben er net achter gekomen via horses.nl.
Ik vond de opleiding die ik dit jaar ben gestart al bar slecht kwa kwaliteit.
Ligt het dus hier aan

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:27

Apacheshadow schreef:
Ligt het dus hier aan

dat is helemaal slecht!!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:29

Ik denk dat het wel beter is zo :j
Er is gewoon weg weinig tot geen baangarantie en dit voorkomt naar mijn idee veel leed.
Toch is het ook wel jammer, benieuwd wat er nu met de locatie precies gaat gebeuren.

Devillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:30

Vind het niet zo gek. Vele mensen kunnen geen paard meer betalen waardoor een opleiding bij HC Deurne niet meer mogelijk is.

Moet zelf ook zeggen dat toen ik daar ging kijken voor een opleiding mij er totaal niet thuis voelde.
In mijn ogen een grote naam die daar niet zijn eer aan deed.

Wel zeer te spreken over de accomodatie daar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:32

Tomorrow schreef:
Jeetje wat zonde! :oo En indd zoals hierboven al gezegd was Deurne dé paarden opleiding/school van Nederland.

Vroeger wel ja.. als je Deurne had gedaan, had je status en aanzien.. _/-\o_
Tegenwoordig beginnen ze nog net niet te lachen als ze zegt dat je Deurne hebt gedaan..

De fusie van bijna 20 jaar geleden had nooit moeten plaats vinden :x
Laatst bijgewerkt door Casarell op 07-11-13 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:32

Apacheshadow schreef:
Ligt het dus hier aan

je hebt als het goed is een mail gehad op je school mail

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:33

Studentenaantal is gewoon heel hard achteruit gelopen.. Daarbij het niveau wat echt heel erg gedaald is de laatste tijd..

Leerlingen die nu zitten mogen inderdaad hun opleiding af maken. De school zal nog drie jaar open blijven..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:34

Bizzybijtje schreef:
Marjoow schreef:
Tsja ik kan het niet echt "zonde" vinden...

Tsja, je hebt er dan ook niet gezeten vermoed ik :)) Ook al is het een "pretstudie", Deurne is en was een gigantisch begrip in de paardenwereld. Of je nou voorstander bent van zulke opleidingen of niet.

Nee heb er niet gezeten. Moet je er dan persé op school hebben gezeten om er een mening over te kunnen vormen??

Ik vind namelijk dat Deurne een beetje dubbelzijdig is. Ja leuk, paardenopleidingen. Is heel handig een centrum waar je alles kan leren omtrent de paardenhouderij en paardgerelateerde banen. Maar als je er eens goed naar kijkt? Ik bedoel, het ligt totaal niet centraal gelegen, wat dat betreft zullen veel mensen Barneveld kiezen. Beter bereikbaar, centraler in het land etc. En daarbij, er word je geleerd hoe je paarden moet verzorgen, maar er zijn geen weilanden? Vind ik raar.

Wat ik ook al voorbij zie komen. Heb je geen eigen paard? Hoor je niet in Deurne. En als ik zo de verhalen hoor van degene die daar op school zitten, ben je ook niet veel waard als je niet in de wedstrijdsport rijd... Dat het gros een beetje bekakte paardenmeisjes zijn. Dat doet de opleiding natuurlijk ook niet ten goede (overigens, heb ik datzelfde in B'veld ook meegemaakt hoor, dus dat zal wel iets voor de paardenopleidingen zijn). En wat Casarell ook zegt, je word nog net niet uitgelachen als je vermeld dat je Deurne hebt gedaan...

En gezien de tijd van bezuinigingen zullen toch echt de pretstudies als eerste over de kop gaan. Barneveld heeft nog een veel breder opleidingsaanbod bv. Dan word de concurrentie gewoon veel te groot en kunnen ze het niet aan.

Nee ik vind het niet zonde en ook niet onbegrijpelijk. Wel onverwachts, maar dat is iets anders ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:35

Ekeif96 schreef:
Er is gewoon weg weinig tot geen baangarantie en dit voorkomt naar mijn idee veel leed.

Met dat argument kun je alle paardenopleidingen wel sluiten. En een hoop andere ook. Jongens, ga maar allemaal onderwijs-, economie- of rechtenstudies volgen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:38

musiqolog schreef:
Ekeif96 schreef:

Met dat argument kun je alle paardenopleidingen wel sluiten. En een hoop andere ook. Jongens, ga maar allemaal onderwijs-, economie- of rechtenstudies volgen!

Vergeet de techniek niet :P

Nee dat vind ik ook een loos argument. Tegenwoordig ben je nergens meer zeker van een (vaste) baan. Of je vind niets, of je word er na 3 contracten uit gemikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:39

Marjoow schreef:
Bizzybijtje schreef:

Tsja, je hebt er dan ook niet gezeten vermoed ik :)) Ook al is het een "pretstudie", Deurne is en was een gigantisch begrip in de paardenwereld. Of je nou voorstander bent van zulke opleidingen of niet.

Nee heb er niet gezeten. Moet je er dan persé op school hebben gezeten om er een mening over te kunnen vormen??

Ik vind namelijk dat Deurne een beetje dubbelzijdig is. Ja leuk, paardenopleidingen. Is heel handig een centrum waar je alles kan leren omtrent de paardenhouderij en paardgerelateerde banen. Maar als je er eens goed naar kijkt? Ik bedoel, het ligt totaal niet centraal gelegen, wat dat betreft zullen veel mensen Barneveld kiezen. Beter bereikbaar, centraler in het land etc. En daarbij, er word je geleerd hoe je paarden moet verzorgen, maar er zijn geen weilanden? Vind ik raar.

Wat ik ook al voorbij zie komen. Heb je geen eigen paard? Hoor je niet in Deurne. En als ik zo de verhalen hoor van degene die daar op school zitten, ben je ook niet veel waard als je niet in de wedstrijdsport rijd... Dat het gros een beetje bekakte paardenmeisjes zijn. Dat doet de opleiding natuurlijk ook niet ten goede (overigens, heb ik datzelfde in B'veld ook meegemaakt hoor, dus dat zal wel iets voor de paardenopleidingen zijn). En wat Casarell ook zegt, je word nog net niet uitgelachen als je vermeld dat je Deurne hebt gedaan...

En gezien de tijd van bezuinigingen zullen toch echt de pretstudies als eerste over de kop gaan. Barneveld heeft nog een veel breder opleidingsaanbod bv. Dan word de concurrentie gewoon veel te groot en kunnen ze het niet aan.

Nee ik vind het niet zonde en ook niet onbegrijpelijk. Wel onverwachts, maar dat is iets anders ;)

Ik zeg toch nergens dat ik het niet terecht vindt dat pretstudies "de kop ingedrukt" moeten worden?
Ik bedoel dat ik het zonde vind omdat het nou eenmaal een bekend begrip is, de school is ook al ontzettend oud en daarbij heb ik er zelf dus ook de nodige herinneringen. Lezen. Als je goed kijkt zie je ook dat ik er helemaal niet meer zit ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:39

musiqolog schreef:
Ekeif96 schreef:

Krijgen we daar wee te veel van en ga zo maar door...

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:43

Marjoow schreef:
Bizzybijtje schreef:

deurne had niet alleen sport en die richting van opleidingen maar ook bijvoorbeeld Horse&Health
en die bekakte paardenmeisjes valt aardig mee als je niet alleen naar sport kijkt maar ook naar de andere opleidingen die hebben namelijk niks met wedstrijdsport te maken.
ik had persoonlijk aoc liever ten onder zien gaan dan deurne maar goed
en weilanden hebben ze dan wel alleen voor de schoolpaarden maar goed voor de andere zijn er paddocks en ik ken menig paardeigenaar die zijn paard er op dezelfde manier bij heeft staan en die dan helemaal niet naar buiten komen dus zo kun je over alles wel gaan zeuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:46

Esprit4 schreef:
Marjoow schreef:

deurne had niet alleen sport en die richting van opleidingen maar ook bijvoorbeeld Horse&Health
en die bekakte paardenmeisjes valt aardig mee als je niet alleen naar sport kijkt maar ook naar de andere opleidingen die hebben namelijk niks met wedstrijdsport te maken.
ik had persoonlijk aoc liever ten onder zien gaan dan deurne maar goed
en weilanden hebben ze dan wel alleen voor de schoolpaarden maar goed voor de andere zijn er paddocks en ik ken menig paardeigenaar die zijn paard er op dezelfde manier bij heeft staan en die dan helemaal niet naar buiten komen dus zo kun je over alles wel gaan zeuren

Met alle respect maar alle andere richtingen dan sport waren wel echt de koning van de pretstudies. :+
En dat bekakte is helemaal niet zo hoor. Ze zijn er wel maar zeker niet veel.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:48

Zijn er naast Deurne nog andere gelijksoortige plaatsen/scholen waar je dezelfde opleiding kunt doen (met een goed niveau)? Ik wilde na mijn havo graag naar Deurne, maar dat gaat zo te zien niet door! Iemand een andere opleiding die ongeveer hetzelfde is? Ik heb dan waarschijnlijk mijn Havo diploma (zowiezo heb ik al mijn mavo papiertje) en ik rijd nu Z2 (denk tegen die tijd dat ik van de havo afkom dat ik misschien verder ben, zit nu in 4 havo en dan nog 5 havo)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:49

Ik heb er ook gezeten, 13 jaar geleden. Toen was het heel anders dan nu. En ook al zijn er honderd redenen waarom het beter is dat de school er mee stopt, ik vind het ook zonde. Het is het einde van een tijdperk. Ik ben blij dat ik daar deel van uit heb mogen maken, ondanks alles!
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 07-11-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:49

Zo en dan kunnen ze nu weer zonder helicon gaan bouwen aan een goede opleiding zoals die vroeger was. Particuliere school voor talenten waar een gedegen opleiding gevolgd kan worden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:50

Marjorie: ik vind dat je de plank volledig mis slaat; Pretstudies is niet echt een juiste benaming.. Is ontzettend hard werken voor uiteindelijk een zeer mager loontje..

Qua locatie, het is idd niet centraal gelegen, ook genoeg mogelijkheid tot inwoning bij deze studie..

Ja hij is duur, dus dat er wat verwendere meiden met eigen paard zitten klopt zeker. Wel kan je een paard huren van school, al is dit onderhand duurder dan er een aanschaffen..

Maar hard werken leer(de) je hier zeker of je er in de toekomst nu veel aan hebt of niet..

Ik vind het wel zonde maar denk een logisch gevolg van een economische crisis, het blijft een luxe accommodatie en een luxe opleiding die qua kosten niet voor iedereen is weggelegd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:50

mavantos schreef:
Zijn er naast Deurne nog andere gelijksoortige plaatsen/scholen waar je dezelfde opleiding kunt doen (met een goed niveau)? Ik wilde na mijn havo graag naar Deurne, maar dat gaat zo te zien niet door! Iemand een andere opleiding die ongeveer hetzelfde is? Ik heb dan waarschijnlijk mijn Havo diploma (zowiezo heb ik al mijn mavo papiertje) en ik rijd nu Z2 (denk tegen die tijd dat ik van de havo afkom dat ik misschien verder ben, zit nu in 4 havo en dan nog 5 havo)

A ja die zijn, maar met goed niveau?? Ik heb zelf op zo'n opleiding gezeten en die kon doorgaan voor slechtste opleiding ooit. Dus zoek goed, ga alle scholen en opleidingen af en vraag naar ervaringen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:00

Pfoeh.. Dit is wel een messteek.. echt zonde kan ik het niet vinden, maar wel jammer..

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:00

Eindelijk! Zou tijd worden.
Nam al lang geen personeel aan wat 'Deurne' gedaan had; geen kennis in huis. Wat was dié opleiding slecht, niet alleen de laatste jaren, altijd al geweest.....

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:01

ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind dat deze faciliteit sluit. Het niveau van de laatste jaren daalde ontzettend. ik hoop wel dat het opnieuw geopend word maar dan als particuliere school zonder helicon. en met een goed opleiding niveau en dat het weer zijn oude prestigieuze status terug krijgt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:01

Dan is mijn keus voor naar welk roc ik ga toch ineens veel makkelijker :')