Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:13

Er zijn dieren naar oude eigenaren gegaan en er staan er op een manege in de buurt (kwamen ineens namelijk een heleboel manegeklanten op de markt en deze manege lijkt daar handig op ingesprongen te zijn). Er zijn ook dieren naar andere maneges verkocht, de hele ouwetjes zijn op een kinderboerderij ofzo terecht gekomen en er staat er sowieso nog eentje te koop. Maar waar die staat is mij onbekend.

Ben heel benieuwd naar het werkelijke verhaal erachter.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:48

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:01

Zielig, beestjes hebben hun hele leven lang gediend als manegepony... Maarja way niet verkocht wordt..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:05

@Eirikur Wat is jou belang in deze zaak om steeds updates te plaatsen terwijl artikel op onwaarheden berust.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:15

Is het wel zo zielig voor die paarden dat ze geslacht worden ipv nog jaren te verpieteren en verwaarloosd te worden?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:23

grauwman schreef:
@Eirikur Wat is jou belang in deze zaak om steeds updates te plaatsen terwijl artikel op onwaarheden berust.

Geen enkel. Kwam het artikel in de OP toevallig tegen, niets meer en niets minder. Verder ben ik nieuwsgierig aangelegd, vraag me derhalve af wat er nu precies aan de hand is daar en ben dus de berichtgeving erover blijven volgen.

Als er volgens jou onwaarheden in het artikel staan, weet jij blijkbaar dingen die het NHD niet weet. Welnu, dan is dit je kans om er opheldering over te verschaffen. Ik zou dus zeggen: brand los!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:24

Zoals ik zeg, wat niet verkocht wordt...

Ik ken verder de hele situatie niet rondom die manege :n

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:53

Noord hollands dagblad vind ik erg suggestief overkomen. vind het nogal 'soaperig' van hen overkomen.

Ik hoop dat we meer echte info krijgen, ipv het moddergooien van nhd!

Overigens stonden de paarden en ponies van deze manege bijna altijd buiten, met een lading voordroog. Ze waren goed doorvoed, maar zijn zo uit de wei geplukt. Er zaten een paar hele oude dieren tussen. Die mochten na gedane arbeid met pensioen.

De eigenaren en het personeel zorgden mijns inziens juist erg goed voor hun dieren. Maar het zijn wel oudere dieren, geen luxe opgedofte privepaarden....

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:22

De betrokken paarden en pony´s hebben allemaal een ander onderkomen gekregen, aantal staan bij een manege bij mij in de buurt.

Zoals al eerder gezegd stond de manege al een tijdje te koop en is het niet gelukt om er een koper voor te vinden toen manege nog in bedrijf was.

Via de krant krijgen we maar 1 kant van het verhaal te horen en dat is alleen het negatieve. Er is geen navraag gedaan enige commentaar van de krant is dat eigenaren spoorloos zijn.

Ze kwamen op mij over als aardige mensen met een goed hart voor de dieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:17

Hoe vervelend ook: er zijn wel degelijk een aantal oude paarden naar de slager gegaan.
Misschien maar beter ook. Liever dat dan sollen met zulke oudjes.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:25

wat een vervelende krant is die noord-hollandse, Eerst een stuk die ze geschreven hebben op woorden va de gedupeerde, die uiteraard niet blij zijn,logisch ook maar waarschijnlijk de ins en outs niet weten.
En daarna een stuk berust op de woorden van een handelaar.....

allemaal speculatie's

bon_vivant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:54

Heb net het NHD gelezen. Heel naar en vooral vreemd.
Ik hoop dat ze de eigenaren vlug opsporen om duidelijkheid te verschaffen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:02

Ojajoh schreef:
wat een vervelende krant is die noord-hollandse, Eerst een stuk die ze geschreven hebben op woorden va de gedupeerde, die uiteraard niet blij zijn,logisch ook maar waarschijnlijk de ins en outs niet weten.
En daarna een stuk berust op de woorden van een handelaar.....

allemaal speculatie's

Helemaal mee eens, wat een speculaties en onzin.

Omdat ze naar de paardenmarkt in Barneveld zijn gegaan kun je ervan uit gaan dat ze bij de slager terecht zijn gekomen?
Wat een onzin zeg.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:04

Cayenne schreef:
Hoe vervelend ook: er zijn wel degelijk een aantal oude paarden naar de slager gegaan.

Ken jij die manege en de paarden dan? En weet jij ook welke dieren dan naar de slacht zouden zijn gegaan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:13

Rocamor schreef:
Cayenne schreef:

Ken jij die manege en de paarden dan? En weet jij ook welke dieren dan naar de slacht zouden zijn gegaan?

Ik ken de manege wel voor mijn werk ja, niet alle paarden overigens. Heb van de week met een betrouwbare bron gesproken en die bevestigde dat een aantal oudere paarden naar de slacht zijn gegaan omdat deze niet goed terecht zouden komen in de handel.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:19

Zolang er geen officieel bericht is van alle betrokkenen blijven we speculeren.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:00

Wat een nare situatie zeg... voor alle partijen.
Zolang je het verhaal erachter niet weet kan je ook niet mensen gaan veroordelen vind ik.
Als ik die foto's bekijk op Funda dan zie ik echt die kleine meiskes voor me die huilend afscheid nemen van hun lievelings pony :(
http://www.fundalandelijk.nl/agrarische ... jkweg-275/

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:44

ze kunnen dat goedlopend ook wel uit de omschrijving weghalen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:24

Wel een heel mooi pand...ruim! En netjes...

Ben benieuwd hoe het zit

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:40

8 ton is volgens mij een koopje. Alleen jammer dat het maar 2 hectare is.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:06

NHD is ongetwijfeld een tak van de Telegraaf. Waarom wil iedereen toch precies weten hoe het zit. Het is toch duidelijk dat dit niet van harte is gegaan. Gun deze mensen hun rust, als je zo plotseling je 'leven' moet achterlaten om wat voor reden dan ook, wil je wel even 'niet gevonden' worden. En zeker niet door een stel journalisten die alleen maar uit zijn op sensatie. -:(-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:55

NHD is inderdaad van de Telegraaf. Toch had ik dit soort berichtjes niet verwacht van NHD :n las hem gisteravond en vond het ook een nogal apart stuk.

Walter_Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:47

silmitan schreef:
NHD is ongetwijfeld een tak van de Telegraaf. Waarom wil iedereen toch precies weten hoe het zit. Het is toch duidelijk dat dit niet van harte is gegaan. Gun deze mensen hun rust, als je zo plotseling je 'leven' moet achterlaten om wat voor reden dan ook, wil je wel even 'niet gevonden' worden. En zeker niet door een stel journalisten die alleen maar uit zijn op sensatie. -:(-

Hoe leg je dit uit aan de mensen die nog geld van ze krijgen en door deze deze manier van handelen kunnen fluiten naar hun centen .

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:02

Even niet gevonden willen worden doe je maar als je alles netjes hebt afgehandeld, en de mensen die nog geld van je krijgen hebt terug betaald. Vind het eerder niet netjes van hun dan van de krant..

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:18

Walter_Z2 schreef:
silmitan schreef:

Hoe leg je dit uit aan de mensen die nog geld van ze krijgen en door deze deze manier van handelen kunnen fluiten naar hun centen .

Ooit wel eens gehoord van overmacht? Ik weet bijna 99,9% zeker dat dit hier aan de orde is.