Nedersaksen: meisje en pony gered uit moeras

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:38

Heb zelf ook eens vastgezeten. Paard zat tot buik in het drijfzand met mij nog op haar rug. Ben er toen afgesprongen richting stuk waar ik wist dat we wel nog vaste grond onder de voeten hadden. Ze was gelukkig zelf al meteen 180° terug omgedraaid voor ze echt dieper 'viel' en op haar buik kwam te rusten. Heb haar een paar seconden gegeven om te bekomen en haar dan aangespoord om er in mijn richting weer uit te ploeteren. Is gelukkig gelukt! Heftige ervaring inderdaad en nee, in die eerste minuut dacht ook ik niet al meteen aan hulp bellen. Je probeert eerst om het zelf op te lossen, want hoe langer de situatie duurt, hoe dieper je paard zakt natuurlijk en hoe meer de vermoeidheid en de koude zal toeslaan... Kan ik wel inkomen. Wij zijn er zonder kleerscheuren uitgeraakt toen. Heb het voorval gemeld aan de bosbeheerder daar, want normaal kwam er in dat gebied geen drijfzand voor: ze hadden graafwerken uitgevoerd een aantal maanden ervoor en daardoor bleek de grond instabiel geworden. Volgende keer dat ik in die buurt passeerde, was het bewuste stuk netjes afgespannen.

Blij dat deze twee het ook kunnen navertellen!

Edit: Idd, we kennen nog niet half het exacte verhaal en toch worden er al conclusies getrokken... We kennen niet eens het exacte gebied of hoe de mensen daar leven (wellicht anders dan hier...).

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:16

wow heftig lijkt me echt vreselijk als je dat gebeurt -O- |( :(

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:35

Blij dat alles weer goed is! Zo zie je maar, niet alleen op buiterrit gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:38

Wat verstandig dat ze door had gegeven hoe laat ze terug zou zijn +:)+

Wat fijn dat ze beide gered zijn, wat een nachtmerrie zeg... T zal je maar gebeuren.

Puck94

Re: Nedersaksen: meisje en pony gered uit moeras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:56

Wat eng! Gelukkig zijn ze optijd gered!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:58

Jeetje hier krijg ik echt kippenvel van, wat een nachtmerrie, verschrikkelijk. Fijn dat ze op tijd is gered maar wat zal dat meisje een trauma hebben waar ik liever niet over na denk.. damn.. :\

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:24

Oh vreselijk, ik moet er niet aan denken! Dappere meid, dat ze haar pony wilde redden (los van of dat verstandig was of niet).

Fijn dat ze er allebei uit zijn gekomen...

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:27

Vreselijk zeg, hoop dat alles goed komt!

Ilaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:34

Ben ik de enige die het vreemd vind dat de ouders hun 13 jarige kind alleen met een pony oppad sturen?

Hoop dat pony en kind er weer helemaal bovenop komen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:42

Junia schreef:
Oh vreselijk, ik moet er niet aan denken! Dappere meid, dat ze haar pony wilde redden (los van of dat verstandig was of niet).

Fijn dat ze er allebei uit zijn gekomen...

vind ik ook zo lief! <3
Hopelijk neemt ze in het vervolg een vriendin mee ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:44

spicegirl schreef:
en volgende keer maar gewoon onder begeleiding van een volwassenen..
dit liep nu gelukkig goed af.

Natuurlijk je moet volwassen zijn, voor je alleen op pad kunt. Wat toch weer een gezeur hier over de leeftijd en de onverantwoordelijkheid van de ouders. Een meid van 13 kan met en brave pony prima alleen op pad. Ik ging op mijn 10 e al alleen naar het bos. En ik lees hier trouwens ook regelmatig over ongelukken met volwassenen , er moet maar gewoon niemand meer op een paard gaan zitten en al helemaal niet meer buiten. bah bah wat weer een betweters die zelf kennelijk nog nooit iets is overkomen

Ilaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:45

Wat een overdreven reactie pillow, dat jij vroeger met je 10e al alleen op pad ging, wil niet zeggen dat het ook verstandig was...

Tuurlijk kan een volwassene ook een dergelijke situatie overkomen maar zij kunnen de situatie beter inschatten en daar naar handelen. Ookal is het nog zo'n brave pony, het is en blijft een pony.

Laat ik het anders zeggen, ik zou mijn kind van die leeftijd niet graag alleen op pad laten gaan. Als er in dit geval een begeleider mee gegaan was, was het of allemaal niet gebeurt, of het kind was al veel eerder gered van na middernacht....

blossom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:57

Nou, ik ben zelf als volwassene ook in het drijfzand gekomen en ik kan je zeggen dat je echt even niet weet wat je doet dan. Ik reed gewoon met mijn vriendin op het strand en binnen een tel zit zat mijn paard ineens tot zijn oksels in het drijfzand, echt heel eng. Die van mij draaide gelukkig gelijk om en is er met 3 of 4 grote sprongen weer uitgekomen (met mijn nog op zijn rug, wereldpaard!), maar ook als volwassene weet je op zo'n moment echt even niet wat je moet doen hoor. Even rustig en logisch nadenken (zoals wij hier allemaal achter de computer wél kunnen doen) is er op zo'n moment niet bij.

Ik ben blij dat zowel het meisje als de pony er levend uit gekomen zijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:02

Dat is echt verschrikkelijke eng zeg, zo lang ook nog!
Ik ben zelf ook een keer met paard en al weggezakt, heb er zelf een keer tot mijn enkels in gezeten en toen voelde het al niet goed dus ik was optijd weg maar m'n zus niet en die zakte steeds dieper, uiteindelijk hebben we haar uitgegraafd := (zat tot haar heupen ongeveer) maar dat kwam dus meteen naar boven toen ik met paard en al erin zakte, dus ik heb haar toen wel echt flink opgejaagd zodat ze meteen kracht zette en we er gelukkig voor we diep zaten weg waren maar man dan schrik je je echt kapot!

its_me_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:55

Dat is schrikken, gelukkig dat ze zijn gevonden en alles goed is afgelopen.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:18

Haha! En zo is dat!
Altijd leuk voor die slimmerikken dat ze het zo goed weten! Ben er soms nog wel jaloers op dan denk ik... was ik ma zo slim, gezellig en menselijk hahahaha NOT

T word tijd om bij te kletsen joh! Mis je!
Belle_Siem schreef:
Fijn dat iedereen zo goed weet hoe het moet!

Een ongeluk kun je nooit voorkomen, moeten we dan voor alles en iedereen bang zijn?
Stop dan maar met leven, want dan is er niets aan.

Ik zwierf ook uren alleen door de velden en bossen toen ik een jaar of 15 was met mijn paard. Er bestond nog geen mobiele telefoon of GPS.
Snapte er niets van dat mijn moeder het niet leuk vond.

Ik hoop dat het meisje en de pony er niets aan over houden, en dat ze vooral kunnen blijven genieten van hun ritjes.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:30

Ook ik heb in drijfzand gezeten in okt 2010 met als gevolg dat mijn paard nu echt panisch is voor nat zand.

Je raakt in paniek, je wilt je paard helpen maar het lukt niet... ik kon weg komen... en liep weg van mijn pony die tot zijn buik vast zat.
Ik zag hem gaan en ik wilde er niet bij zijn hoe hij verder ging want het ergste van hele verhaal was dat ik hem erin gestuurd had en hij wilde niet.

Toen ik meter of 100 verder op was...keek ik om heel voorzichtig en toen stond ie midden op de weg.
pennymoment was aanwezig hij kwam in volle draf naar me toe ik ben terug gaan lopen om te kijken hoe hij daar weg gekomen is.

Dat het meisje alleen weg gaat moet kunnen als ze al jaren rijdt, dat je domme dingen doet zoals je pony redden is gewoon op dat moment liefde..... instinct.
Ik deed hetzelfde maar door alle onrust en gekrijst van mijn kant werd ie zenuwachtig nadat ik weg was gelopen kon hij in alle rust zonder getrek en gekrijs...proberen aan de kant te komen.

Alleen zal moet accepeteren dat ik vaak moet afstappen ik moet nu eerst door het natte zand of modder.