Vrouw kritiek na ongeval met auto en aanspanning *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Vrouw kritiek na ongeval met personenwagen en aanspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:42

Oh nee wat verschrikkelijk :n . De Zavelstraat in Bocholt, ik ken die straat. Is een hele smalle straat waar je elkaar niet gewoon kan passeren maar een beetje voor moet uitwijken, slecht verlicht, lang stuk rechtdoor en midden door een bos. Arme mensen, arm paard, geen woorden voor.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 07:10

Vanmorgen staat het op de eerste pagina van Het Belang van Limburg, verder nog heel uitgebreid op pagina 2 en 3 met foto's en tekening hoe het gebeurd is.
Blijkt dat de personenwagen knal achterop de koets is gereden, waarschijnlijk verblind door de zon ...
Verschrikkelijk gewoon, moet een enorme klap geweest zijn.
Paard en koets zijn weggeslingerd van de weg, auto stond volgens de krant pas 90 meter verderop stil.
Ik hoop echt dat die mensen het redden, want het mag wel eens ophouden met die vreselijke ongevallen. |(

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 07:21

woo dat was geen tikkie. wat een nare foto ook. Hopen dat de mensen er bovenop komen!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:35

Bah wat een vreselijk nieuws! En heftige foto. JE ziet gewoon dat het met een flinke klap gegaan moet zijn. EN als deze mensen het al overleven worden ze voor altijd herinnerd aan dit feit. En dan zien ze misschien ook nog eens die foto's. Bah....rillingen lopen over mijn rug en tranen in mijn ogen wat heftig.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:07

Ja, echt verschrikkelijk.
Als je bedenkt wat een slag dat het geweest moet zijn.
Wat zullen die mensen een angst gehad hebben in die split-seconde ...
Hopelijk waren ze snel buiten westen en hebben ze verder van het hele voorval niet teveel mee gehad.
Lijkt me ook verschrikkelijk als je zelf zwaar gewond bent en je paard daar zo ziet liggen en niet weet hoe het zal aflopen.
De automobilist zal het ook niet licht vergeten, lijkt me vreselijk.
Je krijgt bijna schrik om nog de weg op te gaan met paarden, als je die berichten de laatste tijd leest.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:37

Vreselijk! Sterkte voor de man en vrouw.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:55

als hij pas 90 meter verderop stilstond heeft hij ook wel vreselijk hard gereden

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:03

Wat vreselijk, de foto laat ook echt wel zien hoe hard de klap geweest moet zijn...
Sterkte voor alle betrokkenen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:30

Wat verschrikkelijk pfff
Hopelijk komen de man en vrouw er bovenop

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:33

jeetje echt verschikkelijk!
ziet er ook vrezelijk uit hoe die pony daar nog half voor die wagen ligt!
heel veel sterkte aan koetsier en medeberijder !
hoop dat zei er bovenop komen.
wel benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen, hoe dit heeft kunnen gebeuren?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:35

Jemig wat een ongeluk zeg. Hopelijk komt iedereen weer goed op de been na zo'n trauma. Hopende dat het paard opslag dood was.
Sterkte

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:37

Maisie schreef:
Wow dat moet een klap geweest zijn? Hoe zou dit kunnen gebeuren?

Sterkte voor de man en vrouw!

Kan ik me wel voorstellen, ik reed laatst ook haast achterop een menner, die stond stil op een 70 baan, een reflectortje aanbrengen op koetsen of iets anders goed zichtbaar dat aangeeft dat het om een wagen gaat zou geen overbodige luxe zijn. :n

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:38

Vreselijk! Verschrikkelijk ook dat je zo in 1 klap zonder schuld je paard verliest en zelf zo ernstig verwond bent. Vreselijk naar ongeluk voor alle betrokkenen. Hopelijk knappen beide personen goed op!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:39

Verschrikkelijk, wat een klap is dat geweest |(
Heel naar ongeluk ook nog, zo van achteren aangereden te worden.
Ik ben nu wel heel bang dat ik deze mensen eens tegen gekomen ben.
Paard en koets komen me erg bekend voor en dat was ook een echtpaar uit Neerpelt.

Moeten de koetsen in Belgie geen gevarendriehoek achterop hebben?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:42

Geen idee of ze dat moeten maar dat had deze waar ik van schrok in elk geval niet. :n ik zie dat het om 17.15 gebeurt is langs een weg met veel bomen, vaak staat daar maar heel beperkt verlichting. Om 17.15 is het op zo'n wegen al flink donker... Ondanks dat het buiten kijf staat dat dit verschrikkelijk is, kan ik me wel voorstellen "hoe dit is kunnen gebeuren". :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:45

pillow schreef:
als hij pas 90 meter verderop stilstond heeft hij ook wel vreselijk hard gereden

Ik heb geen idee wat de toegestane snelheid op die weg is.

Hij zal volgens onderstaande tabel ongeveer 100 gereden hebben?
Althans bij droog wegdek.

http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ve ... eactie_en/

Ik vraag me meer af hoe je een hele inspanning over het hoofd kunt zien?
Is er echt zulk slecht zicht door de zon dan hoor je dus ook zeker geen 100 te rijden.
Is het om 17:15 gebeurt dan is de zon al onder (momenteel om 17:08) dus kan dat verhaal ook niet kloppen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:49

ik zag de foto op facebook voorbij komen ,met het artikel, schrok van de foto, vind het niet echt een hele gepaste foto voor het artikel, natuurlijk is het de werkelijkheid, maar dan leef je je in , stel je zou het terugzien, en je paard en wagen zo zien liggen, vreselijk
hoop voor alle betrokken dat ze er bovenop gaan komen.
voor het paard kan ik enkel hopen dat die er niks van heeft meegekregen, van achter aan gereden en er dan zo bijliggen doet mij helaas anders vermoeden bah ;(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:50

Is de vraag of de koets verlichting had.
Ik weet dat er hier wegen zijn met bos er langs waar het heel donker is rond die tijd.
Zonder verlichting wordt je nauwlijks gezien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:53

spatter schreef:
Is de vraag of de koets verlichting had.
Ik weet dat er hier wegen zijn met bos er langs waar het heel donker is rond die tijd.
Zonder verlichting wordt je nauwlijks gezien.

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht eigenlijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:55

Zo aan het filmpje gezien hadden ze geen verlichting :n
Ben je bijna thuis, gebeurd je dit, verschrikkelijk ;(

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:03

Gisteren was het hier nog niet volledig donker op het tijdstip dat het gebeurde, wel volop donker aan het worden.
Ze waren op amper 1 km van hun woning af, dus bijna thuis.
Het is dan ook nog gebeurd op het brede stuk van de Zavelstraat, dus niet het smalle wegje dat naar het bos gaat.
Hoe zoiets kan gebeuren weet denk ik enkel de automobilist, erg benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
Gsm ? Drank ? Hard rijden ? Verstrooid met de radio bezig ?
Wie zal het zeggen, nog even afwachten.
Normaal moeten koetsen hier ook de driehoeken hebben achteraan, maar die zie je natuurlijk pas als je lichten erop schijnen. Als je bv tegen 100 km aan komt rijden en die mensen zijn aan het uitstappen richting huis, dan zit je natuurlijk zo achterop de wagen.
Mocht eigenlijk wel een zwaailicht achter op koetsen vind ik, net zoals ze hier bij de meeste grote huifkarren hebben.
Dan zie je tenminste dat er langzaam verkeer voor je rijdt.
Maar goed, dat doet niets af aan het feit dat de bestuurder hard, of loeihard gereden moet hebben.
Want tegen 50 km per uur duw je zo'n wagen niet zo hard van de weg af en kom je niet pas na 90 meter tot stilstand ...

De mensen waren gek van rijden met hun paardje in de koets, hadden 2 haflingers waar ze elk weekend mee uitreden.
Paardje wat verongelukt is, was 19 jaar.
Hopelijk was het dier op slag dood.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:06

uhm dus het moet maar weer de automobilist zijn die fout was? het was hier rond dat uur donker genoeg om een onverlichte koets te laat te zien. Tegen 50 per uur zit je ook zo achterop die wagen. Neem dat ze 10per uur gingen, dan is er een verschil van 40km per uur wat meer dan genoeg is om dodelijk te zijn voor allemaal.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:15

Ik denk dat het voorbarig is om conclusies te trekken.

Langzaam verkeer blijft altijd een risico, zelfs al reed automobilist 70 (had ergens gelezen dat het een 70 weg was) dan is het verschil in snelheid nog altijd erg groot met een stappend paard, en inderdaad met schemer, wellicht was de wagen niet verlicht, dan had het nog steeds een rampage geweest... Zeker als de automobilist misschien net even de radio aan zette, telefoon oppakte etc.....

Dat hij 90 meter verder pas tot stilstand kwam wil niet direct zeggen dat dat ook de remweg was. Veel mensen bij schrik 'vergeten' te remmen (serieus!!) en hebben dan echt nog een paar seconden nodig om te beseffen dat ze moeten gaan remmen. Stel er werd wel 70 gereden, en had 3 seconden nodig om te beseffen dat er geremd moet worden, dan was de auto al 60 meter verder, en is de remweg ineens nog maar 30 meter... En dan zou er inderdaad maar 70 gereden zijn...

Ik snap de reactie dat er te hard is gereden, ik denk daar ook meteen wel aan, en ik denk ook, djezus je mist een aanspanning toch niet, maar goed, conclusies zonder informatie kunnen er ernstig naast zitten....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:18

Dat plus dat we bijna onmogelijk van een droog wegdek kunnen spreken. Bij 70km per uur kom je dan dus wel om en bij rond de 50m uit uitgaande van een perfect reactie-vermogen. De stóp afstand bij nat wegdek is bij 70 per uur 57.7m!! In dit geval zou je zelfs kunnen stellen dat ie trager gereden heeft dan toegelaten. Dit is dan nog zonder eventueel ingrijpen van ABS gerekend (ABS verlengt de rem en dus ook stopafstand op een nat wegdek)
Mij ziet het ook als een 70baan uit.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:24

laten we nou niet met vingertjes gaan wijzen, dát vind ik pas ongepast, nog ongepaster dan de foto die bij het artikel is geplaatst!
Dat is puur speculatie; we weten niet wiens 'schuld' het is, en hoe de omstandigheden waren qua wel/niet verlichting, wel/niet hardrijden/drank/opletten etc. etc.
Denkt hier dan niemand óók aan de bestuurder van de auto? Dat is ook niet niks hoor, zo'n klap met je auto! En denk dat bestuurder in kwestie ook echt wel flink geschrokken zal zijn!

Soms kun je geen 'schuldige' aanwijzen, ligt het puur aan de omstandigheden van het geval, en was men 'simpelweg' 'op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip'. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, niet alleen met paarden maar ook met fietsers, voetgangers, etc. etc. en dat is áltijd heel erg naar!

Ik hoop dat alle betrokkenen er weer goed bovenop komen, wat een vreselijk ongeluk!