Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dees schreef:"Grappig bedoelde tweet..."
Hoe hoog geschoold is dat personeel daar tegenwoordig?
xx_Horsiex schreef:Verdriet heeft voor iedereen een eigen betekenis. Ik vind jammer dat Bonfire er niet meer is, en meer betekent het niet. Maar voor Anky is Bonfire misschien wel een steun en toeverlaat geweest in moeilijke en ook mooie tijden. Kijk eens wat die twee samen bereikt hebben, maar ook kritiek en harde woorden over zich heen hebben gekregen. Waarom altijd oordelen over het gevoel van een ander? Heb eens respect en waarde voor elkaars gevoel en laat dat zo zijn.
... Die tweet is echt onacceptabel en hard. Ik mag hopen dat hij daar niet met een excuus mee weg komt. NatasjavE schreef:Dat ministerie moet even goed nadenken over wat Bonfire voor de dressuursport betekend heeft. Door Anky en Bonfire wilde ieder meisje paardrijden en ieder meisje een dressuurpaard. Door hem kwam de dressuurpaardenfokkerij in zwang.
Bonfire heeft meer voor de Nederlandse economie betekend dat de laatste 3 kabinetten te samen.
Dus graag ook nog even de mond spoelen met groene zeep.
Had het niet beter kunnen zeggen!xx_Horsiex schreef:Verdriet heeft voor iedereen een eigen betekenis. Ik vind jammer dat Bonfire er niet meer is, en meer betekent het niet. Maar voor Anky is Bonfire misschien wel een steun en toeverlaat geweest in moeilijke en ook mooie tijden. Kijk eens wat die twee samen bereikt hebben, maar ook kritiek en harde woorden over zich heen hebben gekregen. Waarom altijd oordelen over het gevoel van een ander? Heb eens respect en waarde voor elkaars gevoel en laat dat zo zijn.
maradhja schreef:Of Bonfire nu al enige tijd uit de running is, of te oud is kan mij eigenlijk vind ik geen reden om zulk soort tweet te schrijven vooral als politicus.
Het paard heeft de hippische sport in Nederland een hele dienst bewezen
PS... Wat kunnen mij al die voetbal pagina's in de krant nu schelen?
Mij doet het ook niks als een voetballer er weer uit ligt omdat deze tegen de schenen is geschopt...
Ieder zijn ding, ieder zijn hobby denk ik dan maar?
Linda2B schreef:Wat ik zo jammer vindt, is dat er tegenwoordig op ieder nieuwsbericht wel iets negatiefs de wereld in gesmeten moet worden. Leven en laten leven. Of het nou de scheiding van een publiek persoon is, het uitelkaar gaan van een boyband, of de dood van een paard, er zijn genoeg mensen die hier emotie bij voelen of hebben gevoeld, dus laat die aub verdrietig zijn als ze dat willen en maak iets moois (want ook verdriet kan mooi zijn) dan niet kapot met die kortzichtige opmerkingen en laat mensen voor wie het wel belangrijk is in hun waarde. Soms walg ik van onze huidige maatschappij. Bah.
Adrija schreef:maradhja schreef:Of Bonfire nu al enige tijd uit de running is, of te oud is kan mij eigenlijk vind ik geen reden om zulk soort tweet te schrijven vooral als politicus.
Het paard heeft de hippische sport in Nederland een hele dienst bewezen
PS... Wat kunnen mij al die voetbal pagina's in de krant nu schelen?
Mij doet het ook niks als een voetballer er weer uit ligt omdat deze tegen de schenen is geschopt...
Ieder zijn ding, ieder zijn hobby denk ik dan maar?
ik denk niet dat die tweet geplaatst is door een politicus en ook niet op verzoek van een politicus. Communicatiemedewerker die op het verkeerde account inlogde
xx_Horsiex schreef:Niet geschoold zal je bedoelen. Het niveau van mensen dat tegen werkt in overheidsinstellingen of bij de overheid is net zo groot als dat van een leeggelopen voetbal.
. Lennox schreef:xx_Horsiex schreef:Niet geschoold zal je bedoelen. Het niveau van mensen dat tegen werkt in overheidsinstellingen of bij de overheid is net zo groot als dat van een leeggelopen voetbal.
Dankje....![]()
Hoe bedoel je generaliseren en eigenlijk vind ik zo'n opmerking net zo ondoordacht als de tweet van die medewerker van het ministerie.
Dat er even bij het paard wordt stilgestaand kan ik me voorstellen, net zoals ik me dat voor kan stellen bij bijvoorbeeld een voetballer. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het van mij allebei niet zo nodig hoeft, met geen enkel sterfgeval van een bekendheid trouwens. Ik hoef niet zo nodig het verdriet van anderen te zien, of extra nieuwsberichten op televisie. Doodgaan hoort bij het leven en laat altijd verdrietige nabestaanden achter.
Anoniem schreef:Zoals zo vaak maken bobo's een uitglijder.
Natuurlijk is het terecht dat er aandacht is voor Bonfire. Maar ik vind wel dat sommigen er een persoonlijk drama van maken.
Natuurlijk is het begrijpelijk dat Anky verdrietig is over het verlies van haar topper die ze zolang bij zich heeft gehad en waarmee ze heel wat hoogtepunten mee heeft gehad.
Aan de andere kant vind ik dat ze schrijft dat haar hart gebroken is iets overdone. Hoe moet ze zich dan wel niet voelen wanneer er iets met haar kinderen zou gebeuren? Verdriet vind ik heel normaal bij het verliezen van je paard. Maar haar verdriet is hetzelfde als dat een ander zijn paard verliest.
Bonfire was al oud en kwakkelde al enige tijd met zijn gezondheid. Dus ik vind inderdaad dat het overlijden wel gedramatiseerd wordt.
Nogmaals, begrijpelijk dat er verdriet is maar dat ik lees dat bokkers hebben zitten huilen vind ik toch persoonlijk erg overdreven.
xx_Horsiex schreef:xx_Horsiex schreef:Niet geschoold zal je bedoelen. Het niveau van mensen dat tegen werkt in overheidsinstellingen of bij de overheid is net zo groot als dat van een leeggelopen voetbal.
Dat mag jij prima vinden, ik heb echter genoeg ervaring opgedaan helaas om dit soort uitspraken te doen. In enkele gevallen zal dit niet terecht zijn, maar ik heb geen goed woord er meer voor over na alle drama's.
. Maar van die medewerker was het niet zo'n slimme actie.