Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:31

Dan vind ik deze toch stukken beter, correcter, beter bewegen en meer een vaderdier:

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:41

smiley91 schreef:
Dan vind ik deze toch stukken beter, correcter, beter bewegen en meer een vaderdier:
[ Video ]

Helemaal mee eens en past ook meer in duitse fokkerij qua wat ze graag zien.

Edit: was die niet voor 580.000 verkocht ?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:47

Marije_jiplover schreef:
Ach, totilas aan een halstertouwtje zonder ruiter op zijn rug is ook verre van imposant. Ik vond het destijds net een pony, had m niet herkend toen hij bij Holstud langs me liep.
En dat was al in de periode van de grote successen die Edward met hem had.
Toot begon onder de ruiter soort van te groeien en werd dan pas de imposante hengst die je kent van de successen in de ring.

+ 1

Je kunt een 2.5 jarig dier toch niet vergelijken met een volgroeid en door getraind paard ? Vond Totillas in zijn begin periode ook niet echt indrukwekkend, tot we een paar jaar verder waren....

Ketaki

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:54

ik ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen ter zijner tijd :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:20

Ik heb hier niet zoveel verstand van en snap een paar dingen uit het artikel niet, wellicht dat iemand hier wat uitleg kan geven?
In de titel staat dat 'ie is goedgekeurd, dat snap ik. Maar in het artikel staat dat de hengst "doorgestuurd werd". Wat houdt dat in? En waarom ging het publiek toen joelen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:22

Wauw, die eerste op deze pagina is wel :~

Op het eerste zicht ben ik ook niet volledig hotteldebottel van de nakomeling van Totilas,
maar het heeft dan ook een eeuwigheid geduurd eer ik iets zag in Totilas :')

Ik ben benieuwd hoe het ukkie het gaat doen in de toekomst :j

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:28

Marije_jiplover schreef:
Ach, totilas aan een halstertouwtje zonder ruiter op zijn rug is ook verre van imposant. Ik vond het destijds net een pony, had m niet herkend toen hij bij Holstud langs me liep.
En dat was al in de periode van de grote successen die Edward met hem had.
Toot begon onder de ruiter soort van te groeien en werd dan pas de imposante hengst die je kent van de successen in de ring.

Inderdaad!
En uiteindelijk gaat het er toch om hoe hij eruit ziet met een zadel + ruiter op z'n rug, ipv zonder aan de hand...
Totilas is ook pas later zo 'n hype geworden, als jonkie vond niemand hem boeiend...
Is het dan een goed vaderpaard, dat is natuurlijk een andere discussie, maar voor de sport is hij in ieder geval in goede handen :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:37

The Totilas-soap part 5 *\o/* :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:56

smiley91 schreef:
[ Video ]

Die is hierdoor ook verkocht voor €580.000, logisch dat die beter loopt. :o

Vind het veulen niks bijzonders, maar oké, hij is ook pas 2,5. Eens kijken hoe dat straks uitpakt! :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:04

Hij is gaaf! Ben benieuwd wat de toekomst hem brengt.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:16

Wat een gaaf paard die mogen ze hier zonder strik af komen leveren. Ook hele mooie ruime gangen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:28

imd schreef:
Ik heb hier niet zoveel verstand van en snap een paar dingen uit het artikel niet, wellicht dat iemand hier wat uitleg kan geven?
In de titel staat dat 'ie is goedgekeurd, dat snap ik. Maar in het artikel staat dat de hengst "doorgestuurd werd". Wat houdt dat in? En waarom ging het publiek toen joelen?

Snapte ik ook niet, gefluit en gejoel, was dit negatief of positief?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:42

Fijn dier!

Net zo als zijn vader meer in het vierkantsmodel. Misschien daardoor niet direct wat KWPN mensen in hun hoofd hebben bij het ideale paard, maar ik ben er weg van. Sterke paarden, met een mooie balans. Hij gaat dan ook super in takt en regelmaat en dan kom je bij die lange paarden een stuk minder tegen...vooral als ze dan ook nog een lang voorbeen hebben.
De hals had van mij wel een fractie hoger aangezet mogen zijn.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:45

De hengst van €580.000 is ook heel fraai maar die is verder in zijn ontwikkeling, oogt veel volwassener. Alleen de stap spreekt mij niet zo aan alswel de draf.
Of de Totilaszoon hier voor de keuring opgegeven wordt of niet, het is er wel eentje die in de ring gaat opvallen. En ik denk dat Glock hem vooral om die reden heeft gekocht.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:56

imd schreef:

Doorgestuurd betekend dat de totilas een deklicentie heeft gekregen. Het gejoel kwam van het publiek op de uitspraak dat de jury hem "doorstuurde". Veel mensen vinden hem onder de maat e niet dekhengst-waardig (paard heeft behoorlijk minpunt door korte rug / in vierkants model staan ipv rechthoeks).
Heb publiek was het dus niet eens met de jury en liet dat duidelijk merken (en om eerlijk te zijn heb ik dat in duitsland nog nooit zo duidelijk gezien).
Het is ook een beetje de totilas-soap natuurlijk ;).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:15

Cyrina schreef:
Net zo als zijn vader meer in het vierkantsmodel. Misschien daardoor niet direct wat KWPN mensen in hun hoofd hebben bij het ideale paard, maar ik ben er weg van.

Hier nog één hoor. +:)+

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:17

Hier ook hoor, wát een bruikbaar lijf. Ik zie ze veel liever zo dan het plaatje wat het KWPN graag ziet! Ik vind hem geweldig!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:21

Ik vind de Totilas een erg leuk dier, hij is idd wat kort maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Fijn bewegen!

De zwarte die voor 580.000 is verkocht vind ik dan weer een stuk minder, erg met de hakken naar de staart.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:46

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:49

Ik denk dat de mensen van Glock prima weten aan welke eisen een goed sportpaard moet voldoen. Heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit dier een mooie carriere in de sport tegemoet gaat.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:56

O vast wel, hopelijk gaat hij het net zo doen als toot. Maar het ging om vierkantsmodel/vergelijken en of hij wel of niet geschikt is als dekhengst dat vind ik niet.
Bovendien heb je ook nog karakter wat een rol speelt waarmee ze fysieke minderheden ooit kunnen compenseren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:56

Wat een prachtig hoofd heeft hij! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

En ik hoop natuurlijk dat Edward hem gaat berijden! :D

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:17

Ashley5760 schreef:
Sok schreef:
Eindelijk! Erkenning voor een paard met goede verhoudingen in z'n lijf, in plaats van alleen enorme gangen (wat deze overigens ook heeft)! Ik ben fan! :D

Goede verhoudingen? Verklaart u nader ;)?

Sok heeft het goed gezien.

Zijn complete beoordeling alsmede eeen pedigree-analyse vind je hier.

http://www.fokt.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=16101

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:24

Hij is zeker iets kort in de rug, dat ben ik met jullie eens, maar ik zou met de kwpn-merries van tegenwoordig (veel lange ruggen) best zo'n hengst willen gebruiken. Fok je een dier wat verder weg staat van het vierkantsmodel, komt hij in z'n skelet tekort, zoals veel kwpn'ers, lange, zwakke rug en behoorlijk lange benen.. Dus dit paard kan in mijn optiek zeker iets bijdragen aan het verbeteren van de Nederlandse paarden.

Ja, hij is (nog) slap van achteren, maar wat wil je met een 2,5 jarige! :D Ik zie het wel goed komen met dit paard!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:25

Ik ben het van het eerste, tot en met het laatste woord met je eens, Sok!