Btw-tarief bij de levering van paarden wordt gewijzigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:36

[quote="Christiene"]alles word duurder ook als je paard ergens in training is..? 21 procent.. in de opfok De wijziging heeft betrekking op levering van paarden en niet op levering van diensten. En opfok en paarden in training valt onder levering van diensten diensten. Ik durf zo niet te zeggen of dit onder 21%-tarief of onder 6%-tarief valt, maar dat maakt dus ook niet uit, want er is geen wijziging op dat gebied.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:39

Annebet_ schreef:
Misschien een domme vraag, maar is dit ook van toepassing op paarden die bv. vanuit de VS naar hier geïmporteerd worden?

Nee volgens niet, want voor de verkoop van die paarden geldt het belastingregime van de VS. Dat wijzigt niet.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:14

Annebet_ schreef:
Misschien een domme vraag, maar is dit ook van toepassing op paarden die bv. vanuit de VS naar hier geïmporteerd worden?

daat komt straks BPM op

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:59

FlyAway schreef:
Christiene schreef:
alles word duurder ook als je paard ergens in training is..? 21 procent.. in de opfok De wijziging heeft betrekking op levering van paarden en niet op levering van diensten. En opfok en paarden in training valt onder levering van diensten diensten. Ik durf zo niet te zeggen of dit onder 21%-tarief of onder 6%-tarief valt, maar dat maakt dus ook niet uit, want er is geen wijziging op dat gebied.

dank je.

its_me_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:15

Het was toch "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"...?