Voorwaardelijke cel geëist voor veroorzaker ongeluk manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:58

Lara_Silver schreef:
Zoals ik al zei, wat deed het kind daar zonder begeleiding? Ik was 12 toen ik voor het eerst op kamp mocht, verder altijd mijn ouders erbij. Ik blijf erbij, deze mevrouw heeft een verschrikkelijke fout gemaakt, maar is meer dan genoeg gestraft met dit feit op haar geweten.

Als het kind daar op kamp was dan kun je je afvragen hoe het kwam dat ze daar alleen was zonder begeleiding.
larissa288 schreef:
ze heeft al genoeg straf, je loopt je hele leven ermee rond

maar waarom staat dat kind dan uberhaupt in dat gangpad, je gaat toch aan de kant als je zo ding ziet rijden? ;)

Omdat het een kind is misschien? Die redeneren niet als een volwassene.

BigOne

Re: Voorwaardelijke cel geëist voor veroorzaker ongeluk manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:01

Iemand die een kind doodrijdt is meestal al voor zijn/haar leven gestraft. Ik vind wel dat de heftruck bestuurder achterwaarts had moeten rijden, als je een lading op je truck hebt waarbij je niet goed voor je kunt kijken dan moet je achterwaarts rijden, maar ja, dat is achteraf en schiet je niets mee op. Het is en blijft een drama voor beide partijen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:08

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:15

Het is inderdaad een vreselijke gebeurtenis. Dat er alleen maar verliezers zijn werd gister tijdens de zaak nogmaals duidelijk. Ouders die hun lieve kindje verloren hebben en hier hun hele leven mee om moeten gaan, een heftruck bestuurder die eveneens getekend is voor het leven.

@Jolliegirl: De zaken liggen iets minder simpel dan dat ze hier gesteld worden volgens mij.

Al met al is het een drama voor alle betrokkenen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:16

Als het kind daar op kamp was dan is de schuldvraag van de ouders niet zo gek.

Ik heb zelf op een manege meerder keren meegemaakt dat kinderen in de vakantie gewoon smorgens afgezet werden en eind van de dag weer opgehaald.

Het is dus wel van belang wie daadwerkelijk op dat moment de verantwoordelijkheid had over het kind.

Helaas is het wel vaak zo dat je in bepaalde mate verantwoordelijk bent voor alles wat er op jouw erf gebeurt. maar dat is verder een juridisch verhaaltje. Het zou best kunnen dat zij daarom is veroordeeld en niet omdat zij daadwerkelijk de schuld had

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:23

tja met ponykamp is het indd niet zo gek dat de ouders hiermee doorgaan.

Kan je wel gelijk een nieuwe discussie beginnen over de minimale leeftijd voor een ponykamp. maar dat gaan we hier niet voeren.

Alleen zo jammer dat je er weinig mee opschiet. Je verdriet word niet minder en je kind komt niet meer terug. In en in triest.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:30

Een triest ongeluk. Schuld is maar een begrip. Het kindje komt er niet mee terug. Er is geen sprake van "met voorbedachte rade". Op t verkeerde moment op de verkeerde plaats. Idd alleen maar verliezers. Erg verdrietig allemaal. Pff ben er stil van. Heftig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:10

Fleur_V schreef:
Het is inderdaad een vreselijke gebeurtenis. Dat er alleen maar verliezers zijn werd gister tijdens de zaak nogmaals duidelijk. Ouders die hun lieve kindje verloren hebben en hier hun hele leven mee om moeten gaan, een heftruck bestuurder die eveneens getekend is voor het leven.

@Jolliegirl: De zaken liggen iets minder simpel dan dat ze hier gesteld worden volgens mij.

Al met al is het een drama voor alle betrokkenen.

Zit ik mis als ik zeg dat jij dichterbij staat dan de meeste bokkers?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:17

30 kinderen op een kamp.. ik moet er niet aan denken zeg.
Nu snap ik wel de schuldeis van de ouders enigszins , hoewel het een noodlottig ongeval is,en ik de eigenaresse niet schuldig vind, maar wel de begeleiding , die heeft kennelijk gefaald .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:20

Als ik even zo vrij mag zijn :

Fleur_V schreef:
Al vanaf het beging dat deze stal bestond ben ik er bij geweest en ik loop hier nu dan ook al zeven jaar rond. De eigeraresse beschouw ik dan ook als een goede vriendin, die hier haar leven door achtervolgd zou worden.

Ook ik ben altijd bij de ponykampen geweest en wil benadrukken dat veiligheid voorop staat!
Ik kan wel 100 dingen opnoemen die er altijd gedaan zijn om het zo veilig mogelijk te laten verlopen daar, maar zoals gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje. (Zo was alles afgezet, deuren moesten worden opgelaten worden zodat er geen vingers tussen konden, tijdens de lunch bewaking bij de deur etc)

Afgelopen week was ik op vakantie, en heb het drama dan ook gemist. Wel maak ik het allemaal van heel dicht mee en in deze zaak is naar mijn mening geen sprake van schuld, iets wat de moeder van het meisje ook beaamt.

Alle respect voor deze vrouw, die nog steeds een goed woord overheeft voor de eigenaresse van de stal.

De eigenaresse was inderdaad niet op de begrafenis, maar dit was de eigenaresse van Jimmy, de verzorgpony van Zoe.

De zaak leeft nog enorm op stal. Er is een concoleance hoekje op stal en iedereen heeft het er over.

Dat er jongere meisjes, waaronder zusjes van mij, leiding waren vind ik geen probleem, omdat ik weet dat zij sneller reageren en beter met ponys zijn, dan veel volwassen.

Hier heeft ieder zijn mening over en met een beetje respect naar mijn zusje, die de leiding had over het meisje, zou ik willen dat er hier niet gespeculeerd wordt over de schuldkwestie en dat zij hier de schuld van zou hebben. (Al snap ik dat iedereen zijn eigen mening hier over heeft)

Mijn zusje is er kapot van, ook al had het niet voorkomen kunnen worden.

Voor alle vragen staat mijn PB altijd open, al ben ik straks wel weer 2 weken op vakantie.

Dit komt uit het nieuwstopic van toendertijd! :)
Fleur_V haar zusje had de leiding tijdens dit ponykamp begreep ik?

En idd typisch een zaak: Alleen maar verliezers...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:52

maikeltje schreef:
Lara_Silver schreef:
Zoals ik al zei, wat deed het kind daar zonder begeleiding? Ik was 12 toen ik voor het eerst op kamp mocht, verder altijd mijn ouders erbij. Ik blijf erbij, deze mevrouw heeft een verschrikkelijke fout gemaakt, maar is meer dan genoeg gestraft met dit feit op haar geweten.

Als het kind daar op kamp was dan kun je je afvragen hoe het kwam dat ze daar alleen was zonder begeleiding.

Eh ja? Dat is toch precies wat ik zeg? Dat ik het raar vind dat het kind daar zonder begeleiding rond liep. Juist daarom mocht ik bijvoorbeeld niet op ponykamp voor mijn twaalfde, omdat het op kamp voor de medewerkers gewoon onmogelijk is om al het grut in het oog te houden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:36

Mijn kind was 8 toen ze voor het eerst op ponykamp ging. Ben ik nu een onverantwoordelijke ouder? :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:46

Maikeltje, ze bedoeld te zeggen dat er géén begeleiding was, dus ook geen ponykamp-leiders en niks.
Wij mochten op kamp van onze hut tot aan de douche en de keuken (hier waren de leiders, niet ver van de hut). Wij mochten NIET naar de stallen/weides in en niet naar de tractoren (er was een loods met alles tractoren en machines), deden wij dit wel werden we gelijk in de auto gezet terug naar het zuiden, terug naar huis, dus geen haar op ons hoofd dacht er over na om daar te gaan spelen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:49

Lante schreef:
Diep triest. Jammer dat de ouders dit doorzetten. Kind komt er niet mee terug en ik den dat het schuldgevoel al een enorme last is.

Tja, mijn idee idd. Het is al triest genoeg, wat wil je ermee bereiken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:52

xSlvna schreef:
Maikeltje, ze bedoeld te zeggen dat er géén begeleiding was, dus ook geen ponykamp-leiders en niks.
Wij mochten op kamp van onze hut tot aan de douche en de keuken (hier waren de leiders, niet ver van de hut). Wij mochten NIET naar de stallen/weides in en niet naar de tractoren (er was een loods met alles tractoren en machines), deden wij dit wel werden we gelijk in de auto gezet terug naar het zuiden, terug naar huis, dus geen haar op ons hoofd dacht er over na om daar te gaan spelen.

Volgens mij bedoelt ze toch echt dat het kind te jong was om op ponykamp te zijn omdat je van begeleiders niet kunt verwachten dat je zulke jonge kinderen in de gaten kunt houden.
Zij mocht immers pas met 12 op ponykamp.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:57

Dit is een ontzettend trieste zaak. Triest voor de ouders die hun dochtertje verloren zijn maar ook triest voor de stalhoudster die haar hele leven lang mee zal dragen dat ze verantwoordelijk is voor de dood van dit meisje.

Het is inderdaad tijdens ponykamp gebeurd maar hier worden conclusies getrokken dat er geen leiding aanwezig was en dit is niet waar. Ik denk ook niet dat het in het belang is om hier heel erg te gaan speculeren over de schuldvraag want de mensen die hier direct bij betrokken zijn, lijden hier al voldoende onder.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen in deze zaak, ik hoop dat ze dit op een gegeven moment een plek kunnen geven en verder kunnen met hun leven, hoe moeilijk dit ook zal zijn!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:59

Sorry, ik lees het al. Wat een onzin ja, mag je je kinderen onder hun 12e nooit onder andermans begeleiding 'afgeven' ? :+
Als het goed is, is de begeleiding van ponykamp óók begeleiding, het kind was dus niet zonder begeleiding, wel zonder ouders, wat (vind ik) best kan, ze kunnen niet altijd alleen naar jou luisteren. Moest er nog bijkomen, dat de ponykampen die hier georganiseerd werden ook nog 20, 25 ouders meebracht... :+

Verder echt een trieste zaak, maar wel vreemd dat er niet goed onderzocht is geworden hoe en wat, want het verhaal rammelt van alle kanten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:59

Wat ik niet snap is de straf.. het was een ongeluk. Wat denken ze dat die twee maanden zitten en een jaar op "je tellen passen" voor zin heeft? Alsof die vrouw het nog eens wil doen? Raar rechtssysteem... de echte criminelen komen er met een zachte straf vanaf, zeker in Holland, en als iets duidelijk een ongeluk is dan moet iemand 2 maanden zitten en een jaar op z'n tellen passen... beetje krom.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:02

Gamblerscup, dat ben ik helemaal met je eens, ik vind het ook een rare uitspraak...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:11

maikeltje schreef:
Mijn kind was 8 toen ze voor het eerst op ponykamp ging. Ben ik nu een onverantwoordelijke ouder? :+

Mij boeit het bijzonder weinig wat jij met je kids doet. ;)

Verder geef ik mijn mening, dat is dat ik het te jong vind en dat ik ook vind dat de mevrouw in kwestie helemaal geen straf verdient, het was een triest ongeluk. Ik snap de gedachtegang van de ouders dan ook helemaal niet en ben van mening dat het voor beide partijen niet slecht zou zijn het te laten rusten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:25

inderdaad met deze uitspraak lijkt het toch alsof de dame in kwestie schuldig is, terwijl overal wordt bevestigd dat het een héél triest ongeval betreft.

Ik ga daarnaast ook mee in het tweede statement van Gamblerscup: hopelijk kunnen alle partijen dit trieste gebeuren een plekje geven. Maar zoiets blijf je heel je leven bij je dragen pff

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:37

Dood door schuld, daar staat altijd een straf op, hoe het verhaal ook in elkaar zit. Bekijk het vanuit het juridische standpunt. Als je al dit soort 'ongelukken' onbestraft laat, gaat het eens mis met het systeem. Neemt niet weg dat het heel triest is, voor de ouders en voor de berijdster van de vorkheftruck. Dat de ouders enige vorm van gerechtigheid willen, snap ik wel. De vorkheftruck berijdster had ondanks alle voorzieningen die waren getroffen toch beter moeten handelen. Dat is achteraf altijd makkelijk gezegd, maar als je het achteraf kan beredeneren, had je het vooraf ook kunnen bedenken. Klinkt misschien heel hard als ik het zo zeg, maar zo kijk ik er tegenaan. Mijn medeleven voor alle betrokkenen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:27

het gaat indd puur om de juridische schuldvraag daarom word er ook een voorwaardelijke celstraf geeist. Als de rechter hier in mee gaat hoeft dus niet vast te zitten maar is er wel een schuldige aangewezen

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:25

Wat verschrikkelijk zeg.. Nog zo jong.. :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:44

Ik lees nergens iets over een uitspraak, volgens mij is dit alleen nog de eis van justitie? Dan zal de uitspraak over 2 weken zijn. Dus ze is nog niet veroordeeld en gezien de onduidelijkheden vraag ik me ook af of dat gaat gebeuren.

Iig is het een trieste zaak voor alle partijen. De ouders kan ik niet zo goed begrijpen, ze krijgen hier hun dochtertje niet mee terug en duidelijkheid komt er ook niet als ik het zo lees.