Laatste 50 dieren Wagenberg in beslag genomen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:06

bigone schreef:
Alleen al het feit dat er honden van hem gewoon zwaargewond op het erf liggen en hij niet ingrijpt zegt mij al genoeg over het karakter van dit persoon, hij verhandelt 40 tot 50 pony;s per week? Ik denk dat hij ze overal voor een schijntje vandaan haalt en er bij hem één keer on week iemand komt om de wagen vol te laden met onbekende bestemming, als hij een tientje winst maakt op 1 dier is dat al 4 á 500 euro per week.

Ik denk dat je hier niet ver naast zit.
Maar dat wil voor mij niet zeggen dat de dieren daar op het erf er tijdens de in beslagname allemaal zo slecht uitzagen.

Dat hij er 40 tot 50 per week kan kopen zegt mij iets over al die fokkers die voor de lol fokken, maar als het dan winter en te duur wordt ze aan elke mafkees meegeven voor bijna niets.
Weet je wel mensen die zogenaamd zo gek zijn op hun diertje een daarom een lief veulentje willen.

Ik ben er nog niet achter wie ik de slechtste mentaliteit vind hebben?!

ZONNEbrill13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:33

Belle_Siem schreef:
Er zijn toch een aantal zaken in de verontwaardiging die ik niet begrijp. Ik denk dat een heleboel mensen in de paardenwereld verantwoordelijk zijn voor dit soort misstanden. Die man is handelaar. Hij koopt pony's en paarden van mensen die ervan af willen om wat voor reden dan ook. Met de bedoeling er zelf wat geld aan te verdienen. Als hij voor iedere pony/paard met wat lange hoeven, mager of wat dan ook een hoefsmid, dierenarts of iemand moet laten komen, kan hij zijn handel wel opdoeken, want er is niemand die nog een redelijke prijs voor een pony wil betalen.

Wat ik gezien heb op het filmpje vond ik niet heel schokkend. Dieren die buiten lopen, hooi en drinkbakken.

Met honderd in het zand en wat regen, heb je al snel modder.

En ja....als je iedere week 30 of 40 dieren weet ik waar vandaan binnen krijgt, wil er vast weleens een tussen zitten die het loodje legt.

Ik vind de hele ophef nogal hypocriet.

Als men wil dat zulke mensen stoppen met hun activiteiten moeten paardenmensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Stoppen met het fokken van "zomaar" paardjes waarvan je eigenlijk niet weet wat je ermee moet. En als je paard of pony niet meer bruikbaar is, breng hem zelf naar de slager.

+ 1, wij vinden het allemaal zielig als er een paard naar de slager gaat, maar we fokken met z'n allen wel gewoon vrolijk door.

4EverHobbes

Re: Laatste 50 dieren Wagenberg in beslag genomen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:38

Stoppen met fokken is een oplossing voor de lange termijn. Daar hebben de dieren waar het hier om gaat helemaal niks aan. Prima om een statement te maken, maar eveneens meer dan goed dat hier direct iets aan gedaan wordt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:45

Precies, de fokkers moeten even gaan nadenken voor ze Ooh zo leuk een veulen in de wei hebben. Wat vervolgens wel weg moet. Vaak genoeg shetland hengsten niet een geschipt.
Staan te koop voor 10 Euro / 25 euro.
Waar eindigen ze. Juist bij een handelaar die ze op transport doet naar weet ik waar.
En lange voeten of schraal das dan jammer.
Hij maakt 10 tje winst en klaar.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:53

helemaal mee eens. begin er een topic over

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:58

oke als deze man echt zo met dieren bezig is vind ik ook dat hij geen dieren meer mag houden,
maar ik wel wel dat de dierenbescherming soms heel kinderachtig is.

zoals je denkt dat je je paardje iedere dag buiten heb lopen met genoeg gras/hooi/water enz.
maar omdat het door de regen in het voorste stuk modder is ben je al een dierenmischandelaar hoor zoals sommige van hun beweren.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:24

Ik ben het met Belle_ Siem eens.

De paarden zien er goed uit wat ik zo zie.

Hij zegt ik koop goeie en slechte... Dus ook 1 met een verkoudheidje. Zet ze bij elkaar en de hele kudde heeft het.
Het kan gebeuren dat er een veulentje dood gaat in zo'n groep.

En dat ze in de modder lopen.. Tja moet je onze weilanden eens zien, het is of de heledag opsluiten in stal, staan ze droog, en schoon over lekker naar buiten.

Paarden vertrappen gewoon een hele poel.
Wij hebben hier de weilanden ook redelijk kapot. maar ze komen wel buiten.

En de paarden die te zien zijn in het filmpje vind ik er niet slecht uit zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:53

daphneM schreef:

Hij zegt ik koop goeie en slechte... Dus ook 1 met een verkoudheidje. Zet ze bij elkaar en de hele kudde heeft het.

En dat ze in de modder lopen.. Tja moet je onze weilanden eens zien, het is of de heledag opsluiten in stal, staan ze droog, en schoon over lekker naar buiten.

Mee eens maar hoeveel ruimte hebben jullie paarden, wel wat meer dan deze neem ik aan.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:01

ai vind het lastig. Ik zie op de video geen verwaarloosde paarden, oke meneer heeft qua eten vooraan in de rij gestaan. Ik denk inderdaad als er 1 verkouden is dat de rest snel daarin mee gaat. Qua modder ja klein stukje veel paarden beetje regen erover heen heb je dat al snel. Al denk ik dat deze man niet echt een hart heeft voor de dieren....eentje meer of minder zal hem denk ik niet uitmaken hij ziet het echt als handel. Ziet het niet zoals wij het zien.

fienenbambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:02

Ik kan deze maf kees.
Hij is zelf te vies om vast te pakken.
Kan niet voor zich zelf zorgen, laat staan voor dieren.
En heeft pas nog achter de tralies gezeten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:40

Geen water, beschimmeld hooi.... Maar er is niets aan de hand?
De dieren zijn er niet voor niets wegehaald.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:46

daphneM schreef:

Je denkt toch niet dat ze voor jan snot meer dan 100 dieren in beslag gaan nemen?
Er zal echt wel meer aan de hand geweest zijn. En hij was al gewaarschuwd en omdat hij daar niets aan veranderd heeft hebben ze de laatste 50 meegenomen dat zegt toch genoeg dat die man niets wil doen om de situatie te verbeteren.
Natuurlijk ligt er overal modder maar er kan veel meer aan de hand zijn dan dat je op de foto's ziet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:36

Die kerel is onverbeterlijk, ik heb daar vroeger in de buurt gewoond, ook al eens een shet uit het prikkeldraad gehaald. Aan hoeven doet hij niets. In die tijd had hij ook koeien. Hij huurde een wei die aan onze wei grensde, regelmatig liepen die koeien bij ons in de tuin omdat ze opzoek waren naar eten.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:17

Het verbaast me dat er nu pas is ingegrepen.

een vriendin heeft hier 8 jaar geleden pony's verzorgd en vertelde mij gruwelijke verhalen hierover.

jammer dat het zo ver heeft moeten komen.

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:57

4EverHobbes schreef:
Hij geeft zichzelf zo te zien wel meer dan genoeg te eten.

en niet alleen genoeg te eten,wat een bierpens zeg!

mistral2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:58

Ook ik ben het met belle_siem eens, hier in de gemeente heeft niemand last van deze man, ze krijgen dagelijks hun natje en droogje en kunnen beschut staan, iedereen weet dat hij ze niet lang houd dat is handel.
Deze man wordt onder een groot vergrootglas gehouden, omdat zijn boederij langs een drukke weg ligt en ja is geen nieuw spulleke. Dus valt wel op.
Maar mensen de overheid laat jaarlijk weet niet hoeveel paarden sterven door honger en dorst zie oostvaardersplassen 1 voorbeeld.
Deze ponykes krijgen nog hooi en water zowel uit sloot als leiding water met emmer gevuld en kunnen beschut staan. Ben dr et weekend nog langs gereden maar idd zo slecht als dat er gesproken word en geschreven is echt onzin.
Kan dr nog lang over doorgaan, want dr zijn veel meer mensen die slechter zijn na hun dieren dan deze man

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:03

De gene die een veulen fokt is op dat moment verantwoordelijk voor het veulen. Op het moment dat het veulen verkocht word is die gene eigenaar en dus verantwoordelijk voor het paard of pony. En doet die gene dat niet dan zou zeker als dit al vaker is voorgekomen en eigenlijk is een keer al te veel de regering er voor moeten zorgen dat dit soort dieren beulen nooit maar dan ook nooit meer een levend dier zouden mogen bezitten.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:32

mistral2002 schreef:
Ook ik ben het met belle_siem eens, hier in de gemeente heeft niemand last van deze man, ze krijgen dagelijks hun natje en droogje en kunnen beschut staan, iedereen weet dat hij ze niet lang houd dat is handel.
Deze man wordt onder een groot vergrootglas gehouden, omdat zijn boederij langs een drukke weg ligt en ja is geen nieuw spulleke. Dus valt wel op.
Maar mensen de overheid laat jaarlijk weet niet hoeveel paarden sterven door honger en dorst zie oostvaardersplassen 1 voorbeeld.
Deze ponykes krijgen nog hooi en water zowel uit sloot als leiding water met emmer gevuld en kunnen beschut staan. Ben dr et weekend nog langs gereden maar idd zo slecht als dat er gesproken word en geschreven is echt onzin.
Kan dr nog lang over doorgaan, want dr zijn veel meer mensen die slechter zijn na hun dieren dan deze man

Goh eindelijk iemand die met mij mee denkt.
Overal zitten kernen van waarheid in maar zoals de overheid de situatie beschrijft is zwaar overtrokken en lang niet alles word verteld

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:35

Het enige wat ik op de video zie is dat er veel pony's op een kluitje staat. Maar mogelijk ruimt hij wel alles op wat er op Zuidlaren achterblijft. Ik vind het altijd moeilijk van plaatjes oordelen. Maar het zal geen paardenwalhalla zijn. Denk dat controle op zo'n bedrijf goed is om alles in de hand te houden. Maar behalve de twee dode dieren zag de rest er aardig uit.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:31

Ik zie geen verwaarloosde dieren in het filmpje. Met zoveel dieren zal er allicht eens een doodgaan, De pony op de foto lag er echt nog geen dagen.
Dat de eigenaar geen "penny"- figuur is betekent nog niet dat die dieren verwaarloosd waren.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:34

Zoveel paarden op zulk klein stukje vind ik wel een vorm van verwaarlozing.
Maar in beslagname? Er zijn vaak ergere gevallen waar er nooit wat gedaan wordt.
Dat vind ik erg apart.
Hij is duidelijk geen dierenvriend en het zijn gewoon goederen, handelswaar voor hem.
Maar de fokkers zijn voor mij de grote boosdoeners.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:37

Logisch dat het handelswaar is voor hem, hij is immers handelaar. Maar hij heeft er ook alleen maar baat bij als zijn dieren goed te verzorgen. Mensen kopen dieren die er gezond uitzien en geen verwaarloosde pony's.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:38

Een slachter kan het niet bommen hoe ze er uit zien.
In ik denk dat hij ze zulke korte tijd heeft dat ze bij hem niet eens zoveel extra afvallen.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:49

een dierenvriend zal het idd wel niet zijn nee, het is gewoon zijn werk en ziet pony idd als handel.
ik denk dat de particulier daar ook echt geen paardje komt halen, dit is echt handel voor de grote verre transporten en tja daar interesseert zich idd niemand of pony's er netjes bij staan, dat is toch een enkeltje...
hij zal al het overschot op de markten weg kopen en tja daar zitten niet al te beste dieren tussen, vervolgens komen ze in de groep en zijn ze heel slecht dan leggen ze het loodje, sneu zat maar extra verzorging is er echt niet bij.
ik begrijp het wel als dat je boterham is en je het ziet als handel, maar pffffff wij als paardenliefhebbers kunnen daar idd met de kop niet bij ;(
dieren zullen ook wel niet heel lang op het erf daar verblijven dus denk dat diegene die er slecht uitzien al daar zo zijn gekomen, die zullen echter op zo'n plek niet beter worden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:57

Tigra
Je denkt toch niet dat ze voor jan snot meer dan 100 dieren in beslag gaan nemen?
Er zal echt wel meer aan de hand geweest zijn. En hij was al gewaarschuwd en omdat hij daar niets aan veranderd heeft hebben ze de laatste 50 meegenomen dat zegt toch genoeg dat die man niets wil doen om de situatie te verbeteren.
Natuurlijk ligt er overal modder maar er kan veel meer aan de hand zijn dan dat je op de foto's ziet..

Of ze het voor jan snot doen weet ik niet..

Maar ze hebben lang niet alle verstand er van. ze kijken de boel aan en vinden het zielig en nemen de boel in beslag.

Wij hebben hier in de buurt 3 paarden staan, zien er niet uit, mensen klagen, maar die vrouw heeft ze al 34 jaar alle 3!!

Ze willen die dieren in beslag nemen omdat ze niet dik genoeg zijn..

Dit soort dingen kan ik mij aan ergeren, ze weten zelf niet eens wat ze doen, en hoe ze die beesten in leven moeten houden.

En dan een vrouw die 3 paarden al 34 jaar heeft, even gaan vertellen hoe de paarden er uit moeten zien nou sorry hoor maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres!..