Trakehner kampioenshengst voor 250.000 euro naar Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Re: Trakehner kampioenshengst voor 250.000 euro naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:27

Wauw wat een ongelooflijk gaaf beest zeg!
En dat beenwerk is ook echt subliem.
Super aanwinst voor de Nederlandse fokkerij :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:48

Wat een mooi dier.

Leuk dat hij nu voor de Nederlandse fokkerij is.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:52

Correcte beweging, ziet er goed uit ben benieuwd wat hij gaat doen in NL.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 07:55

Dit is echt wel een paard dat gaat scoren op zijn rust, tactmatigheid, aansprekende voorbeen en fijne stap!
Tact en een goede stap worden nogal eens vergeten in de huidige fokkerij, maar voor de sport worden 3 goede gangen steeds belangrijker.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:39

Mosh schreef:
Dit is echt wel een paard dat gaat scoren op zijn rust, tactmatigheid, aansprekende voorbeen en fijne stap!
Tact en een goede stap worden nogal eens vergeten in de huidige fokkerij, maar voor de sport worden 3 goede gangen steeds belangrijker.

Helemaal mee eens.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:56

Van de fokkerij heb ik geen verstand, maar wat doet dit paard ongelofelijk lief aan zeg! Hij staat zo heerlijk relaxed bij zijn fokker. Dit moet vast een heel fijn paard zijn
om op stal te hebben, met zo´n vriendelijk karakter.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:00

Het was afgetekend de beste hengst dit jaar op de keuring van de Trakheners. Terechte kampioen ook. Hoe hij hier bij het KWPN meedraait zullen we over een paar maand weten.....

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:56

We hebben het hier over een jonge hengst en niet over een kinderpony een beetje meer pit mag er wel in zitten. Verder vind ik het achterbeen veel te traaaaaag, iets wat volgens mij al een aandachtspunt is/wordt in onze fokkerij.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:00

Ik ben gek op biotop afstamming. Prachtig dier al lijkt hij wel erg klein.

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:33

karijn schreef:
En ook eens leuk om eens een hele andere bloedvoering in NL te hebben als hij minstens door het KWPN erkend wordt.

Door het KWPN erkend wordt? Het KWPN mag zich in de handen knijpen met een beetje fris bloed!

En kijkend naar zijn afstamming zit er heus wel pit in, maar daarom kan het ook heel lief zijn. Het ligt er maar net aan hoe je zo'n veulen opvoedt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:55

Kataklop72 schreef:
karijn schreef:
En ook eens leuk om eens een hele andere bloedvoering in NL te hebben als hij minstens door het KWPN erkend wordt.

Door het KWPN erkend wordt? Het KWPN mag zich in de handen knijpen met een beetje fris bloed!

En kijkend naar zijn afstamming zit er heus wel pit in, maar daarom kan het ook heel lief zijn. Het ligt er maar net aan hoe je zo'n veulen opvoedt. Maar dat is mijn persoonlijke mening. :D

Precies, mijn kwpn-er met trakehnerinvloeden van 2 kanten was als jonge hengst altijd super relaxed ook in de opfok, zeker als hij mij zag, dan kwam hij met zijn hoofd laag heel relaxed aan kuieren. Tot ie een keer schrok (van een stroomdraadje), zijn hals en hoofd in zijn nek gooide en in draf wegging - oefff wat een beweging en ruimte en actie. Zo had ik hem nog niet gezien omdat hij rond mij altijd in de relaxed stand was en zich veilig voelde en waande.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:00

Je hebt een huis, voor dat geld :') een huis :').

Los daar van, erg, erg gaaf dier! Ben benieuwd naar hoe hij het gaat doen :j
Vriendin heeft een Biotop afstammeling, die het ook leuk doet :) even volgen deze hengst.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:59

Kataklop72 schreef:
karijn schreef:

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik zei het met een licht ironisch toontje maar dat hoor je niet... ;)