Anky van Grunsven derde op het NQHA kampioenschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:35

eh volgens mij nam ik het voor Anky op dus we dwalen een beetje af.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:36

NathalietjeB schreef:
Soraya10 schreef:
Omdat het een beetje een hype is

nou zoveel is er over de "hype" anders niet te lezen hoor :')

Dan vind jij van niet. Ik denk er anders over.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:36

Het lijkt ook wel een hype dat mensen over de kleinste kiezeltjes vallen... _O-

Allemaal leuk en aardig, maar vind wel dat in de OP nog plek zat is voor de 1e en 2e plek ;) :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 23:06

Soraya10 schreef:

Weet je wat een hype is? Een westernzadel op de rug van je paard gooien, de teugels laten vieren en dan zeggen dat je western rijdt.
Maar dat heeft niks te maken met de western (en dan in dit geval reining) sport.

Ontopic: Leuk dat ze 3e is geworden! Ziet er steeds beter uit en uit Whiz vallen nog wel wat extra punten te halen denk ik.. :j
En mega goed van Rieky, Frans en Dave! *\o/*

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 05:10

Ik vind het briljant dat als je fulltime in de dressuursport werkt, je nog een andere hobby hebt, ook met paarden. Dan ben je een echte liefhebber!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:28

Lijkt me een fijne afwisseling en bovendien goed voor je ruitergevoel,
gefeliciteerd Anky!(die medaille hebben ze bij de super van chocola)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:29

YouthReiner schreef:
Soraya10 schreef:

Weet je wat een hype is? Een westernzadel op de rug van je paard gooien, de teugels laten vieren en dan zeggen dat je western rijdt.
Maar dat heeft niks te maken met de western (en dan in dit geval reining) sport.

Ontopic: Leuk dat ze 3e is geworden! Ziet er steeds beter uit en uit Whiz vallen nog wel wat extra punten te halen denk ik.. :j
En mega goed van Rieky, Frans en Dave! *\o/*

dat is idd ook 1 van mijn erger punten. Ik heb niets tegen de sport zelf,

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:33

Zouden meer mensen moeten doen meerdere disiplines rijden. Misschien komt er dan ook wat meer respect naar elkaar toe.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:37

Wat leuk voor Anky!!

Over hype gesproken:

Ik ga mijn kwpner maar omscholen naar pleasure paard :+

(Grapje, al kan ze wel joggen en loopt ze graag lang laag met een doorhangend teugeltje :P )

Ik vind t knap.. Ik vind tussen dressuur en Hunt in de Western al zo'n groot verschil.. Laat staan van hoge dressuur ineens naar reining..

Tieneke

Re: Anky van Grunsven derde op het NQHA kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:42

Waarom is het meedoen met hypes eigenlijk een probleem?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:44

Sammie schreef:
Anky: "Ik heb super fijn gereden, we kregen 71 en 71.5 punt wat de 2e en 4e plek waard was. In het eindklassement betekende dit zelfs de bronzen medaille! Helaas mocht ik de medaille niet in ontvangst nemen omdat ik niet lid ben van de NQHA. Dat is dus een leer voor de volgende keer! Ik ben super trots op de prestaties van Whiz, daar gaat het uiteindelijk om."

Dit vind ik trouwens best wel een blonde actie, besteed je veel geld en tijd aan training, paard en wedstrijd vergeet je je aan te melden voor de juiste organisatie en loop je gewoon je prijs mis :o? . Of is lid zijn/worden van de NQHA heel ingewikkeld ofzo dat je dat er gewoon bij laat zitten :?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:44

Jeetje wat een gezever weer :( jammer hoor
Ik gun het Anky van harte, ze werkt er verrekte hard voor en blijft bescheiden! *\o/*

Inderdaad YouthReiner, ik kom dat overal tegen.
Veel mensen lijken geen benul te hebben wat western inhoudt.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:51

Citaat:
Door middel van het contactformulier kunt u heel gemakkelijk lid worden.
De contributie bedraagt jaarlijks 44 euro.
Gezinsleden betalen 23.50 euro

Het lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december lopende het jaar.

Gniffel, dit valt wel echt onder de categorie "een beetje dom"
Laten we dan zeggen de website ook, als je op het zogenaamde contactforumulier klikt bestaat de pagina niet.
Maargoed, laten we zetten dat dat iemand als Anky niet tegen zou moeten houden om lid te worden, wel?

Vind het leuk dat ze zo ver komt en er niet moeilijk over doet. Ze heedft deze stap overduidelijk voor de lol en het plezier genomen (in mijn ogen) en daarmee doet ze het echt meer dan prima!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:33

Tieneke schreef:
Waarom is het meedoen met hypes eigenlijk een probleem?

Voor mij niet :D ik vind t alleen maar leuk dat ze ook andere takken van de paardensport beoefend!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:39

Joaltijd schreef:
Totaal niet slecht nee!
Maar dressuur ligt haar qua prestatie toch beter lijkt me!
Ze vraagt zelfs op NK's waar de jury op let :')
Aan een mededeelneemster XD En zij moest dat allemaal gaan uitleggen _/-\o_

xx

Mooi toch dat ze dat doet? Er zijn ruiters die veel minder goed rijden die veel minder open staan om te leren van andere deelnemers.
Spreekt imo enkel in haar voordeel. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 00:51

Ik snap die discussie iedere keer weer niet. Ze had al op een reining paard gereden voordat een aantal bokkers geboren was.
Niemand heeft er last van als zij graag western rijdt. Dus waarom elke keer; ze moet lekker bij de dressuur blijven? Ik denk eerder dat ze zelfs baat heeft bij haar western ervaring in de dressuur trainingen.

Paardrijden is blijven leren en ontwikkelen. Naar elkaar blijven kijken en luisteren, daar leer je het meeste van.

Ik rij al net zo een tijd western, maar doe het haar niet na..Ze is op 2 paarden gestart en volgens mij had ze echt lol in de wedstrijd en ze reed netjes.

Dat zij info vraagt is prima. Juist dat kan zo goed binnen de western. Anky loopt tussen de ''gewone'' man door en juist die sfeer van elkaar iets vragen, tips geven, helpen etc is iets wat men trekt. Misschien is het ook een manier van een gesprek beginnen en wat meer bij de gewone man willen horen. Beter iets vragen, dan een fout maken die niet nodig is, hoewel zij gewoon net zoveel fouten mag maken als ieder ander. Dat zal wel anders voelen, vooral als men zo op je let.

Waarom mag Allard Kalff trouwens wel western rijden? Omdat hij geen dressuur/spring basis heeft? Moet hij niet lekker in auto's blijven rond scheuren dan?
De meeste van ons hebben een engelse basis, omdat 35jr terug er vrijwel geen westernaanbod was. Dus dan moeten we allemaal engels blijven rijden, want western is een hype? Als het alleen een hype is, vallen mensen vanzelf weer af, want dan gat de hype weer over.
Western groeit en mensen hebben gewoon de keus nu wat meer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:57

LadyMadonna schreef:
Leuk dat er door Anky tenminste af en toe western nieuws op de voorpagina komt.... Maar: wie werden er 1e en tweede?
Begrijp me niet verkeerd, hartstikke knap om derde te worden, maar zou het niet netjes zijn om plaats 1 en twee op zijn minst te vermelden?

[VN] NQHA Nederlands Kampioenen Reining bekend

Dat topic stond gelukkig gewoon eerder. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:14

Gelukkig en excuus dat ik het niet gezien heb. Echter, waarom dan een apart bericht? Anky is ook maar een mens. Die het hartstikke leuk doet hoor, maar soms lijkt het weleens of allen wat Anky doet heilig is oid...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:19

Volgens mij staan er wat vaker van die blogs van Anky op VN.

Ik vind het ieg wel tof dat er zo extra aandacht is voor het westernrijden. :)