Arme Bo
Hoop dat ie niks overhoud aan deze ellende, het is zo'n leuk paard
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Vergelijk: bij vrienden in de buurt werd een meisje in haar hoofd gebeten door een bouvier, en dat dier werd niet afgemaakt!
petraaken schreef:Zoolgangster schreef:@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Vergelijk: bij vrienden in de buurt werd een meisje in haar hoofd gebeten door een bouvier, en dat dier werd niet afgemaakt!
Een van mijn tante's is deze zomer per ongeluk op de tenen gaan staan van hun hond. Ze hebben hem al vanaf puppie en dat is al enkele jaren geleden. Hij beet haar ook tot ze in de keuken zich kon verschansen. Mijn oom kwam gelukkig een paar minuten later thuis en wou hem laten afmaken maar de DA weigerde dat om verschillende redenen. Hond is nu blijkbaar naar een beveiligingsfirma gegaan. Die zagen nog iets in de hond. Mijn oom en tante hebben geen idee waarom hij naar haar beet. Hij heeft in elk geval nog agressief gereageerd maar omdat ze kleinkinderen hebben wilden ze geen risico nemen.
smurffie schreef:petraaken schreef:Zoolgangster schreef:@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Een van mijn tante's is deze zomer per ongeluk op de tenen gaan staan van hun hond. Ze hebben hem al vanaf puppie en dat is al enkele jaren geleden. Hij beet haar ook tot ze in de keuken zich kon verschansen. Mijn oom kwam gelukkig een paar minuten later thuis en wou hem laten afmaken maar de DA weigerde dat om verschillende redenen. Hond is nu blijkbaar naar een beveiligingsfirma gegaan. Die zagen nog iets in de hond. Mijn oom en tante hebben geen idee waarom hij naar haar beet. Hij heeft in elk geval nog agressief gereageerd maar omdat ze kleinkinderen hebben wilden ze geen risico nemen.
Ze ging op zijn poot staan maar geen idee waarom hij beet?
petraaken schreef:Dat snapt ze wel maar dat hij bleef bijten totdat ze zich kon verschansen in de keuken dat snappen ze niet. Verder gaan de meesten honden niet gaan bijten naar hun baasjes omdat ze per ongeluk op hun poot staan maar gaan even janken en dan weglopen.
petraaken schreef:geerke schreef:het feit dat de hondeneigenaar een vals nummer heeft opgegeven zegt mij al genoeg...
Was ook mijn gedachte toen ik het las.Dat doen ze niet zomaar.
Babootje schreef:petraaken schreef:
Was ook mijn gedachte toen ik het las.Dat doen ze niet zomaar.
Klopt, de hond staat bekend als probleemhond, heb ik begrepen. Niet het eerste incident met paarden en met andere honden. Vandaar de valse naam dus.
Een eigenaar die er niet van leert, blijkbaar.
Het gedrag hoort niet, ook niet bij een Ridgeback. Het zijn wel jagers, maar dit paard stond stil. Vind niet dat de hond een spuitje moet, wel dat hij een andere eigenaar zou moeten krijgen.
chantal_bel schreef:ik ken zat ridgebacks en heb nog nooit mee gemaakt dat die beesten zomaar bijten. of slechts opgevoed of opgejaagd door de eigenaar.
in het filmpje werd gezegd dat beestje gemuilkorfd om door het leven moet
erg sneu voor de eigenaar van het paard.
die kan niet veilig meer leven in zijn huidige woonplaats en herplaatsen zit er waarschijnlijk ook niet in.
10y schreef:Aan deze hond zal geen Cesar Milan meer eer kunnen behalen.
Dergelijke hondenrassen, niet alleen de Ridge Back, als ze eenmaal dit gedrag hebben vertoond, zullen ze ieder kans, ook maar kleine kans die ze krijgen daartoe benutten weer andere dieren aan te vallen, toe te takelen, vaak tot de dood er op volgt.
Als dit mijn hond was, werd hij ingeslapen, onmiddellijk. Hier komen de oerinstincten boven al is die hond nog zo goed opgevoed. Daartegen kun je dan niets meer uitrichten.
smurffie schreef:Yamcha hoe wil je dat dit soort honden dan verder leven in hun huidige klimaat? Wanneer de eigenaar al een valse naam opgeeft, denk jij dan dat deze ooit echt de verantwoordelijkheid voor het beestje zal nemen?
Heel lullig voor de hond, maar imo moet je zo'n hond laten inslapendie kan niet veilig meer leven in zijn huidige woonplaats en herplaatsen zit er waarschijnlijk ook niet in.
10y schreef:Niks mis met oerinstincten, ik heb er hier een rondlopen die dat zeer zeker ook heeft. Ik neem alleen wél mijn verantwoording voorhem, zodat ik zeker weet dat er niks naars gebeurt, plus dat meneer in zijn land van herkomst, waar hij zeer regelmatig is, zijn ei prima kwijtkan.Aan deze hond zal geen Cesar Milan meer eer kunnen behalen.
Dergelijke hondenrassen, niet alleen de Ridge Back, als ze eenmaal dit gedrag hebben vertoond, zullen ze ieder kans, ook maar kleine kans die ze krijgen daartoe benutten weer andere dieren aan te vallen, toe te takelen, vaak tot de dood er op volgt.
Als dit mijn hond was, werd hij ingeslapen, onmiddellijk. Hier komen de oerinstincten boven al is die hond nog zo goed opgevoed. Daartegen kun je dan niets meer uitrichten.
!