Eigenaar paardenbijter opgespoord via social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:26

Zag het al voorbij komen op FB, gelukkig is de eigenaar van de hond gevonden

Arme Bo :(:) Hoop dat ie niks overhoud aan deze ellende, het is zo'n leuk paard <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:27

Zoolgangster schreef:
@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Vergelijk: bij vrienden in de buurt werd een meisje in haar hoofd gebeten door een bouvier, en dat dier werd niet afgemaakt!

Een van mijn tante's is deze zomer per ongeluk op de tenen gaan staan van hun hond. Ze hebben hem al vanaf puppie en dat is al enkele jaren geleden. Hij beet haar ook tot ze in de keuken zich kon verschansen. Mijn oom kwam gelukkig een paar minuten later thuis en wou hem laten afmaken maar de DA weigerde dat om verschillende redenen. Hond is nu blijkbaar naar een beveiligingsfirma gegaan. Die zagen nog iets in de hond. Mijn oom en tante hebben geen idee waarom hij naar haar beet. Hij heeft in elk geval nog agressief gereageerd maar omdat ze kleinkinderen hebben wilden ze geen risico nemen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:38

petraaken schreef:
Zoolgangster schreef:
@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Vergelijk: bij vrienden in de buurt werd een meisje in haar hoofd gebeten door een bouvier, en dat dier werd niet afgemaakt!

Een van mijn tante's is deze zomer per ongeluk op de tenen gaan staan van hun hond. Ze hebben hem al vanaf puppie en dat is al enkele jaren geleden. Hij beet haar ook tot ze in de keuken zich kon verschansen. Mijn oom kwam gelukkig een paar minuten later thuis en wou hem laten afmaken maar de DA weigerde dat om verschillende redenen. Hond is nu blijkbaar naar een beveiligingsfirma gegaan. Die zagen nog iets in de hond. Mijn oom en tante hebben geen idee waarom hij naar haar beet. Hij heeft in elk geval nog agressief gereageerd maar omdat ze kleinkinderen hebben wilden ze geen risico nemen.

Ze ging op zijn poot staan maar geen idee waarom hij beet?

Balou_k

Re: Eigenaar paardenbijter opgespoord via social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:45

Dat de hond uit schrik bijt oké, maar dat een hond agtessief blijft! Dat is niet normaal nee.
Over bericht hier boven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:24

smurffie schreef:
petraaken schreef:
Zoolgangster schreef:

Ze ging op zijn poot staan maar geen idee waarom hij beet?

Dat snapt ze wel maar dat hij bleef bijten totdat ze zich kon verschansen in de keuken dat snappen ze niet. Verder gaan de meesten honden niet gaan bijten naar hun baasjes omdat ze per ongeluk op hun poot staan maar gaan even janken en dan weglopen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:26

ik hoop echt dat het paard er niets aan overhoud..
RR's zijn als ze goed opgevoed worden hele leuke en lieve honden. Maar zijn wel afstamming van hun Afrikaanse familie waar ze gebruikt werden op leeuwen te jagen..
Zoals bij elke hond is een goede opvoeding van groot belang. Zo denk ik dus dat er met dit dier iets fout is gegaan. Heb ook gelezen dat het niet het eerste bijtincident zou zijn met deze hond..

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:27

Een hond kan altijd bijten uit pijn of een schrikreactie.. Net als wij als mensen ook uit kunnen halen als iemand je onverwachts laat schrikken of pijn doen.. uit reflex zou je een mep uitdelen. honden doen dat met hun tanden ;)
Maar helemaal doordraaien en blijven bijten klinkt niet goed :(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:29

petraaken schreef:
Dat snapt ze wel maar dat hij bleef bijten totdat ze zich kon verschansen in de keuken dat snappen ze niet. Verder gaan de meesten honden niet gaan bijten naar hun baasjes omdat ze per ongeluk op hun poot staan maar gaan even janken en dan weglopen.

Dit bedoelde ik ja, lastig hoor mobiel bokken tijdens het eten. :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:35

petraaken schreef:
geerke schreef:
het feit dat de hondeneigenaar een vals nummer heeft opgegeven zegt mij al genoeg...

Was ook mijn gedachte toen ik het las. :o Dat doen ze niet zomaar.

Klopt, de hond staat bekend als probleemhond, heb ik begrepen. Niet het eerste incident met paarden en met andere honden. Vandaar de valse naam dus.
Een eigenaar die er niet van leert, blijkbaar.
Het gedrag hoort niet, ook niet bij een Ridgeback. Het zijn wel jagers, maar dit paard stond stil. Vind niet dat de hond een spuitje moet, wel dat hij een andere eigenaar zou moeten krijgen.

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:46

Jammer dat mensen door dit incident gelijk concluderen dat er iets mis is met het ras. Dat deze individuele hond een probleem heeft is duidelijke, maar er zijn meer dan genoeg ridgebacks die zonder problemen op stallen en in gezinnen verblijven.

Ben blij dat ze de eigenaar hebben opgespoord, toevallig had hij de naam gegeven van iemand die ik ken met een ridgeback en die was er dus niet bij betrokken. Een rot streek!

Wens de eigenaresse en het paard nogmaals sterkte en beterschap

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:56

Babootje schreef:
petraaken schreef:

Was ook mijn gedachte toen ik het las. :o Dat doen ze niet zomaar.

Klopt, de hond staat bekend als probleemhond, heb ik begrepen. Niet het eerste incident met paarden en met andere honden. Vandaar de valse naam dus.
Een eigenaar die er niet van leert, blijkbaar.
Het gedrag hoort niet, ook niet bij een Ridgeback. Het zijn wel jagers, maar dit paard stond stil. Vind niet dat de hond een spuitje moet, wel dat hij een andere eigenaar zou moeten krijgen.

Ik betwijfel of deze hond nog her op te voeden is. (of je moet misschien Cesar Millar heten.)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:57

sowieso schreef:
toevallig had hij de naam gegeven van iemand die ik ken met een ridgeback en die was er dus niet bij betrokken. Een rot streek!

Meen je dat nou??? Bizar! Ik hoop dat ze hem de hond afnemen. Zou mogelijk moeten zijn dat dat soort mensen een hondenverbod krijgen o.i.d.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:01

sowieso schreef:
toevallig had hij de naam gegeven van iemand die ik ken met een ridgeback en die was er dus niet bij betrokken. Een rot streek!

Jeetje dat is ook erg voor die persoon. :oo Hebben jij en de hond er niets mee te maken wordt je nog valselijk beschuldig ook. :n

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:43

dat wordt oppassen ik rijd daar namelijk wel vaak met mijn verzorgpony

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:47

Fijn dat hij gevonden is!
Indien het nog niet gedaan is kan ik aanraden om een bijtrapport op te laten maken
Door de politie.
Sterkte en veel beterschap voor het paard.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:14

chantal_bel schreef:
ik ken zat ridgebacks en heb nog nooit mee gemaakt dat die beesten zomaar bijten. of slechts opgevoed of opgejaagd door de eigenaar.

in het filmpje werd gezegd dat beestje gemuilkorfd om door het leven moet

erg sneu voor de eigenaar van het paard.

ik ken ook een ridgeback en sorry die is echt niet te vertrouwen, heel sneu voor de eigenaresse van die hond trouwens, ze had nl al een hele leuke ridgeback . Maar dat even tussendoor. Als mijn hond een paard zo toetakelt is dat voor mij echt een reden om de hond te laten inslapen, je kunt zeggen dat je voortaan alleen met muilkorf uitlaat maar wat als hij even ontsnapt uit huis of de tuin? en de volgende keer loopt het wellicht niet zo goed af.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:01

Hond krijgt meestal een karaktertest. Ik heb dit de afgelopen meegemaakt met mijn hond die is gegrepen door een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:16

Er wordt hier gezegd dat het gedrag van de hond niet normaal is, en dat onderschrijf ik wel, het lijkt me idd niet erg normaal voor honden in het algemeen, de meeste honden zijn erg respectvol naar paarden toe.
Anderzijds is een Ridgeback wel gefokt voor het jagen (en aanvallen) van groot wild, dus of het voor die hond gestoord gedrag is betwijfel ik. En daarmee vind ik het niet terecht om de hond te laten inslapen.
Imo moet je je dan afvragen of je wel een Ridgeback in Nederland moet willen houden.

Imo zijn die karaktertesten in NL ronduit belachelijk (ze hebben bijvoorbeeld een kat op wieltjes, een houten kat, I mean, really, honden zijn niet compleet achterlijk...... geen enkele hond die daar een kat in ziet), daar komen alleen honden die geen enkel natuurlijk instinct meer hebben nog door, de levende knuffels die over zich laten lopen. Laat het dier evalueren door een goede hondenpsycholoog, dat lijkt me vrij wat waardevollere informatie geven.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:22

Yamcha hoe wil je dat dit soort honden dan verder leven in hun huidige klimaat? Wanneer de eigenaar al een valse naam opgeeft, denk jij dan dat deze ooit echt de verantwoordelijkheid voor het beestje zal nemen?

Heel lullig voor de hond, maar imo moet je zo'n hond laten inslapen :n die kan niet veilig meer leven in zijn huidige woonplaats en herplaatsen zit er waarschijnlijk ook niet in.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:28

Aan deze hond zal geen Cesar Milan meer eer kunnen behalen.
Dergelijke hondenrassen, niet alleen de Ridge Back, als ze eenmaal dit gedrag hebben vertoond, zullen ze ieder kans, ook maar kleine kans die ze krijgen daartoe benutten weer andere dieren aan te vallen, toe te takelen, vaak tot de dood er op volgt.
Als dit mijn hond was, werd hij ingeslapen, onmiddellijk. Hier komen de oerinstincten boven al is die hond nog zo goed opgevoed. Daartegen kun je dan niets meer uitrichten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:29

Google maar eens op de geschiedenis van de Ridgeback en dan zie je dat die honden niet bepaald gefokt zijn op hun lieve knuffelkarakter... ze durfden zelfs leeuwen aan!

Dan weet ik wel hoe zo'n hond "in verkeerde handen" wordt.

Verder: wat een misselijke streek om uitgerekend een andere eigenaar van een ridgeback erbij te willen lappen. -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:33

10y schreef:
Dergelijke hondenrassen, niet alleen de Ridge Back, als ze eenmaal dit gedrag hebben vertoond, zullen ze ieder kans, ook maar kleine kans die ze krijgen daartoe benutten weer andere dieren aan te vallen, toe te takelen, vaak tot de dood er op volgt.
Als dit mijn hond was, werd hij ingeslapen, onmiddellijk. Hier komen de oerinstincten boven al is die hond nog zo goed opgevoed. Daartegen kun je dan niets meer uitrichten.

Toen de RAD regeling er nog was zóu deze hond vermoedelijk ook zijn ingeslapen van overheidswege, maar ja, de eigenaren van pitbull, staffies enz hebben, samen met Martin Gaus, aktie lopen voeren om hùn lievelingetjes maar te redden. Dat lukte ze, en nu worden ook honden die ècht gevaarlijk zijn niet meer afgemaakt. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:41

smurffie schreef:
Yamcha hoe wil je dat dit soort honden dan verder leven in hun huidige klimaat? Wanneer de eigenaar al een valse naam opgeeft, denk jij dan dat deze ooit echt de verantwoordelijkheid voor het beestje zal nemen?

Heel lullig voor de hond, maar imo moet je zo'n hond laten inslapen :n die kan niet veilig meer leven in zijn huidige woonplaats en herplaatsen zit er waarschijnlijk ook niet in.

Nee, dat zie ik ook niet gebeuren idd. En herplaatsen.... joh, je raakt gezonde, leuke, makkelijke, vrolijke volwassen honden aan de straatstenen niet kwijt, laat staan een hond met zo'n verhaal, nee, dat wordt 'm niet denk ik zo. Dus ja, ik ben het wel met je eens, maar......
Ik vind het zo vreselijk oneerlijk, dat een dier, die niet beter weet, die gewoon zijn instinct volgt, die het ook niet kan helpen dat hij door mensen in een totaal ongeschikte omgeving voor hem leeft, moet worden ingeslapen om iets, wat in de eerste plaats al vragen om ongelukken is, namelijk een hond die gefokt is op het opsporen en aanvallen van groot wild in een omgeving gaan houden waar 'groot wild' nogal regelmatig voorkomt. Ik vind dat egoïstisch in zekere zin (tuurlijk passen heel veel honden zich aan, maar je hebt er altijd die dat niet doen, die zijn dan niet meteen gestoord natuurlijk, ze passen gewoon niet in zo een onnatuurlijke omgeving). Maar voor het egoïsme van de eigenaar, en diens weigeren om zijn verantwoordelijkheid te nemen wordt de hónd gestraft, en dat is net een van de onschuldigen in dit hele verhaal. De hond heeft er niet om gevraagd. Hij is van een ras, dat in de eerste plaats helemaal niet in NL thuishoort, en dat had helemaal geen probleem hoeven zijn, als de hond een verstandige en verantwoordelijke eigenaar had gehad.....

Het bewijst voor mij maar weer eens, hoe huisdieren in NL wegwerpartikelen zijn, als door de nalatigheid en nonchalance en (ergens) egoïsme van de eigenaar een paard wordt gegrepen, en een dier daarvoor gestraft wordt. Ik vind dat echt onterecht, en ik ben het volkomen met je eens, dat er in het belang van de hond geen andere oplossing lijkt te zijn, maar het blijft imo verschrikkelijk onrechtvaardig.
10y schreef:
Niks mis met oerinstincten, ik heb er hier een rondlopen die dat zeer zeker ook heeft. Ik neem alleen wél mijn verantwoording voorhem, zodat ik zeker weet dat er niks naars gebeurt, plus dat meneer in zijn land van herkomst, waar hij zeer regelmatig is, zijn ei prima kwijtkan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:45

Sorry ik had je verkeerd begrepen denk ik. Met je laatste post ben ik het volledig eens :j!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:48

Wat een verhaal weer... Die hondeneigenaar ook maar eens aan laten vallen door een paar paarden... en dan ook een valse naam opgeven.. Eens kijken hoe hij dan reageert. Ik hoop dat het paard volledig hersteld en niet het vertrouwen in alle honden kwijt is.

Als ik met m'n honden en uitlaathonden in het bos loop, kom ik regelmatig mensen met paarden tegen. Als ik het aan die komen hou ik de honden bij me. Laatst had ik het niet gezien, want het paardje stond om een bocht achter een paar dikke struiken. Alle honden gingen er met een wijde bocht omheen, behalve de Deense dog... Die vond het nogal spannend en wilde ruiken. Dit heb ik niet toegestaan en de eigenares van het paard was hier heel blij mee. Tevens kom ik ook regelmatig een vrouw tegen met 2 RR's, die vrouw heeft ook 2 of 3 paardjes thuis staan. Deze honden zullen dus nooit iets bij een paard doen... Het ligt imo dus geheel aan de opvoeding, zoals bij elk dier...