Merrieveulen bewerkt met een mes in Luik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Merrieveulen bewerkt met een mes in Luik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:19

Dat vroeg ik me ook al af.. Ze kunnen natuurlijk wel van angst helemaal verstijven.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:40

Verschrikkelijk, maar ik vraag me af of het verstandig is om dit soort dingen steeds openbaar te zetten. Misschien dat zo een zieke geest, kickt op dit soort nieuwsberichten en zo verder blijft gaan. Tegelijkertijd krijg je door er aandacht aan te geven, ook een grotere kans hem te pakken. Heel lastig dit, maar verschrikkelijk voor de dieren.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:04

Bah wat verschrikkelijk!:(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:58

Geryon schreef:
Dat vroeg ik me ook al af.. Ze kunnen natuurlijk wel van angst helemaal verstijven.

Bij andere gevallen waren er kolieksymptomen en onderzoek heeft toen uitgewezen dat de paarden iets verdovends hadden binnengekregen. Misschien in de vorm van snoepjes oid?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:59

Ik sta op een grote manege, daar zullen ze niet zo snel komen.
maar nu het vroeg donker word doen ze alle deuren op slot zodat je alleen door de kantine naar binnen kunt.
het zal je paard maar wezen.

rohenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:04

weer een verschrikkelijk :(:(

isp1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:26

ik wordt gewoon echt beroerd als ik zoiets lees en zie..
hoe kan iemand zo ziek zijn om een onschuldig paard te pakken, zoiemand moeten ze opsluiten en nooit meer los laten.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:08

Onbegrijpelijk... Geen woorden voor. :n

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:43

Verschrikkelijk! Arm veulen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:57

Zulke mensen zijn ziek in hun hoofd, jeetje het zal je paard maar zijn, arm dier..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:09

Weer 1... niet te geloven.. Moet toch iets tegen gedaan worden!

xSlvna schreef:
Dat snap ik dan ook echt niet, waarom doen die paarden niks, eer je 20 keer hebt gestoken is dat paard toch allang op zijn snelst er van door?

Niet als ze eerst gedrogeerd zijn.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:25

pff.. waar gaat het heen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:56

Als ze die pakken mogen ze mij bellen.Je zou zn ballen en nog het een en ander bij hem er afsnijden

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:12

echt waar het loopt echt uit de hand
en weer 1 hoorde net op een stal waar ik gestaan heb een limburg ook 1 paard echt opengehaald en 1 paard aantal keer gestoken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:15

xSlvna schreef:
Dat snap ik dan ook echt niet, waarom doen die paarden niks, eer je 20 keer hebt gestoken is dat paard toch allang op zijn snelst er van door?

vastzetten in een box? Want ze vond die bloedsporen ook in de box

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:17

PAS OP!
vandaag is in Schimmert (oensel) een merrie gestoken met een mes naast haar vagina.
is tussen 8uur en 11 uur smorgens gebeurt ( op klaar lichte dag!)
niet op een afgelegen weitje maar langs de straatkant waar zeker om de 3seconde een auto voorbij komt!

mensen let aub op je paarden en houd de ogen op voor rare dingen in iemand anders hun weides!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:51

Echt verschrikkelijk, van die stal komt mijn paard :(

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:36

Ik woon daar in de buurt...
dat maakt me echt bang vanwege mijn paarden..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:17

Ik heb gehoord dat er een week na de merrie in Oensel, ook een paard in Amstenrade is toegetakeld.
Die in Oensel moet idd erg toegetakeld zijn. We wonen op loopafstand er van af. Paard zou ook in de benen gesneden zijn, een driehoek eruit gekerfd...

Wij hebben de dieren nu achter ons huis staan en de weien zijn niet vanaf straat bereikbaar.
Maar we zijn wel al serieus op zoek naar goede bewakingscamera's voor als we de paarden weer moeten verplaatsen naar de andere wei. Het moeten er zijn die continu filmen en een berichtje sturen als er vanaf de ingang beweging is. Dan kun je tenminste de deur uit rennen (met hond en riek }:) ) als je iets verdachts op camera ziet.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:10

In oensel/schimmert was een foutje he!
die merrie was met haar kont op het prikkeldraad gaan zitten. ( de eigenaar was laatst bij ons op stal en die vertelde dat. na nader onderzoek bleek zijn hekwerk ook helemaal kapot en leek het logischer als mevrouw met haar achterbenen op het hek terecht is gekomen...)
maar het 'alarm' was al ingeschakeld en er was al gemeld aan het nieuws etc..
of het echt niet is gebeurd is de vraag... maar of iemand nou het hek helemaal zou mollen en de merrie snijden. ( was ook geen logische plek waar het hek kapot was)

maar de rest klopt inderdaad wel... wordt een beetje bang.. want amsterade is echt niet verweg van de mijne!
gelukkig hebben wij weide camera bewaking dus dat voelt al ietjes beter...
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 20-10-13 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:11

Isabonny schreef:
Ik heb gehoord dat er een week na de merrie in Oensel, ook een paard in Amstenrade is toegetakeld.
Die in Oensel moet idd erg toegetakeld zijn. We wonen op loopafstand er van af. Paard zou ook in de benen gesneden zijn, een driehoek eruit gekerfd...

Wij hebben de dieren nu achter ons huis staan en de weien zijn niet vanaf straat bereikbaar.
Maar we zijn wel al serieus op zoek naar goede bewakingscamera's voor als we de paarden weer moeten verplaatsen naar de andere wei. Het moeten er zijn die continu filmen en een berichtje sturen als er vanaf de ingang beweging is. Dan kun je tenminste de deur uit rennen (met hond en riek }:) ) als je iets verdachts op camera ziet.

misschien van de kliksystemen?
wij hebben die bij de stalingang. Als je tussen de twee sensoren doorloopt gaat bij ons in de woonkamer een lampje branden en hoor je een geluidje. kun je ook instellen op je telefoon met smsje! ;)
bij de wei ingang hangen misschien? :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:31

KingYasFenn schreef:
Isabonny schreef:

misschien van de kliksystemen?
wij hebben die bij de stalingang. Als je tussen de twee sensoren doorloopt gaat bij ons in de woonkamer een lampje branden en hoor je een geluidje. kun je ook instellen op je telefoon met smsje! ;)
bij de wei ingang hangen misschien? :)

Maar ze hoeven nie perse via de ingang te komen he