'My Little Pony' kost je je baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Re: 'My Little Pony' kost je je baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:07

Haha inderdaad, vind ik helemaal absurd.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:13

We weten nu natuurlijk alleen maar wat die man zelf verteld he... Wie weet zat hij wel hinnikend achter zijn bureau en draafde ( :+ ) hij te ver door. Daarbij is het ook wel een beeeeetje raar. Als je alleen een achtergrond met MLP hebt gaan je collega's zich daar echt niet ongemakkelijk van voelen, dan moet er bijna wel meer gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:16

Chaos schreef:
Ja ik vind hem een kneus, als je op je werk constant over je gare hobby praat vind ik je gewoon een rare vogel. En dat interesseert niks wat ik daar van vind hij hoeft toch niet voor mij te werken. Ik kan me Iig indenken dat het stom werken is met een collega die dezelfde hobby heeft als een zesjarig meisje.. Zeker als hij er blijkbaar steeds over moet beginnen.

Jemig, wat een vooroordelen...
Waar lees jij dat hij er steeds over begon?

Hij had een achtergrond ingesteld en maakte 1 opmerking over een MLP trui van een kindje.
Vind ik nou niet echt zijn collega's lastig vallen ;)

Ok, dit is maar 1 kant van het verhaal, maar toch.
Laat die man lekker van zijn hobby genieten.
Als hij zijn werk gewoon goed deed, vind ik dit echt een onzinnige reden om hem te ontslaan.

Ieder zijn hobby, er zijn genoeg mensen met hobby's die ik ook raar vind, maar die mensen vind ik ook niet gelijk kneuzen.
Als dit je instelling is, dan krijg jij het nog erg moeilijk in het leven.

Mijn instelling is nog altijd iedereen in zijn waarde laten.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:17

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:18

Dit is toch wel een bekend fenomeen, volwassen mannen, vaak begin 20 of 30 die gek zijn op de nieuwste recap van My little Pony. Natuurlijk kunnen mensen dat vreemd vinden, maar er voor ontslagen worden is iets controversieels. Het beïnvloed niet zijn werkwijze. Daarbij ben ik het eens met de vorige posts, als hij een 'Transformers' achtergrond had dan was het misschien minder vreemd, terwijl dit net zo goed een tekenfilm is gericht op kinderen, maar meer geaccepteerd dat mannen er ook fan van zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:21

xx_Horsiex schreef:
Lara_Silver schreef:
En houdt hij dan ook van de meisjes die met MLP spelen? Want dat idee krijg je een beetje. Een normaal persoon van die leeftijd kan dat onmogelijk leuk vinden. :n

Dus omdat hij MLP leuk vindt houdt hij ook van kleine kinderen???

Afbeelding

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:24

In Amerika zijn ze nogal snel paranoïde betreft pedofilie, dus het zou best kunnen dat men daarom ongemakkelijk werd van hem. Vooral nadat hij de dochter van de directeur aansprak.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:26

maar ik praat ook gewoon met de kindjes van de baas, dat heet interesse tonen :)
en een complimentje geven aan een meisje die haar MLPtrui aanheeft (en daar waars superstrots op is) is niet echt vreemd imo.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:28

Ik vind het onzin dat hij daarvoor ontslagen wordt.
MLP is leuk, voor alle leeftijden. Wat boeit dat nou dat hij dat leuk vindt?

Er zijn zoveel dingen die volwassenen leuk vinden die 'kinderachtig' zijn...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:29

minikatje schreef:
maar ik praat ook gewoon met de kindjes van de baas, dat heet interesse tonen :)
en een complimentje geven aan een meisje die haar MLPtrui aanheeft (en daar waars superstrots op is) is niet echt vreemd imo.

Dat is inderdaad niet echt vreemd, dat ben ik met je eens. Maar het is wel bekend dat men in de USA sneller denkt aan pedofilie. Onschuldige mannelijke werknemers op bijvoorbeeld kinderdagverblijven worden daar gewoon weggepest. Wat ik wil aankaarten is: Het zou kunnen dat dit de ongemakkelijkheid onder Directeurlief en de collega's veroorzaakte.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:30

blijkbaar is het uitgelekt en heeft een flauwe collega wat laten vallen over Bronies.
tja, wee de wolf die in een kwaad daglicht staat.

Citaat:
I brought up MLP 3 times over the course of a year and got fired for it, but I'll probably get a better job now thanks to it.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:38

minikatje schreef:
blijkbaar is het uitgelekt en heeft een flauwe collega wat laten vallen over Bronies.
tja, wee de wolf die in een kwaad daglicht staat.

Tja, Bronies worden al slecht begrepen (terwijl mannen met modeltreintjes als normaal worden gezien). Dan heb je ook nog de aftakking van de Bronies, (namelijk de mensen die zich seksueel aangetrokken voelen tot de cartoon pony's) en dan wordt je al snel als viespeuk gezien door anderen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:09

xx_Horsiex schreef:
Chaos schreef:
Ja ik vind hem een kneus, als je op je werk constant over je gare hobby praat vind ik je gewoon een rare vogel. En dat interesseert niks wat ik daar van vind hij hoeft toch niet voor mij te werken. Ik kan me Iig indenken dat het stom werken is met een collega die dezelfde hobby heeft als een zesjarig meisje.. Zeker als hij er blijkbaar steeds over moet beginnen.

Gelukkig ben je niet zo kortzichtig..

Gelukkig ontken ik mijn kortzichtigheid ook niet.
Grinnik

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:12

Ik geloof niet dat je voor een background op je pc en een keer een niet fijn geplaatste opmerking over MLP ontslag krijgt dus als zijn MLP fetisj de reden is voor zijn ontslag geloof ik niet dat hij er slechts twee x over begonnen is. Maar hee, te zal mij ook een biet wezen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:15

Chaos schreef:
Die kerel die fan is van MLP

Dit vindt ik dus echt waardeloos om te zeggen.
Laat men in zijn waarde...zegt je dat iets?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:16

:')

Die kerel is gewoon dialect, dat zeggen we hier ook over bijv de huisarts.. Ti's maar waar je je druk om kunt maken....

Edit: en mijn voorganger noemt hem ook zo, echter omdat zij het sneu vind voor de beste man maakt het dan niks meer uit?! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Chaos op 01-10-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:17

mag iemand je daarvoor ontslaan? lijkt mij stug als hij zijn werk doet moet dat niet uitmaken, al komt hij in een outfit van spiderman omdat ie dat zo leuk vind als ie daardoor achter zijn peeceetje zijn werk doet sja...nu ff voorbeeld over the topp maar snap niet dat iemand hem hier van kan ontslaan

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:19

Vind dit echt belachelijk dat ie daar voor word ontslagen, maar we weten niet wat er eventueel nog meer speelde :)
Ik ken een man die gefascineerd is door pinguins... Zowel op zijn werk heeft ie op zijn bureau pinguins staan als op zijn bureaublad en tjah thuis ook :')
Maar he, ieder zijn hobby of fascinatie he ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:22

Je hoort het verhaal nu gewoon van een kant, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je iemand die zijn werk goed doet zomaar ontslaat om dat hij een stomme cartoon leuk vind. Wellicht dat je een middelmatige medewerker wel ontslaat omdat hij heel slecht in het team past, hij beschrijft immers dat hij nauwelijks contact had met zijn collega's zich afzonderde en als hij ze wel sprak hadden ze ruzie over MLP, dan vind ik het echt niet gek dat je er als eerst uitvliegt als er iemand moet vertrekken :wave:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:27

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van volwassen mannen had gehoord die weg waren van MLP :P :+
Maar een reden tot ontslag?!?!??!?!?!?
Als volwassenen weg zijn van Disney, is er niets raars aan........
Ik ben nu 40 en vind de troetelbeertjes nog steeds super schattig }> :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:46

Chaos schreef:

Op een voetbalforum ofzo zouden ze zoiets ook typen over paardenmensen.

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:09

Kan me voorstellen dat het wel een beetje apart is voor een man.. maar iemand dr voor ontslaan? Ik zit hier trots met mijn Disney prinsessen beker op mn werk..
Mensen kunnen het alleen maar waarderen :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:06

Authentic, mijn mannelijke vrienden zeggen zoiets ook wel eens ja. :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:47

Chaos schreef:
xx_Horsiex schreef:

Gelukkig ben je niet zo kortzichtig..

Gelukkig ontken ik mijn kortzichtigheid ook niet.
Grinnik

Het is maar waar je trots op moet zijn he?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:29

;)