Filippijnen: Paard bijt geslachtsdeel man eraf [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:11

musiqolog schreef:
claudia85 schreef:

Haha en zo is het maar net, hopenlijk is er nog iets te redden anders loopt hij mooi voor lul :D (sorry kon het niet laten)

Banketstaaf...?

Jullie weten dat je die banketstaaf-en-poedersuikercensuur kunt uitzetten in je instellingen, hè? :)

Ik heb er gewoon de normale woorden staan hoor ;)

Jazzythecorg

Re: Filippijnen: Paard bijt geslachtsdeel man eraf [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:18

Ik ook :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:24

Daarom rijden er ook meer vrouwen :j
grapje, weet niet of dit ook zo is

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:27

claudia85 schreef:
heidy_wilco schreef:
Hier kan je maar een ding over zeggen:

Dás lullig...

Haha en zo is het maar net, hopenlijk is er nog iets te redden anders loopt hij mooi voor lul :D (sorry kon het niet laten)

Pas nou maar op, straks is hij op zijn p*k getrapt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:30

heidy_wilco schreef:
Ik heb er gewoon de normale woorden staan hoor ;)

Ik had in één van de citaten de censuurvariant.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:31

Als ik hem was zou ik dit echt niet pikken
Oké nu hou ik op :P

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:34

@ musiqolog: Mijn oprechte excuses dat ik niet zoveel filosofeer zoals jij doet en dat ik maar een simpel, nuchter persoon ben dat niet gelooft in allerlei rituele dansen die van alles kunnen verjagen, maar liever een persoon inschakel die er werkelijk verstand van heeft en die ook resultaten boekt. Daarbij is het niet zo dat ik persé bepaalde gebruiken uit andere culturen niet wil geloven en dat ik ze daardoor minacht en de westerse cultuur beter vind, ik geloof in niets wat met geesten, duivels, etc. te maken heeft. Derek Ogilvie geloof ik ook niet. Heeft voor mij niets met andere culturen te maken.

Ik ben toch gewoon vrij om niet te geloven in geesten, etc. Totdat iemand mij laat zien dat het wel bestaat, geloof ik het gewoon niet. Klaar. Kun je wel met een ellenlang filosofisch verhaal aan komen zetten, ik blijf bij mijn punt. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik je manier van denken niet respecteer, ik ben het gewoon totaal niet met je eens. Ik geloof in iets als het resultaat geeft, dus ik geloof in mijn huisarts en niet in iemand die rondjes om mij heen gaat staan dansen. Klinkt misschien bot, maar daar komt het wel op neer.

Even in deze situatie. Daar denkt men dat het paard bezeten is. Wat ze met het paard gaan doen, daar ben ik wel benieuwd naar. Gaan ze inderdaad op allerlei 'wazige' manieren proberen die kwade geest te verdrijven, dan komen ze geen steek verder. Dus is er geen resultaat. Hier denken wij dat er wat anders aan de hand is. Paard is misschien getraumatiseerd, agressief, slecht opgevoed of werd misschien wel uitgelokt door de man in kwestie. Kunnen wij vanaf hier niet bepalen, maar wij geloven niet dat er kwade geesten in het paard zat waardoor het zo agressief werd. Schakel een professionele paardentrainer in en er wordt in negen van de tien gevallen wél resultaat geboekt. Bij dat ene geval waarbij geen resultaat wordt geboekt, komt dat misschien doordat de trainer niet juist handelt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:36

Heb je soms de pik op hem?

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:36

catzkillz schreef:
Ik kan me niet inbeelden dat een paard bewust zo laag gaat happen..

mijne beet me laatst bewust in mijn bovenbeen dus alles is mogelijk:P

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:53

Tiepfoudt schreef:
@ musiqolog: Mijn oprechte excuses dat ik niet zoveel filosofeer zoals jij doet en dat ik maar een simpel, nuchter persoon ben dat niet gelooft in allerlei rituele dansen die van alles kunnen verjagen, maar liever een persoon inschakel die er werkelijk verstand van heeft en die ook resultaten boekt. Daarbij is het niet zo dat ik persé bepaalde gebruiken uit andere culturen niet wil geloven en dat ik ze daardoor minacht en de westerse cultuur beter vind, ik geloof in niets wat met geesten, duivels, etc. te maken heeft. Derek Ogilvie geloof ik ook niet. Heeft voor mij niets met andere culturen te maken.

Ik ben toch gewoon vrij om niet te geloven in geesten, etc. Totdat iemand mij laat zien dat het wel bestaat, geloof ik het gewoon niet. Klaar. Kun je wel met een ellenlang filosofisch verhaal aan komen zetten, ik blijf bij mijn punt. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik je manier van denken niet respecteer, ik ben het gewoon totaal niet met je eens. Ik geloof in iets als het resultaat geeft, dus ik geloof in mijn huisarts en niet in iemand die rondjes om mij heen gaat staan dansen. Klinkt misschien bot, maar daar komt het wel op neer.

Even in deze situatie. Daar denkt men dat het paard bezeten is. Wat ze met het paard gaan doen, daar ben ik wel benieuwd naar. Gaan ze inderdaad op allerlei 'wazige' manieren proberen die kwade geest te verdrijven, dan komen ze geen steek verder. Dus is er geen resultaat. Hier denken wij dat er wat anders aan de hand is. Paard is misschien getraumatiseerd, agressief, slecht opgevoed of werd misschien wel uitgelokt door de man in kwestie. Kunnen wij vanaf hier niet bepalen, maar wij geloven niet dat er kwade geesten in het paard zat waardoor het zo agressief werd. Schakel een professionele paardentrainer in en er wordt in negen van de tien gevallen wél resultaat geboekt. Bij dat ene geval waarbij geen resultaat wordt geboekt, komt dat misschien doordat de trainer niet juist handelt.

Ten eerste: inhoudelijk denk ik er net zo over als jij. Heb ik al eerder gezegd. Je hoeft me daar dus niet meer van te overtuigen.
Ten tweede: het heeft wel met andere culturen te maken. Je hoeft maar met geloof in geesten geconfronteerd te worden en je zegt al "ze zitten daar nog in de middeleeuwen". Ze, niet wij. Daar, niet hier. Plus een kotsicoontje. Later zeg je nog eens glashard "wij zijn verder". Dat is nog heel wat anders dan het ergens niet mee eens zijn.

Trouwens, waar haal jij die "rituele dans" vandaan? Die heb je er zelf bij verzonnen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:56

Misschien dacht hij dat het een wortel was. :=

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:57

Haha sukkel eerste klas. Sorry dat ik het zeg hoor.

P.s banketstaaf komt wel heel 'fout' uit zo met dit onderwerp hihi!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:00

Ik wil niet weten hoe dat zou moeten voelen :')
Wat gebeuren er toch rare dingen in de wereld... Ben benieuwd hoe dat 'uitgelokt' zou zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:15

Fellor schreef:
Het arme beest zal er wel de dupe van worden als ze die zogenaamde duivel gaat uitdrijven. Wat ze die paarden daar allemaal aandoen...

Die wordt vast en zeker vermoord.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:25

@ musiqolog: met rituele dansen bedoel ik alle wazige geneeswijzen en manieren om slechte dingen mee te bestrijden.
Wat ik wil zeggen is dat ik mensen niet op basis van hun cultuur beoordeel maar wel op wat zij doen. Ik vind dus niet perse hun hele cultuur minderwaardig aan die van ons, maar wel dat zij nog steeds geloven dat er kwade geesten bestaan en die willen bestrijden wat toch geen resultaat zal hebben.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:31

Tiepfoudt: En dat zit juist in hun cultuur!
Zij geloven erin, en dat is hun goed recht. Wij dachten twee eeuwen geleden ook nog dat de hemel op onze hoofden zou vallen, en wat dacht je van het einde der tijden? Dat is toch echt iets "westerlijks". Ik denk dat je juist van zulke mensen met hun "primitieve" gebruiken, je erg veel kan leren. En dat ze denken dat zo'n paard bezeten is, is jammer voor ons, maar het is eenmaal hun geloof, en hoe idioot je het gebeuren kan vinden, in hun ogen is het heel anders, en je kan daarmee niets anders dan respecteren dat ze het geloven. Het zijn absoluut geen domme mensen, ze staan alleen dichter bij de goden en geesten.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:38

Hij dacht natuurlijk; mensen eten paardenworst, nu ik eens een hapje ....... :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:45

Aaaah wat verschrikkelijk _O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:48

Narita schreef:
Ik wil niet weten hoe dat zou moeten voelen :')
Wat gebeuren er toch rare dingen in de wereld... Ben benieuwd hoe dat 'uitgelokt' zou zijn.

tja... mensen doen rare dingen met paarden.. als hij zijn leuter in paards mond hangt..../tegenaan... je weet maar nooit :')

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:12

@ Tiepfoudt

Ik ga met je mee. Blij dat er nog nuchtere mensen hier rondlopen. Laat je niet provoceren. Je bent anderen niks verschuldigd om de manier hoe je in t leven staat uit te leggen. Als anderen daar moeite mee hebben, is dat hun probleem. Die geitenwollensokken meningen zijn prima, maar niet als ze die met een wijzend vingertje gaan gebruiken.
Ieder z'n mening. Maar leg die niet een ander op.

Bovendien vind ik zo'n losse uitspraak tussen door in dit topic over kippen en varkens stallen totaal niet gepast en ronduit kortzichtig. En daar valt niemand over???? Is ook nog eens gruwelijk off-topic. En zo makkelijk om maar even wat te roepen. Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

On-topic: erg kl*te voor die man..

Edit: Waar ik helemaal van gruwel is de uitspraak " is nu eenmaal hun geloof".....alsof alles onder t mom van het geloof maar gerechtvaardigd is! Dacht het niet hè!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:44

Famke160301 schreef:
@ Tiepfoudt

Ik ga met je mee. Blij dat er nog nuchtere mensen hier rondlopen. Laat je niet provoceren. Je bent anderen niks verschuldigd om de manier hoe je in t leven staat uit te leggen. Als anderen daar moeite mee hebben, is dat hun probleem. Die geitenwollensokken meningen zijn prima, maar niet als ze die met een wijzend vingertje gaan gebruiken.
Ieder z'n mening. Maar leg die niet een ander op.

Bovendien vind ik zo'n losse uitspraak tussen door in dit topic over kippen en varkens stallen totaal niet gepast en ronduit kortzichtig. En daar valt niemand over???? Is ook nog eens gruwelijk off-topic. En zo makkelijk om maar even wat te roepen. Maar goed dat is weer een hele andere discussie.

On-topic: erg kl*te voor die man..

Edit: Waar ik helemaal van gruwel is de uitspraak " is nu eenmaal hun geloof".....alsof alles onder t mom van het geloof maar gerechtvaardigd is! Dacht het niet hè!

Geitenwollensokken? Ik denk niet dat jij er veel van begrepen hebt.

Volg even een college wetenschapsfilosofie voordat je verder discussieert! (Ja, arrogant doen kan ik ook.)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:48

Pickpocket..

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:59

Begrijp je het zelf wel goed? Niks arrogantie! Voel me echt niet meer of minder dan een ander. Maar heb wel moeite met belerende toontjes.. En dat schrijf ik ook. Niks meer en niks minder. Dat ik niet van filosofie hou, vind het persoonlijk erg zweverig, maakt jou toch niks uit? Dat is nou t mooie van mensen, d'r is d'r geen één dezelfde, qua uiterlijk niet, maar zeker qua denkwijze en doen en laten niet. Mooi toch? Maar we dwalen af...dit topic gaat nog steeds over een afgebeten pielemuis en dat blijft natuurlijk erg vervelend!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:07

Filipijnse mensen zijn gruwelijk aardig en kunnen gruwelijk koken :P

maar was tjah lullig voor die man maarja paard zal wel gedacht hebben daar ergens haalt ie de appeltjes altijd vandaan

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:11

troi schreef:
Klinkt als een gevalletje miscommunicatie, man had zin in wat 'tedere aandacht' en het paard had zin in een wortel. :P

_O-