Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:57

Ik vind bokt5 ook echt niks.. :o

Laulitz

Re: Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:59

Ik vind hem fijn! Ik werk vaak in smallere venster en sindskort ook op mobiel. Vooral mobiel bokken vond ik niet fijn, moest altijd inzoomen of drukte op het verkeerde knopje. Ik vind het een goede verbetering :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:03

Ik vind het heerlijk tot nu toe :o alle irritaties die ik mobiel had ben ik kwijt. Ik kan niet wachten tot het in de pbbox ook aangepast wordt! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:09

Heb hem even aangezet op de mobiel. Wat ik vooral irritant vind is dat hij automatisch je scherm opvult. Ik wil graag zelf kunnen in/uit zoomen. Ook t feit dat je bovenaan geen eigen/actieve berichten meer hebt, en alleen onderaan vind ik niet fijn. Zo zijn er wel meer dingen waar ik me aan stoor :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:09

Zijn er meer mensen die een 'fucked up' voorpagina hebben mobiel? Sorry voor de bewoording, kon even niks beters verzinnen :').

Mobiel staat de header bij mij helemaal door elkaar. En dan bedoel ik ook helemaal door elkaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:19

Celiien schreef:
Heb hem even aangezet op de mobiel. Wat ik vooral irritant vind is dat hij automatisch je scherm opvult. Ik wil graag zelf kunnen in/uit zoomen. Ook t feit dat je bovenaan geen eigen/actieve berichten meer hebt, en alleen onderaan vind ik niet fijn. Zo zijn er wel meer dingen waar ik me aan stoor :+

Die heb je wel.
Dat zijn buttons geworden.

De envelopjes aan de rechterkant.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:25

Op mijn telefoon is het ook nog geen pretje, maar dat zou door opera mini kunnen komen..

Header is messed up, button uitlijning nog wat raar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:26

Ik gebruik het nu al vanaf het eerste moment dat het uit is.
Ik vond het eerst ook 3x niks maar ik moest er van mezelf maar aan wennen.

Hier al tijden geen hele rare layout.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:27

Op de pc vind ik hem prima overigens, op de telefoon is het misschien gewoon de switch van m.bokt waardoor het er nu zo weird uitziet :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:28

Hij ziet er op de mobiel nu wel mooier uit dan m.bokt Maar hoe zit het met het mb verbruik dan? Want eerste gebruikte ik altijd de gewone bokt op mijn mobiel en dat slurpte echt mb's. Sinds een tijd gebruik ik m.bokt maar die gebruik bijna geen mb's.
Hoe zit dat dan met bokt5?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:30

Het duurde ook bij mij even een poos voordat ik had ontdekt dat die envelopjes voor "actieve berichten" en "eigen berichten" stonden. Durfde ze eerst niet aan te klikken in een topic omdat ik dan dacht dat ik daarmee m'n topic zou ontstippen ofzo :')

Wat ik inderdaad wel me afvraag is hoeveel data het slurpt. Ik had een poos terug een abonnement van 20 mb en ik vond m.bokt geweldig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:31

Aleeneh schreef:
Het duurde ook bij mij even een poos voordat ik had ontdekt dat die envelopjes voor "actieve berichten" en "eigen berichten" stonden. Durfde ze eerst niet aan te klikken in een topic omdat ik dan dacht dat ik daarmee m'n topic zou ontstippen ofzo :')

Wat ik inderdaad wel me afvraag is hoeveel data het slurpt. Ik had een poos terug een abonnement van 20 mb en ik vond m.bokt geweldig.

Dit dus, ik dacht dat t ook instoppen en aanstippen was _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:32

Ik heb nooit problemen gehad met het oude bokt, maar heb nu toch even bokt 5 aangezet om te kijken hoe en wat. Maar het ziet er wel ok uit. Alleen zitten er nu veel plaatjes (avatars) en onderschriften tussen de tekst, wat ik niet zo fijn vind lezen. Ze vallen IMO veel meer op, en daardoor lijkt het rommelig.

Maar dat zal vast een kwestie van wennen zijn. Mijn complimenten naar het bokt team! Er is al zo vaak gevraagd naar een bokt app, maar ik vind het wel relaxt dat er nu toch een oplossing is voor een meer mobiel-vriendelijk bokt! Top jongens!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:34

Er is in ieder geval de volgende feature ingebouwd voor het data-verbruik:

De afbeeldingen zijn te zien als [img]. Je dient ze dus aan te klikken en dan laden ze allemaal tegelijk.
Niet doen dus als je geen mbs wil verbruiken.

Hoe het precies zit qua verbruik itt m.bokt kan Bart of Shadow wrs het beste beantwoorden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:45

Mijn scherm op de computer had ik sowieso al nooit gemaximaliseerd, maar heb wel weer even die volledige breedte aangevinkt. Verder zie ik wat nieuwe knopjes, mooi :)

..maar op mijn mobiel zie ik ineens dit:
Afbeelding

:wow: Help..
Icoontjes kriskras door elkaar heen op mijn scherm.. en dan een paar linkjes in een goed te lezen lettergrootte.. en dan ineens een hoop koeienletters waar haast niet doorheen te scrollen valt :wow:
Dit hoort toch niet zo, of wel?
*schakelt snel weer terug naar het oude bokt*
Ik hou niet van die koeienletters, ik heb liever een ruim overzicht, en als ik dan iets niet zou kunnen lezen/aanklikken dan zoom ik wel. Bij andere sites heb ik dat ook.. zodra ik op een mobiele variant van een website kom zoek ik eerst het knopje 'desktop-versie'..
Het zou voor mij dus fijn zijn als ie dat ook kan onthouden, voor de mensen die liever de desktop-versie zien.. dat ie die direct laat zien.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 24-09-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:47

Die gele papiertjes links bovenin zijn van actieve onderwerpen en je eigen berichten. Ik moest er alleen wel even op klikken om daar achter te komen.
Dat koeienletter dingetje viel mij inderdaad ook op. Ik kan nooit goed tegen verandering, maar ik laat het toch maar zo (bokt 5) omdat het in oktober toch gaat veranderen en dan moet ik alsnog wennen ;).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:49

O, ik dacht dat het twee aparte afbeeldingen/knopjes waren }:0 :') Ik dacht, daar is vanalles over elkaar heen gaan schuiven :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:53

Ohh ik vindt bokt5 nu al tof :oo wat nou wennen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:55

Oh help dit is even wennen :')

Knoppen zijn wel mooi :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:59

8nnemiek schreef:
O, ik dacht dat het twee aparte afbeeldingen/knopjes waren }:0 :') Ik dacht, daar is vanalles over elkaar heen gaan schuiven :')

Het zijn idd wel aparte knoppen, alleen staat er geen tekst, maar alleen icoontjes. Zelf zou ik tekst makkelijker vinden dan icoontjes. Maar goed, ik weet nu waar ze voor staan, dus probleem opgelost ;) .

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:01

Even wennen is het wel maar vindt het wel oke :)
Ik ben idd ook wel benieuwd naar het slurpen van MB's. Is het veel meer laden dan m.bokt.nl? Blijft m.bokt.nl wel bestaan of gaat dat er helemaal uit?

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:06

komt er ook een Like en Not Like knop?????

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:08

Arjan1983 schreef:
komt er ook een Like en Not Like knop?????

Dag mag ik toch hopen van niet..... Het is geen facebook.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:11

Mogen we niet gewoon blijven kiezen tussen bokt 4 en bokt 5?
Ik vind bokt 5 (sorry) onwijs lelijk (veel te klein) en heel onhandig lezen.
Anders ga ik denk ik maar over op de office functie, want bokt 5 word m voor mij niet :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:12

Iejoorr schreef:
Mogen we niet gewoon blijven kiezen tussen bokt 4 en bokt 5?
Ik vind bokt 5 (sorry) onwijs lelijk (smal op scherm) en heel onhandig lezen.
Anders ga ik denk ik maar over op de office functie, want bokt 5 word m voor mij niet :=

Help, het scherm is smal!Op hele brede schermen werden de regels wel erg lang. Op die schermen wordt Bokt daarom niet meer over de volle breedte getoond. Veel gebruikers geven aan dat het even wennen is, maar wel prettiger leest. Maar andere gebruikers willen het net zo hebben als eerst. Dit kun je instellen: ga naar Instellingen -> Foruminstellingen en zet daar het vinkje aan bij "Bij Bokt 5 altijd de volledige breedte van je browser gebruiken"

Nee, je kunt niet switchen. Dat hebben we de afgelopen twee maanden kunnen doen, maar de verandering is definitief.